نشانه های کبد چرب و روش های درمان آن

0 3,882

علایم کبد چرب شامل خستگی ، تهوع ، نداشتن تمرکز ، کاهش وزن و بی اشتهایی ، درد در ناحیه سمت راست و بالای شکم و ضعف عمومی می باشد.

کبد (جگر ) یکی از اعضای بزرگ بدن است که به منزله صافی در بدن می باشد. کبد تمام فاکتورهای غیر مفید و مضر موادغذایی و نوشیدنی ها را گرفته و سپس مواد مفید را به سایر سیستم های بدن ارسال می کند. زمانی ما دچار کبد چرب می شویم که چربی ۵ تا ۱۰ درصدی در کبد ما وجود داشته باشد. با دانستن علل و علایم کبد چرب می توان این بیماری مخرب بدن را شناسایی کرد و به دنبال پیشگیری و راه درمان آن بود.

علایم کبد چرب چیست؟

کبد در حالت عادی خودش دارای مقداری چربی است اما زمانی که میزان این چربی بیشتر شود، کبد چرب بوجود می آید که آغازگر خیلی از بیماری ها در بدن می شود. از علایم کبد چرب در مراحل اولیه می توان خستگی ، تهوع ، ضعف، کم اشتهایی ، کاهش وزن ، عدم تمرکز و گیجی ، درد در بالا و سمت راست شکم ، نام برد.

علایم کبد چرب

 علل ایجاد کبد چرب :

بیماران مبتلا به دیابت بیشتر در معرض ابتلا به کبد چرب می باشند. در دیابت نوع دو که به انسولین مقاوم هستند دچار این بیماری می شوند. هپاتیت C ، کبد را ملتهب می کند و بیماری کبد چرب را به دنبال دارد. چربی اضافی در ناحیه شکم و کلسترول بالا و مصرف مشروبات الکلی ، بارداری و حاملگی به دلیل برهم خوردن هورمون ها، از دیگر علت های ابتلا به کبد چرب می باشد. البته کبد چرب در حاملگی و بارداری پس از وضع حمل به مرور زمان برطرف می شود.

درمان کبد چرب :

داروهایی که مقاومت در برابر انسولین را بهبود می دهند، برای درمان کبد چرب مفید هستند. رژیم غذایی مناسب بدون چربی و پرهیز از کربوهیدرات ها ی بد و مضر، کم کردن وزن ، انجام ورزش هایی مانند پیاده روی و ورزش های کششی و شنا ، قطع کردن و مصرف نکردن داروهایی که بر کبد چرب اثر منفی می گذارند، همگی برای درمان کبد چرب موثر و مفید هستند.

علایم کبد چرب در مراحل اولیه قابل لمس نیست. به یاد داشته باشید با اصلاح مواد غذایی مصرفی و انجام ورزش می توان از کبد چرب پیشگیری کرد.

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود