با چند نکته ساده زیبایی بدون آرایش را برای خود به ارمغان آورید

0 3,878

استفاده از لوازم آرایش جزو عادت های روزمره ما شده است؛ در صورتی که داشتن پوستی زیبا و شفاف بدون استفاده از لوازم آرایش کار چندان سختی هم نیست. در این مقاله با ترفندهایی ساده برای زیبا و شاداب بودن پوست صورت آشنا می شویم.

برای زیبا و شاداب ماندن پوست صورت، نیازی به استفاده از لوازم آرایش نیست.

مقدمه

آیا تا به حال به این مساله فکر کرده اید که چرا عادت داریم صبح ها بلافاصله پس از شستشوی صورت، با انواع کرم ها و پودرهای آرایش به جان صورتمان بیفتیم تا شاید بتوانیم لکها و چین و چروک ها را از نظر مخفی کنیم؟ پوشاندن صورت با انواع کرم پودر و پنکیک در طولانی مدت نه تنها باعث از بین رفتن جوش صورت و کمرنگ شدن لکه ها نمی شود، بلکه بروز جوشهای ریز پوستی و چین و چروک در ناحیه گونه، زیر چشم و اطراف لب را افزایش می دهد. اما اینکه چه کنیم که پوستمان، که آینه بدن است، همیشه سالم و شاداب باشد، سؤالی است که پاسخش انجام چند کار ساده و به نظر پیش پا افتاده است. (صرف نظر از برخی بیماریهای پوستی که علائم خاص داشته و باید تحت نظر پزشک متخصص انجام گیرد.)

* پاک سازی پوست صورت

صبحها فقط از صابون ملایم استفاده کنید. همچنین برای پاک کردن صورتتان به خصوص اگر چرب و آکنه ای است، از پاک کننده هایی مثل انواع ژل، تونیک یا شیر پاک کن استفاده کنید. یکی از مناسب ترین راهها برای سالم و زیبا ساختن پوست، استفاده از ماسک های مختلف میوه متناسب با نوع پوست است. شستشوی صورت با آبمیوه های طبیعی نیز در بسیاری موارد باعث از بین رفتن لکهای پوستی و براق شدن پوست می شود. برای مثال انگور را له کنید و آب آن را به صورتتان بمالید؛ پس از ۲۰ دقیقه با آب نیمه  گرم بشویید. پس از مدتی کوتاه تغییرات در پوستتان را به روشنی خواهید فهمید. برای پاک کردن صورت از جوش های سرسیاه و زیر پوستی هفته ای یکبار بخور دهید. برای پوست چرب از بخور لیمو و نعناع، برای پوست معمولی از اسطوخودوس و برای پوست خشک، از بابونه استفاده کنید. ترجیحا بعد از بخور، از هیچ نوع کرم آرایشی استفاده نکنید و در صورت احساس خشکی درپوست صورت، آن را با یک لایه کرم مرطوب کننده بپوشانید.

* ورزش صورت

صورتتان را ورزش دهید. ابتدا صورت را با یک لایه کرم مرطوب کننده بپوشانید، سپس به آرامی صورتتان را ماساژ دهید. انگشتان دست را روی گونه گذاشته و به آرامی با نرمش دایرهوار به سمت گوشها ببرید. انگشتتان را روی صورت قرار داده و برخلاف جاذبه زمین به طرف بالا بکشید. انگشتان را بالای پلک گذاشته و به آرامی به گوشه خارجی بکشید. حرکت ژاکه انجام دهید. ژاکه حالتی است مثل نیشگون که از دور چانه شروع شده و سپس دو طرف صورت انجام می شود. ژاکه باعث میشود، چربیهای زیر پوست به سطح پوست آمده و در یک محل جمع نشود.

* تقویت عضلات دهان

برای تقویت ماهیچه های دهان خود، آن را به حالت  Oدرآورده و به طرف چپ و راست تکان دهید. لبها را نیز به سمت بالا و پایین برده و سپس جمع کنید. لبها را مثل O باز کرده  و پس از ده ثانیه به حال اول برگردانید. حرکات دایرهوار دهان و لب به تقویت ماهیچه های این ناحیه کمک کرده و از افتادگی آن جلوگیری میکند.   گردآوری: خانم اسفندیار    منبع : طهوری، فاطمه (۱۳۸۹)، چگونه پوست و مویی زیبا داشته باشیم، قم، انتشارات پدیده دانش، چاپ دوم

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود