غذاهایی که برای صبحانه مفید هستند (بخش اول)

0 18

خوردن صبحانه برای همه افراد ضروری نیست، در واقع، حذف صبحانه ممکن است بهتر از خوردن غذای صبحانه ناسالم باشد. با این حال، یک صبحانه مغذی و متعادل می‌تواند به شما انرژی بدهد و از خوردن بیش از حد در طول روز جلوگیری کند. با ما همراه باشید.

تخم‌مرغ سرشار از پروتئین است و مواد غذایی مهم را دارد. آنها همچنین حس سیری را القا کرده و به مصرف کمتر کالری کمک می‌کنند.

۱۲ غذایی که خوب است صبح‌ها بخورید :

– تخم‌ مرغ
– ماست یونانی
قهوه
– جو دوسر
– دانه‌های چیا
– توت‌ها
آجیل‌ها
– چای سبز
– شیک پروتئین
– میوه‌ها
– دانه کتان
– پنیرخامه‌ ای
در ادامه می‌توانید توضیحات هر مورد را جداگانه مطالعه کنید.

۱٫ تخم‌مرغ

مطمئناً تخم‌مرغ سالم و خوشمزه است. اما چرا خوردن تخم‌ مرغ در صبحانه توصیه شده است؟
– پژوهش‌ها نشان می‌دهد که خوردن تخم‌ مرغ در صبحانه باعث افزایش حس سیری شده، دریافت کالری را در وعده بعدی کاهش می‌دهد و سطح قند خون و انسولین را ثابت نگه می‌دارد.
– در یک پژوهش، مردانی که برای صبحانه تخم‌ مرغ خورده بودند نسبت به افرادی که نان شیرینی خورده بودند، احساس رضایت بیشتری داشتند و کالری کمتری در طول روز دریافت کردند.
– بعلاوه، تخم‌مرغ حاوری لوتئین و زکسانتین است. این آنتی‌اکسیدان‌ها به جلوگیری از اختلالات چشم مانند آب‌مروارید و تخریب ماکولا کمک می‌کنند.
– تخم‌مرغ همچنین یکی از بهترین منابع برای کولین است که یک ماده بسیار مهم برای سلامت مغز و کبد است.
– با اینکه تخم‌مرغ کلسترول بالایی دارد اما سطح کلسترول را در بسیاری از افراد افزایش نمی‌دهد.
– خوردن کل تخم‌مرغ ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را با کم کردن کلسترول LDL و افزایش کلسترول HDL و بهبود حساسیت انسولین، کاهش دهد.
– سه تخم‌مرغ بزرگ می‌تواند حدود ۲۰ گرم از پروتئین باکیفیت را تأمین کند.

خلاصه: تخم‌مرغ سرشار از پروتئین است و مواد غذایی مهم را دارد. آنها همچنین حس سیری را القا کرده و به مصرف کمتر کالری کمک می‌کنند.

۲٫ ماست یونانی

ماست یونانی، یک ماست پر چرب، خوشمزه و مغذی است. این ماده از فشردن آب‌پنیر و دیگر مایعات از کشک شیر درست می‌شود که یک ماست خامه‌ای‌تر را ایجاد می‌کند و پروتئین بیشتری دارد.
– پروتئن احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد و اثر دمایی بالاتری نسبت به چربی و کربوهیدرات دارد.
– ماست و دیگر محصولات لبنی می‌توانند به کنترل وزن کمک کنند زیرا آنها سطح هورمون‌هایی که سیری را القا می‌کنند مانند PYY و GLP-1 را افزایش می‌دهد.
– بعلاوه، ماست پرچرب حاوی لینولئیک اسید (CLA) است که ممکن است کاهش چربی و کاهش خطر سرطان سینه را افزایش دهد.
– انواع خاصی از ماست یونانی منابع خوبی از پروبیوتیک مانند باکتری بیفیدو هستند که به سلامت روده کمک می‌کنند.
– برای اینکه مطمئن شوید ماست حاوی پروبیوتیک است، به دنبال عبارت «حاوی باکتری زنده و فعال است» روی برچسب آن بگردید.
– توت و یا قطعات میوه را روی ماست یونانی قرار دهید تا میزان ویتامین، مواد معدنی و فیبر وعده غذایی خود را افزایش دهید.

خلاصه: ماست یونانی پروتئین بالایی دارد، به کاهش اشتها کمک می‌کنند و ممکن است باعث کاهش وزن شود. برخی انواع آن حاوی پروبیوتیک هم هستند.

۳٫ قهوه

قهوه یک نوشیدنی شگفت‌انگیز برای شروع روز شماست.
– کافئین بالایی دارد که می‌تواند خلق‌وخوی شما، هوشیاری و عملکردی ذهنی شما را بهبود بخشد.
– حتی مقدار کمی از کافئین می‌تواند این اثرات را داشته باشد.
– یک تحلیل از ۴۱ پژوهش متوجه شد که بیشترین مقدار مؤثر برابر ۳۸ تا ۴۰۰ گرم در روز برای ماکزمیمم کردن فواید کافئین و کاهش اثرات جانبی آن است. این مقدار حدوداً برابر ۰٫۳ تا ۴ فنجان قهوه در روز است و به قوی بودن قهوه بستگی دارد.
– کافئین نرخ متابولیسم و سوخت چربی را افزایش می‌دهد. در یک پژوهش، ۱۰۰ میلی‌گرم از کافئین در روز به افراد کمک کرد تا ۷۹-۱۵۰ کالری بیشتری را در یک بازه ۲۴ ساعته بسوزانند.
– بعلاوه، قهوه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست که التهاب را کاهس داده، سلول‌ها را از گرفتگی رگ‌ها محافظت کرده و احتمال ابتلا به دیابت و بیماری‌های کبد را کاهش می‌دهد.

خلاصه : مصرف یک فنجان قهوه یک روش عالی برای شروع روز شماست. کافئین آن ممکن است خلق شما، عملکرد ذهنی و متابولیسم را بهبود بخشد.ادامه دارد…

منبع: سایت زوم لایف

-
-
شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود