رژیم شیر و خرما ؛ لاغری سریع با برنامه ۱۲ روزه

0 3,807

رژیم شیر و خرما به عنوان یکی از بهترین رژیم­ ها برای کاهش وزن معرفی شده است. تناسب اندام و کاهش وزن همواره یکی از دغدغه ­های انسان­ امروزی است و از ­این ­رو همواره به­ دنبال راه ­حلی است تا با ایمن ­ترین روش به وزن ایده ­آل خود برسد. رژیم شیر و خرما روشی است که در کوتاه­ترین زمان ممکن کاهش وزن را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

رژیم غذایی شیر و خرما چیست؟

رژیم شیر خرما و خرما علاوه بر کاهش وزن باعث دفع سموم از بدن نیز می شود. شیر و خرما هر کدام به تنهایی به عنوان خوراکی­های مقوی و مغذی شناخته شده­اند. ترکیب این دو ماده غذایی ارزشمند می ­تواند به ­راحتی انرژی مورد نیاز بدن را تامین نماید.

در مورد رژیم خرما

خرما سرشار از مواد معدنی و انواع ویتامین ­ها می ­باشد. از آنجا که خرما حاوی فیبر است، مصرف این ماده غذایی باعث تقویت سیستم گوارشی خواهد شد. اگر ورزشکار باشید و یا اینکه قصد کوهنوردی داشته باشید، حتما به شما پیشنهاد می­ شود که از خرما استفاده کنید.

این ماده غذایی سرشار از ماده معدنی منیزیم است که به­ سادگی می­تواند کاهش قند خون را جبران نماید و در ­عین­ حال انرژی عضلانی بدن را افزایش دهد. از این رو از این ماده غذایی به عنوان یک ماده انرژی­ زا یاد می ­شود.

در رژیم خرما مواد معدنی بدن به­ راحتی تامین می ­شود. چرا که خرما از این لحاظ بسیار غنی می­باشد. از جمله مواد معدنی مهم در این ماده غذایی می­توان به فسفر، آهن، کلسیم، منیزیم و ید اشاره کرد.

با رژیم خرما جای نگرانی برای کمبود ویتامین­ های اصلی در بدن نخواهد بود. این ماده غذایی سرشار از ویتامین­های E, C, B,   و A  است.

در مورد رژیم شیر

شیر نوشیدنی است که خواص آن بر هیچکس پوشیده نیست. رژیم شیر باعث تقویت سیستم استخوانی بدن می­شود و این امر ناشی از کلسیم موجود در این ماده غذایی ارزشمند است. کلسیم ماده معدنی است که به واسطه آن متابولیسم بدن افزایش می­یابد، منظور از متابولیسم سوخت و ساز بدن است.

در رژیم ­های لاغری سعی می­شود چربی­ های اضافی بدن از بین بروند. کلسیم ماده ­ایی است که می­تواند در این امر بسیار موثر باشد. از سویی دیگر با رژیم شیر و خرما بدن ماده ­ایی را  با نام پپتید دریافت خواهد کرد که باعث سیر نگه داشتن شما در طول روز می­شود. از رژیم شیر به عنوان یکی از سالم­ترین رژیم ­های غذایی یاد می­شود.

رژیم شیر و خرما به کاهش حملات و ناراحتی ­های قلبی کمک می­کند و از آنجا که غنی از پروتئین است باعث رشد و تقویت سیستم عضلانی بدن می­شود.

هم لاغر شوید و هم ایمن بمانید

در رژیم شیر و خرما سعی شده است تا با استفاده از این دو ماده غذایی مغذی، روشی ایمن و سالم برای کاهش وزن ارائه شود. با رعایت این رژیم در کوتاه­ ترین زمان ممکن می­ توانید شاهد کاهش وزن مناسب و مطلوبی باشید.

از دست دادن توده عضلانی همیشه یکی از دغدغه ­های افراد در رژیم غذایی و کاهش وزن است و از این موضوع اظهار ناراحتی می­کنند.

این موضوع را باید بپذیرید که برای رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن در کنار رژیم شیر و خرما، ورزش را نیز باید در برنامه خود قرار دهید. انجام فعالیت بدنی به طور منظم و علمی به شما کمک می­کند تا از رژیم لاغری خود بهترین نتیجه را بگیرید و در عین حال فرم و فیزیک بدن شما متناسب و زیبا شود.

به محض دیدن اولین نشانه­ های کاهش وزن و تناسب اندام، اراده شما برای رعایت رژیم شیر و خرما و برنامه ورزشی قوی­تر خواهد شد و مطمئن باشید که پس از انجام دادن تمرینات ورزشی، به آن عادت خواهید کرد و ترک آن برای شما سخت خواهد شد.

لاغری سریع تر با این رژیم

در رژیم شیر و خرما کاهش وزن برای شما سریع­تر از سایر رژیم ­های دیگر اتفاق خواهد افتاد. وجود این دو ماده غذایی ارزشمند باعث می­شود تا سیستم ایمنی بدن با مشکلی روبرو نشود و از سویی دیگر منجر به حفظ توده عضلانی شما خواهد شد.

رژیم شیر و خرما، تنها بر روی جسم شما تاثیرگذار نخواهد بود و منجر به تقویت حافظه و آرامش اعصاب نیز می­شود. وجود شیر دراین رژیم غذایی منجر به این امر می ­شود.

در رژیم شیر و خرما، بهتر است از شیر کم چرب استفاده شود و اگر برایتان امکان دارد از شیرهای تازه استفاده نمایید. در اکثر شیرهای بسته بندی از مواد نگهدارنده و مصنوعی استفاده می­شود و همین امر می­تواند اثر نامطلوبی بر رژیم شیر و خرما داشته باشد. این مورد در شیر­های پرچرب از اهمیت ویژه ­ایی برخوردار است و حتما می­دانید در این نوع از شیر­ها از روغن­ گیاهی پالم استفاده می­شود.

هر چقدر از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت استفاده نمایید به همان میزان از نتیجه بهتری برخوردار خواهید شد.

دستور­العمل رژیم شیر و خرما ۱۲ روزه

برای شروع هر رژیم غذایی باید اصول آن را به درستی رعایت کرد، که رژیم خرما و شیر نیز این موضوع مستثنی نیست. قبل از شروع رژیم شیر و خرما حتما باید به فاکتور­های زیر توجه کنید:

  • محاسبه کالری مواد غذایی
  • محاسبه BMI که همان شاخص جرم توده بدنی است، که در باشگاه ­ها زیاد با آن برخورد خواهید داشت و اولین چیزی است که از سوی مربی و یا پزشک مورد بررسی قرار می­گیرد. این شاخص بر­اساس وزن و قد محاسبه می­شود و دامنه قابل قبول آن بین ۱۸ تا ۲۴ است.
  • محاسبه وزن، تعیین میزان اضافه وزن و یا کمبود آن  و توجه به نوع استخوان­بندی
  • محاسبه و تعیین میزان کالری که باید در زمان مشخص مثلا در طی یک هفته باید کاهش یابد.
  • محاسبه و تعیین میزان کالری مصرف شده در هر فعالیت

در ادامه به ارایه یک نمونه از رژیم شیر و خرما اشاره می­شود که ادعا می ­کند در مدت ۱۲ روز می تواند با کاهش وزن بسیار خوبی همراه باشد. (برخی منابع تا ۹ کیلوگرم را حتی ذکر کرده اند که مورد تایید نیست!)

  1. وعده صبحانه: یک لیوان شیر کم چرب به همراه دو عدد خرما و یک عدد میوه فصل
  2. وعده ناهار: دو لیوان شیر کم­ چرب به همراه دو عدد خرما و نصف یک موز
  3. وعده عصرانه: یک لیوان شیر کم چرب به همراه یک عدد خرما و یک عدد میوه فصل
  4. وعده شام: به اندازه نصف سینه مرغ آب پز و یا کبابی به همراه یک سیب­ زمینی کوچک کبابی و یا آبپز و یک کاسه کوچک سالاد سبزیجات

استفاده از هر رژیمی را با اطلاعات درست و معتبر انجام دهید. در کلیه رژیم­ها در نظر گرفتن سن، جنسیت، فعالیت بدنی و بسیاری از موارد دیگر باید مورد بررسی قرار گیرد.

تجربه رژیم شیر و خرما چگونه است؟

رژیم شیر و خرما نیز مانند دیگر روش­های دیگر ممکن است برای برخی مفید باشد و برای عده ای دیگر نتیجه مطلوب و ایده­آلی نداشته باشد.

برای رسیدن به نتیجه مطلوب از یک رژیم غذایی در ابتدا باید شناخت کافی از بدن خود داشته باشید و سپس رژیم را به درستی و با جزئیات آن رعایت کنید. برای رسیدن به یک نتیجه رضایت ­بخش بهتر است تا با افراد مطلع و متخصص در این زمینه مشورت نمایید.

بسیاری از افراد با رعایت رژیم شیر و خرما  توانسته ­اند در مدت زمان کوتاهی وزن خود را کاهش دهند و از این موضوع بسیار راضی بوده ­اند.

چون در این رژیم از شیر استفاده می­شود و دارای ماده غذایی نیز ملین است، گفته می شود که در هفته اول افراد با کاهش وزنی برابر با ۳ تا ۴ کیلو مواجه خواهند شد.

آیا این رژیم با شما سازگار است؟

در مورد هر رژیمی باید به این نکته دقت داشته باشید که افراد بسیار متفاوت و متمایز از همدیگر هستند و اصلا عاقلانه نیست که اگر رژیمی در مورد تعداد زیادی پاسخ داد بر روی شما هم نتیجه مثبت داشته باشد. احتمال اینکه شما هم دربین این افراد باشید هست و از سویی دیگر این احتمال وجود دارد که رژیم شیر و خرما با بدن شما سازگار نباشد، احتمالش کم است، اما وجود دارد.

بنابراین بهتر است قبل از شروع  هر رژیمی اطلاعات کافی و دقیق در مورد بدن خود داشته باشید تا با مشکلی مواجه نشوید. برای این منظور حتما با کارشناسان مشورت داشته باشید.

نظرات در مورد این رژیم

رژیم شیر و خرما به عنوان یک رژیم کاهش وزن در یک بازه زمانی کوتاه معرفی شده است. اما نمی­ توان انکار کرد که افراد زیادی از این رژیم راضی بوده ­اند و در هفته اول کاهش وزن خوبی را داشته اند.

در این رژیم نیز مانند سایر رژیم­های غذایی که در راستای کاهش وزن هستند، امکان بازگشت به وزن اولیه وجود دارد و بسیاری از افراد این مورد را نیز گزارش کرده ­اند.

موضوعی که در همه نظرسنجی­ ها به آن اشاره شده، این است که رژیم شیر و خرما توانسته است در مدت زمان کوتاهی منجر به کاهش وزن شود.

حتما برای شما هم پیش آمده است که در یک مدت زمان طولانی هیچگونه تغییر و کاهش وزنی را نداشته باشید! برخی از افراد با رعایت رژیم شیر و خرما به این نکته اشاره داشته ­اند که پس از شروع این رژیم شروع به کاهش وزن کرده ­اند و اصطلاحا به بدن شوک وارد شده است که از این نظر راضی کننده می­ باشد.

تعهد به دستورالعمل رژیم

یکی دیگر از موضوعاتی که در رژیم­ه ای غذایی مطرح می­شود توجه کامل به دستورالعمل ­ها می­باشد که باید طبق آن عمل شود.

بسیاری از افراد در روز­های اول در رعایت کردن دستورالعمل رژیم شیر و خرما به مشکل مواجه شده ­اند و به اصطلاح آن را نصف و نیمه رعایت کرده ­اند، که با این حال با کاهش وزن مواجه شده ­اند.

اما باید به یاد داشته باشید که اضافه وزن در یک شب به وجود نیامده که در یک روزه ب ه­راحتی از بین برود. اضافه وزن به سادگی می ­آید و به سختی از بین می­رود. بنابراین زمانی که شروع به گرفتن رژیم خرما و شیر می­ کنید در ابتدا برای پیمودن این راه باید یک  کفش آهنی به پا کنید و با اراده­ایی محکم تصمیم به کاهش وزن نمایید.

باید دقیقا آنچه را که در دستور العمل آمده­ است با توجه به شرایط بدنی خود رعایت کنید تا کاهش وزنی همراه با سلامتی داشته باشید. بهانه ها را کنار بگذارید و دیگر سراغ اما و اگر­ها نروید.

تعداد نفرات زیادی از رژیم خرما و شیر، در مدت زمان کوتاهی نتیجه گرفته ­اند. شما هم پس از بررسی­ های لازم و کمک مشاور می ­توانید اقدام به گرفتن این رژیم نمایید تا از شر چربی ­های اضافه خلاص شوید.

فواید این رژیم

از رژیم شیر و خرما به عنوان معجزه لاغری یاد می­شود. اگر به دنبال این هستید که در کمتر از یک ماه با کاهش وزن رو­به ­رو شوید استفاده از این رژیم به شرط اینکه بیماری و یا مشکل خاص جسمانی  نداشته باشید به شما توصیه می­شود.

در رژیم شیر و خرما مانند بسیاری از رژیم ­های دیگر نوشیدن آب را فراموش نکنید. نوشیدن آب به بالا بردن متابولیسم بدن کمک می­کند و باعث افزایش چربی­ سوزی می ­شود.

آنچه که در رژیم خرما و شیر مطرح می­ شود این است که این رژیم بر پایه پروتئین است. خاصیت پروتئین است که بدون اینکه کالری زیادی را به بدن تحمیل کند باعث سیری می­شود. از این رو با گرفتن رژیم خرما و شیر احساس گرسنگی و ضعف نخواهید داشت، یکی از نقاط قوت این رژیم نیز همین است.

گرسنگی در کار نیست

در برخی ار رژیم ­های غذایی افراد از گرسنه بودن شکایت می­کنند در حالی که در رژیم شیر و خرما کاربران اشاره ­ایی به این موضوع نداشته ­اند.

شما می ­توانید استفاده از رژیم خرما و شیر را به عنوان یک عادت خوب غذایی ادامه دهید و استفاده از این دو ماده مقوی و مغذی را در برنامه غذایی خود داشته باشید. رژیم خرما و شیر به دلیل نوع مواد معدنی و ترکیباتی که دارد باعث پاکسازی بدن از سموم نیز می­شود، بنابراین بهتر است از این دو ماده غذایی غافل نشویم.

علت اینکه گفته می­شود رژیم شیر و خرما باعث پاکسازی بدن می­شود این است که در این رژیم مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی به بدن می­ رسد و سیستم گوارش مجبور به تحمل بار اضافه نیست و از این رو بدن پاکسازی می­ شود.

مضرات رژیم شیر و خرما

در رژیم ­های غذایی برخی از خوارکی­ ها حذف و برخی دیگر محدود می­شوند. آنچه مهم است این است که افراط و تفریط هر کدام به یک اندازه می ­توانند باعث آسیب شوند.

در مورد رژیم­ های غذایی این مورد از اهمیت ویژه ­ایی برخوردار است چون در صورت بروز هرگونه آسیب نتیجه آن مستقیما به خود شخص برمی­گردد  چه بسا در بسیاری از موارد باید هزینه سنگینی را متحمل شد تا اوضاع به روال قبلی خود بازگردد.

رژیم شیر و خرما نیز از قاعده مستثنی نیست! موضوعی که در این رژیم مطرح می­شود استفاده از شیر است. بسیاری از افراد نسبت نوشیدن و هضم آن به مشکل برخورد می کنند، در اینگونه مواقع معمولا سعی می­شود تا ماده غذایی دیگری را جایگزین کنند که همان اثر را داشته باشد.

در رژیم شیر و خرما، به جای استفاده از شیر می ­توانید از ماست استفاده کنید. در مورد ماست نیز بهتر است به فکر استفاده از نوع کم­چرب آن باشید و تا جایی که می­توانید از محصولات لبنی تازه استفاده نمایید.

طولانی مدت ادامه ندهید

دقت کنید که هیچ  نوع رژیمی را نمی­ توان برای یک مدت زمان طولانی ادامه دارد.

در رژیم شیر و خرما با کاهش دریافت کالری در یک بازه زمانی مشخص و محدود رو ­به ­رو هستید و از این جهت کاهش وزن سریع اتفاق می­افتد، به همین دلیل ممکن است ادامه این رژیم منجر به کمبود مواد مغذی و فیبر در بدن شود و در مشکلات جدی را برای شما بوجود آورد.

در رژیم شیر و خرما معمولا مقادیر ثابت و مشخصی برای مصرف بیان می­شود. به بیانی ساده ­تر یعنی همه افراد از یک میزان کالری دریافتی برخوردار هستند. این در حالی است شرایط فیزیکی و نوع فعالیت جسمانی افراد با یکدیگر متفاوت است.

به همین دلیل، برخی از افراد اظهار می­دارند که این رژیم برای آنها مفید بوده و آن را به دیگران نیز توصیه می­کنند و برخی دیگر آن را بی­اثر دانسته و برای کاهش وزن به دنبال رژیم ­های دیگر می­روند.

احساس خستگی در این رژیم

در رژیم شیر و خرما چون با محدودیت مواد غذایی در یک بازه زمانی کوتاه مواجه هستید، ممکن است احساس خستگی بر شما غلبه کند. این موضوع بیشتر در اوایل رژیم اتفاق خواهد افتاد.

برای پیشگیری از هرگونه تحلیل عضلانی حتما به طور مرتب شروع به ورزش نمایید تا با افتادگی عضلات مواجه نشوید.

استفاده از رژیم شیر و خرما به شرط اینکه یک رژیم متعادل باشد، چاق کننده نیست و می ­تواند بر روند کاهش وزن تاثیر چشم گیری داشته باشد.

خرما دارای مواد معدنی است که باعث تقویت ماهیچه­های ارادی  شده و از سویی دیگر منجر به ترمیم و ساخت عضله و بافت­های عصبی می­شود. خرما سرشار از اسید فولیک، ویتامین C و بیوتین است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می­شود.

یک اصل مهم را همیشه به یاد داشته باشید، هیچکس از افراط و تفریط به نتیجه درستی نرسیده است! مطمئن باشید که رژیم­ها از شخصی به شخص دیگر به طور یکسان تاثیرگذار نخواهند بود.

در هر رژیمی به صدای بدن خود گوش کنید، بدن هرگز به شما دروغ نمی­ گوید و برای جبران آنچه که لازم دارد با صدای بلند به شما اخطار می­دهد، کافی است تا با دقت به آن گوش کنید.

این رژیم برای چه کسانی توصیه می­شود؟

زمانی به فکر لاغر شدن و یا بهتر است بگوییم تناسب اندام می­افتیم که سایز لباس­هایمان از ایکس لارج و دو ایکس لارج گذشته است. زمانی که سنگینی چربی­ها حرکت را از ما می­ گیرند. زمانی که می­خواهیم مرتب باشیم اما اندام نامتقارن این اجازه را به ما نمی­دهند.

اضافه وزن زمانی بیشتر دردآور است که به یک مهمانی و یا عروسی دعوت شده ­ایم و یا اینکه نزدیک عید است و قصه کهنه حالا چی بپوشم دوباره نو می­شود!

در این زمان است که به تکاپو می­افتید، چربی­ هایی را که این همه سال جمع کرده ­اید را در یک بازه زمانی کوتاه نیست و نابود کنید. درست همین لحظه است که به رژیم شیر و خرما برخورد می­کنید.

این رژیم مناسب افرادی است که قصد کاهش وزن در یک دوره کوتاه را دارند.

اما مطمئن باشید برای رسیدن به تناسب اندام باید پشتکار و صبور باشید تا بتوانید از شر چربی­هایی که خودتان جمع کرده­اید خلاص شوید.

جمع ­بندی

  1. رژیم شیر و خرما، رژیمی مناسب برای کاهش وزن در یک دوره کوتاه است.
  2. این رژیم براساس پروتین است و از این رو افراد همیشه احساس سیر بودن را دارند.
  3. استفاده از هیچ رژیمی در طولانی مدت توصیه نمی­شود که رژیم شیر و خرما نیز از این امر مستثنی نیست.
  4. قبل از شروع رژیم شیر و خرما حتما از یک فرد متخصص مشاوره بگیرید و بر طبق نیاز بدن خود اقدام به استفاده از رژیم نمایید.

منبع:خوبشو

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود