راهکار خانگی برای کاهش سایز دور شکم و پهلوها

0 3,806

اغلب افراد به دنبال کاهش سایز دور شکم و کمر هستند. این چاقی در تیپ و اندام شما بسیار تاثیرگذار است. در این مطلب قصد داریم به شما چندین روش خانگی موثر برای تغییر سایز شکم ارائه کنیم.

اگر چه دلایل چاقی روزگار کنونی را باید در سبک زندگی غلط و عادت های نامطلوب غذایی جست و جو کرد اما بیشتر این چاقی ها قابل درمان هستند. برای کاهش سایز اندام بدن تنها رژیم غذایی جواب نمی دهد و برای نتیجه گیری بهتر باید به فکر راهکار های مختلف بود.

البته قابل ذکر است که رژیم غذایی و پرهیزهای تغذیه ای بسیار در کاهش سایز و وزن شما موثر است اما در کنار این رژیم باید اصول و نکات ملزوم دیگری را نیز به کار گرفت.

۱۵ راهکار خانگی برای کاهش سایز دور شکم و پهلوها

برای کاهش سایز و آب کردن پهلو و شکم بهتر است ابتدا با اصول تغذیه ای صحیح آشنا شوید و بدانید تغذیه در میزان لاغری و چاقی بسیار تاثیر گذار است.

وزن کم کردن

مصرف پروتئین و فیبر

از آن جایی که با یک برنامه غذایی منظم و صحیح می توان به ۸۰ درصد کاهش وزن رسید، بنابراین تغذیه بسیار مهم و حیاتی است. شما می توانید پروتئین و فیبر را در برنامه غذایی وارد کنید تا جایگزین مطلوبی برای غذاهای معمولی باشد. پروتئین زودتر از سایر خوراک ها احساس سیر بودن را به شما القاء می کند. ضمن اینکه مانند رژیم های سخت منجر به ضعف و سوء تغذیه نمی شود. وعده صبحانه را با پروتئین ادغام کنید. بهتر است در برنامه غذایی خود از بادام، سیب، بروکلی، گوشت کم چرب، انواع سالاد، برنج قهوه ای، تخم مرغ، مرغ بدون پوست و تن ماهی استفاده کنید.

شکر و نشاسته را کنار بگذارید

شکر و نشاسته دو منبع مهم برای افزایش سایز دور شکم می باشند. میزان انسولین با مصرف این دو ماده در بدن زیاد می شود. هورمون انسولین به شدت با افزایش سایز شکم و کمر در ارتباط است.

بنابراین کربوهیدرات ها و شکر را از برنامه غذایی خود حذف کنید. اکثر کشورهای توسعه یافته در برنامه غذایی پروتئین را در اولویت قرار می دهند. چون اضافه وزن به دنبال ندارد و باعث افزایش حجم معده نمی شود.

حذف کربوهیدرات و نشاسته

ضمن اینکه نشاسته و شکر به طور لحظه ای حسی از سیری در وجود شما ایجاد می کنند اما متاسفانه کالری بالایی دارند. همین عامل سبب افزایش وزن خواهد شد. فروکتوزها در بسیاری از مواد گازدار و نوشیدنی ها، ماست و غذاهای رژیمی وجود دارند. میزان فروکتوز دریافتی شما در طی روز نباید از ۱۵ درصد بیشتر شود. چون کاهش سایز شکم ناشی از آن بسیار سخت و مشکل است.

مصرف کالری بیش از اندازه را کنار بگذارید

تمام ما غذاهای پر کالری را می شناسیم اما آن ها را به شدت وارد برنامه غذایی خود کرده ایم. میزان کالری ورودی به بدن باید از میزان کالری سوزانده شده کمتر باشد. با این اتفاق شما یک برگ برنده برای تغذیه سالم دارید.

بهتر است از غذاهای فست فودی و پر چرب دوری کنید. تمام کالری های دریافتی بدن را زیر نظر داشته  باشید و از میزان کالری دریافتی خود روزانه ۱۰۰ واحد کم کنید. هر چند در نگاه اول چنین کاری دشوار به نظر می رسد اما روش موثر برای کاهش سایز است. ورزش کردن از کارهای مناسب برای سوزاندن کالری است.

نوشیدنی گازدار استفاده نکنید

این نوشیدنی ها موجب افزایش گاز دستگاه گوارش می شوند و در دراز مدت با شیرین کننده های خود باعث افزایش چربی در شما می گردند.

اجتناب از نوشیدنی های گازدار

قبل از ناهار سالاد بخورید

این مسئله میل شما را به غذا کم می کند(حجم معده را اشغال می کند) و باعث می شود شکم شما با مواد کم کالری پر شود و با کاهش اشتها نقش مثبتی در تغییر سایز شما خواهد داشت.

آب به انداز کافی بنوشید

بهتر است در کنار نوشیدنی آب از دمنوش نعناع نیز بهره مند شوید. فراموش نکنید که آب متابولیسم بدن شما را افزایش می دهد. استفاده از آب فراوان را می توان نوعی رژیم چاقی کم هزینه دانست که تاثیر فوق العاده ایی در کاهش وزن دارد.

مصرف روغن نارگیل

این روغن نیز نقش مهمی در کاهش وزن بدن دارد و به سوزاندن چربی های بدن می انجامد. این روغن اشتهای شما را کم می کند و از این رو، راهی موثر برای کاهش سایز دور کمر به حساب می آید.

خوردن روغن نارگیل

کاهش استرس

استرس عامل مهمی در افزایش چربی بدن می باشد. چون موجب افزایش هورمون کورتیزول در بدن می گردد. این نوع هورمون موثر در چاقی است. به همین خاطر بیشتر افراد استرسی پس از مدتی چاق می شوند. استرس پیامدهای نامطلوب زیادی در زندگی به دنبال دارد و ممکن است سبب پرخوری و .. شود. بنابراین باید کنترل گردد. یوگا و مدتیشن از جمله درمان های طبیعی استرس می باشند.

یوگا

خواب کامل داشته باشید

همان طور که می دانید میزان خواب کامل برابر با ۷ تا ۸ ساعت در طی شبانه روز است. خواب کافی سبب افزایش هورمون رشد و چربی سوزی و تشکیل عضله می شود.

خوب خوابیدن

سیگار نکشیدن

سیگار نیز در میزان چربی دور شکم موثر است و علاوه بر آن سلامت زندگی فرد را به خطر می اندازد. بنابراین بهتر است ترک سیگار را انجام دهید.

کاهش اندازه شکم با سیگار نکشیدن

 

پیاده روی قبل از صبحانه

این مسئله در کاهش سایز شکم بسیار موثر است و در مدت زمان کمی می تواند شما را به وزن ایده آل با سایز شکم دلخواه برساند. توجه داشته باشید که پیاده روی یکی از اصول مهم در رژیم لاغری برای نوجوانان و جوانان محسوب می گردد.

استفاده از حلقه کمر

این حلقه موجبات تناسب اندام را فراهم می کند. در حین حرکات چرخشی باید بیشتر کمر را در گیر کرده و باسن را تکان ندهید. کمر را در سمت مخالف عقربه ساعت حرکت دهید. ضمن اینکه باید باسن خود را از جلو به عقب تکان دهید. حلقه زدن روزانه تاثیر زیادی در سوزاندن کالری و کاهش اندازه شکم دارد.

تمرینات دوره ای و پیلاتس

برای کاهش سایز, تمرینات دوره ای را امتحان کنید. به این ترتیب که از هر تمرین ۱۰ تا ۱۵ بار انجام دهید و به سراغ حرکت بعدی روید. دراز و نشست، کش ورزشی، پرش بلند، دمبل سبک و اسکوات از تمرینات دوره ای می باشد.

ورزش پیلاتس به گونه ای است که بیشتر مرکز بدن شما را درگیر می کند. بنابراین برای کاهش سایز کمر شما کاربردی است.

ورزش کردن

برای تغییر سایز باید حرکات ورزشی متناسب با شکم و کمر را انجام دهید. ضمن اینکه این ورزش ها باید به شکل اصولی و عالی انجام شوند.

یکی از ورزش های دور کمر این است که شما باید از یک میله یا چوب بر روی شانه استفاده کنید و با دو دست میله را بگیرید. پاها را به اندازه فاصله دو شانه باز و حالا کمر را به چپ و راست منتقل سازید.

یکی دیگر از حرکات موثر برای کاهش سایز این است که رو به شکم دراز بکشید. کف هر دو دست را روی زمین بگذارید. زانو را خم و سر و گردن را از زمین جدا سازید.

استفاده از شکم بند لاغری

شکم بند شما باید از نظر انعطاف مناسب باشد. این مسئله مشکلی برای تنفس به دنبال نخواهد داشت.

در این مطلب با راهکارهای آسان و قابل انجام در منزل برای کاهش سایز دور کمر و شکم آشنا شدید. توجه داشته باشید که کلیه اقدامات لازم برای این کار باید طبق برنامه و اصول خاصی انجام شود تا به فرد آسیب وارد نکند.

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود