غذاهایی که نباید در تابستان بخورید

سلامتی در تابستان را با طب سنتی تضمین کنید

0 3,768

یکی از اعضای گروه طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: هوای تابستان نسبت به فصول دیگر گرم و خشک است ، بنابراین به آنها گفته شد که خودداری کنند.

بهداشت نیوز: دکتر محمود بابائیان با بیان اینکه هدف طب ایرانی تعادل بدن در فصول و مکانهای مختلف با توجه به شرایط انسانی (مزاج) است ، گفت: برای حفظ تعادل بدن انسان ، دستورالعمل هایی برای جلوگیری از بیماری “. این “حفظ الصحه” نامیده می شود.

6 اصل اساسی طب سنتی برای حفظ سلامت انسان

وی خاطرنشان کرد: این اقدامات شامل 6 اصل اساسی زندگی است: مدیریت آب و هوا ، غذا و نوشیدنی ، حالات روحی ، خواب و بیداری ، فعالیت های ورزشی و سکون، مدیریت پسماند و حفظ مواد ضروری.

وی افزود: اگر این 6 اصل را به درستی رعایت کنیم بدن انسان سالم می ماند و بالعکس اگر رعایت نشود بدن بیمار می شود. از طرف دیگر ، همانطور که گفتیم ، بدن انسان دارای مزاج است ، همه اشیا در جهان ، از جمله فصول نیز دارای مزاج هستند.

این افراد باید در تابستان بیشتر مراقب سلامتی خود باشند!

یکی از اعضای گروه طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: آب و هوای فصل تابستان نسبت به فصول دیگر گرم و خشک است. این امر در برخی از بدن ها خصوصاً افراد گرم و خشک ، جوانان ، نوجوانان و افراد مسن تأثیر بیشتری دارد.

بابائیان گفت: دستورالعمل هایی برای حفظ تعادل بدن در تابستان داده می شود و در صورت عدم رعایت آنها بدن دچار بیماری ها و علائمی مانند تب ، کهیر ، جوش ، خون دماغ ، سردرد ، تحریک پذیری و عصبانیت می شود.

اقدامات کلی طب ایرانی برای فصل تابستان

این متخصص طب سنتی گفت: تعدادی از اقدامات برای افراد به طور كلی و مزاجی امری عادی و مشابه است ، مانند رفتن به موقع دستشویی ، نوشیدن منظم آب و محافظت از خود در برابر هوای بسیار گرم یا سرد. کنترل و کنترل خشم و مبارزه با استرس را بیاموزید و بدانید که انسان همیشه راحت نیست.

وی در مورد مدیریت آب و هوای تابستان ، هنگامی که هوا گرم و خشک است ، اظهار داشت: همه باید از خارج شدن از خانه در ساعات گرم خودداری کنند و برخی از مشاغل که باید روز کار کنند باید بیشتر کار خود را در شب انجام دهند. یا این کار را در حوالی غروب آفتاب انجام دهید تا کمتر در معرض شدت هوای گرم قرار بگیرید.

کودکان و سالخوردگان بیشتر مستعد کم آبی هستند ، به خصوص هنگامی که در ماشین هستند. بنابراین ، باید مراقب باشیم که گروه های آسیب پذیر دچار تعریق شدید و کم آبی نشوند.

نکات طب سنتی برای بیرون رفتن در تابستان

بابائیان افزود: مردم باید تعطیلات آخر هفته خود را در تابستان در پارک ها و فضای سبز بگذرانند و در شرایط عادی به مناطق ییلاقی و کوهستانی سفر کنند اما در شرایط فعلی سفر به این دلیل توصیه نمی شود و می توانند فقط به شهر خود سفر کنید.

به مناطق با ارتفاع بیشتر بروید

وی تأکید کرد: هنگام خروج از منزل ، به ویژه در ساعات گرم ، مردم باید از کلاه های پنبه ای ، پنبه ای و لباس تازه استفاده کنند و نباید از لباس های پلاستیکی و تنگ استفاده کنند. کودکان و سالخوردگان بیشتر مستعد کم آبی هستند ، به خصوص هنگامی که در ماشین هستند. بنابراین ، باید مراقب باشیم که گروه های آسیب پذیر دچار تعریق شدید و کم آبی نشوند.

از خوردن این غذاها در تابستان خودداری کنید!

این متخصص طب سنتی ادامه داد: در بحث استفاده از مواد غذایی از پرخوری و مصرف غذاهای سنگین و هضم دیر اجتناب کنید ، که در گذشته به آنها “غذاهای غلیظ” می گفتند. زیرا سیستم هضم ما ضعیف است.

یکی از اعضای گروه پزشکی ایران در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به بهداشت نیوز گفت: بنابراین باید از مصرف غذاهای سنگین و گرم مانند خرمای زیاد، شیره انگور، گوشت قرمز خصوصا گوشت گاو، حلوا، شیرینی های قنادی چرب، گردو و پسته ی زیاد، فست فودها، کالباس، سوسیس، غذاهای مانده و سرخ کردنی ،چیپس، پفک، پیاز تند، شاهی، سیر، چاشنی های تند مانند زنجبیل، فلفل، دار فلفل، خردل، دارچین، نوشابه گازدار پرهیز کرد.

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود