علایم و راه درمان سرطان معده

0 3,938

سوزش معده (ترش کردگی)، سوء هاضمه و مشکلات بلع از جمله علائم اولیه سرطان معده می باشد. سرطان معده که با عنوان سرطان گاستریت نیز شناخته می شود، نتیجه تولید سلول …

علایم سرطان معده با ناراحتی های گوارشی مبهم مانند آروغ زدن بروز می کند.درد و سوزش سردل که آرام نمی شود، حالت تهوع و استفراغ مقطعی، کاهش وزن ، سیری کاذب، وجود خون در مدفوع و تغییر رنگ آن از علایم سرطـان معده می باشند.

سرطـان معده یکی از شایعه ترین سرطان ها در میان خانم ها و آقایان می باشد که درصد بیشتری از آقایان مبتلا به آن می شوند. با بروز علایم سرطان معده و نشانه های اولیه درمان آن با روش های مختلف امکان پذیر است.

نشانه ها و علایم سرطـان معده و راه درمان آن

در بروز علایم سرطـان معده ، دلایلی نقش دارند که می توان رژیم غذایی غلط ، مصرف نمک زیاد ، استرس و فشار روانی ، مصرف دخانیات ، سبک زندگی ماشینی ، هلیکوباکترپیلوری در ایجاد سرطان نام برد.

علایم سرطان معده

نشانه ها و علایم سرطـان معده عبارتند از :

* علایم سرطـان معده در مراحل ابتدایی با ناراحتی گوارشی و درد خفیف شکمی تجربه خواهد شد.

* سوزش سر دل که بعد از گذشت هفته ها آرام نمی شود.

* حالت تهوع دایمی و استفراغ

* ضعف و خستگی

* کاهش وزن

* وجود خون در مدفوع و تغییر رنگ آن به رنگ سیاه

* احساس سیری کاذب بعد از مصرف مقدار کمی غذا

* سوء هاضمه

* احساس وجود توده ای در شکم از نشانه ها و علایم بروز سرطـان معده می باشند.

درمان سرطـان معده

برای درمان سرطـان معده مراجعه به پزشک حتما باید انجام شود و درمان تحت نظر پزشک انجام می گیرد و تشخیص آن از سه طریق ممکن است : آندوسکوپی، نمونه برداری ، ارزیابی و اندازه گیری میزان پیشرفت و عمق سرطان معده با سونوگرافی،لاپاروسکوپی، رادیولوژی، سی تی اسکن .

در صورت تشخیص سرطان معده پزشکان برای درمان از جراحی ، شیمی درمانی ، پرتو درمانی استفاده می کنند. البته پرتو درمانی برای درمان سرطان معده به کار برده نمی شود و استفاده آن برای کوچک کردن تومور سرطانی است.

رژیم غذایی مناسب در درمان و بهبودی علایم سرطـان معده نقش مهمی را بازی می کند. مبتلایان به این سرطان با داشتن علایم بیماری باید کالری و پروتئین بیشتری استفاده کنند.مصرف شیر و پنیر و لبنیات و تخم مرغ، و مصرف ویتامین ها مخصوصا ویتامینD که در کره های گیاهی،کره ، ماهی چرب و .. موجود می باشد؛ همچنین استفاده  آهن و  کلسیم موجود در گوشت قرمز زرده تخم مرغ، سویا، سبزیجات با برگ سبز و میوه های خشک شده ، مصرف غلات کامل مثل نان و مواد مغذی فیبر دار، برای مبتلایان به سرطان معده بسیار توصیه می شود.

منبع: آرگــامــگ

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود