افزایش وزن ارزان

0 3,792

همانطور که بسیاری از افراد به دنبال کاهش وزن می باشند، برخی افراد نیز به دنبال روش های برای افزایش وزن می گردند. از این رو در این مطلب به ارائه رژیم چاقی کم هزینه می پردازیم.

افرادی که سوخت و ساز بدن آن ها زیاد می باشد و میزان کالری بیشتری می سوزانند، معمولا میزان وزن آن ها پایین می باشد که به این افراد به اصطلاح لاغر می گویند و اکثر این اشخاص قد بلندی دارند. این ناهمسانی بین وزن و قد، اغلب آن ها را مجبور می کنند تا به دنبال رژیم های غذایی و همچنین راهکارهای ارزان برای افزایش وزنشان باشند. به همین منظور در این بخش از نصرینو رژیم چاقی کم هزینه برای افزایش وزن را ارائه می نماییم.

رژیم چاقی کم هزینه

نحوه افزایش وزن با رژیم چاقی کم هزینه

طبق تحقیقات انجام گرفته میزان کالری مورد نیاز برای زنان ۱۶۰۰ الی ۲۴۰۰ کالری می باشد و در مردان نیز ۲۰۰۰ الی ۳۰۰۰ کالری می باشد. که برای افزایش وزن باید ۵۰۰ کالری بیشتر از این مقدار کالری مورد مصرف قرار گیرد. بنابراین افراد می توانند با مشورت با یک پزشک تغذیه انواع رژیم چاقی کم هزینه و سالم را در وعده غذایی خود بگنجانند و از طریق آن وزنشان را افزایش دهند، که این رژیم غذایی سالم و ارزان شامل موارد زیر می باشد.

کره بادام زمینی

این نوع کره به دلیل دارا بودن میزان زیادی کالری و انواع پروتئین برای افزایش وزن بسیار مفید می باشد. که هر قاشق غذا خوری از این کره معادل با ۳ گرم کربوهیدرات، ۹۰ کالری و ۴ گرم پروتئن است. البته نباید بیش از حد آن را مورد مصرف قرار داد، چرا که حاوی مقداری چربی اشباع است، که زیاده روی در آن سبب بروز مشکلاتی برای سلامتی انسان خواهد شد.

رژیم چاقی با کره بادم زمینی

پنیر

این ماده غذایی که اغلب در صبحانه و عصرانه مورد مصرف قرار می گیرد، حاوی مقدار زیادی کلسیم و کالری می باشد و برای افزایش وزن موثر است.

دانه های سویا

دانه های سویا نیز می توانند در برنانه رژیم چاقی کم هزینه جای  بگیرند، ۱۰۰ گرم دانه ی سویا معادل با ۴۰۰ کالری است و همچنین حاوی ۳۶ گرم پروتئین می باشد.

رژیم چاقی با دانه های سویا

برنج

تقریبا در هر ۱۰۰ گرم از این ماده غذایی حدود ۱۳۰ کالری وجود دارد. مصرف آن در وعده های غذایی به راحتی باعث افزایش میزان کالری بدن می گردد و هضم آن نسبت به گندم بسیار راحت تر می باشد. برنج سرشار از نیاسین و تیامین می باشد و پخت آن نیز سریع و راحت است. برنج را می توان در رژیم لاغری سریع به کار برد.

گرانولا

ترکیب مغز میوه ها و میوه های خشک را گرانولا می گویند. که حاوی میزان بسیار زیادی فیبر، انرژی و پروتئین می باشد. همچنین بهترین ماده غذایی برای بالا بردن وزن افراد لاغر است. یک پیمانه گرانولا برابر با ۴۵۰کالری است و افزودن شیر به آن باعث بالا رفتن میزان کالری بدن می شود، در نتیجه استفاده از این ترکیب به عنوان میان وعده های غذایی به منظور افزایش وزن بسیار موثر می باشد.

رژیم چاقی با گرانولا

موز

این میوه پر انرژی دارای فیبر، پتاسیم، ویتامین و مقدار زیادی قند می باشد. کالری یک موز متوسط برابر با ۱۰۰ کالری است.

تن ماهی

این ماده غذایی حاوی پروتئن های سالم می باشد، که تهیه و سرو آن نیز آسان است.

تخم مرغ

یکی دیگر از انواع رژیم غذایی افزایش وزن کم هزینه، مصرف تخم مرغ است، که بسیار پرکالری می باشد و دسترسی به آن آسان است. یک عدد تخم مرغ تقریبا حاوی ۵ گرم چربی، ۶ گرم پروتئین و ۷۵ کالری می باشد.

شکلات تلخ

۱۰۰ گرم از این شکلات برابر با ۵۰۰ کالری است و حاوی آنتی اکسیدان و قند می باشد که برای افزایش وزن بسیار موثر است.

افزایش وزن با شکلات تلخ

در این مطلب با انواع رژیم چاقی کم هزینه برای افزایش وزن ارزان آشنا شدید. البته پیشنهاد می کنیم، قبل از به کار بردن هر گونه رژیم در برنامه غذایی خود حتما با متخصص تغذیه مشورت نمایید.

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود