محلول ضد شپش نایلیس یا شامپو ضد شپش سریتا خوبه؟

0 3,794

امروزه با وجود افزایش رعایت بهداشت، احتمال ابتلا به شپش سر کمتر شده، اما نمی‌توان آن را کاملا نادیده گرفت. چرا که گاهی در شرایط بهداشتی نیز ممکن است سر و کله آن‌ها روی پوست سر پیدا شود

محلول ضد شپش نایلیس یا با آغاز فصل مدارس، ابتلا به شپش سر رواج زیادی پیدا کرده و نیاز به خرید شامپو ضد شپش سریتا بیشتر می‌شود. شپش حشره‌ای ریز است که در لا‌به‌لای موها زندگی کرده و از خون سر افراد تغذیه می‌کند. تخم این موجود به شکل دانه‌های شوره مانند روی مو مشاهده می‌شود که به راحتی جدا نمی‌گردد و باعث ایجاد التهاب و خارش زیادی در پوست سر می‌شود.

امروزه با وجود افزایش رعایت بهداشت، احتمال ابتلا به شپش سر کمتر شده، اما نمی‌توان آن را کاملا نادیده گرفت. چرا که گاهی در شرایط بهداشتی نیز ممکن است سر و کله آن‌ها روی پوست سر پیدا شود. این حشره غالبا از طریق استفاده از لوازم شخصی مشترک منتقل شده و با ابتلای یکی از اعضای خانواده، سایر افراد نیز آلوده خواهند شد.

به این ترتیب لازم است در اولین اقدام نسبت به درمان شپش و رفع آن اقدام کرد. از آنجا که برخی از این حشرات نسبت به داروهای معمول مقاوم شده‌اند، لازم است به سراغ درمان‎‌های جدیدتر رفت. در این مبحث بیشتر به راهکارهای رفع شپش اشاره می‌کنیم تا در صورت ابتلا بتوانید راهکاری موثر برای درمان آن انتخاب کنید.

شپش چه موجودی است؟

شپش حشره‌ای بسیار ریز است که بال ندارد و از خون پوست سر تغذیه می‌کند. تا زمانی که شپش روی سر قرار دارد، می‌تواند 2 تا 4 هفته عمر کند و در این مدت تخم‌گذاری کرده و تکثیر می‌شود. تخم این حشرات سفید بوده و حالت چسبناکی دارد که روی ریشه مو می‌چسبد و به سختی جدا می گردد.

شپش‌ها خارج از سر می‌توانند تا 2 روز زنده بمانند و بعد از آن از بین می‌روند. از این رو افرادی که از وسایل آلوده دیگران از قبیل شانه، بالش، روسری، لباس، ملحفه و گل‌سر استفاده می‌کنند، به راحتی مبتلا می‌شوند. اما بروز این مشکل در کودکان رواج بیشتری دارد و از طریق آن‌ها در خانواده و مدرسه منتشر می‌شود.

بنابراین افراد مبتلا شده لازم است از داروهای جدید و قوی برای درمان این مشکل استفاده کنند. یکی از فروشگاه‌های معتبر که محصولات باکیفیت و مطمئنی را در اختیار افراد قرار می‌دهد، فروشگاه ویتالوکس است. در این فروشگاه تمام محصولات برند سریتا از قبیل شامپو شپش سریتا ارائه می‌شود و مبتلایان را به راحتی درمان می‌کند.

خرید شامپو شپش سریتا

علائم شپش سر چیست؟

به منظور استفاده از شامپو شپش سریتا باید ابتدا فرد مطمئن شود به شپش مبتلا شده است. در مراحل ابتدایی ممکن است هیچ علائمی نمایان نباشد و فرد متوجه ابتلا به شپش نشود. اما با شدت گرفتن آن و بررسی پوست سر خود می‌تواند نقطه‌های سفید و چسبنده را مشاهده کند.

در این مرحله باید سریعا برای درمان اقدام کرده و از محصولات سریتا یا محلول ضد شپش نایلیس استفاده کند. علائم نشان‌دهنده حضور شپش سر از قرار زیر است:

  • خارش شدید و التهاب روی پوست سر
  • احساس حرکت موجودی روی پوست سر
  • بروز برجستگی‌های قرمز و گزیدگی روی پوست سر
  • دیدن حشرات بالغ و زنده روی پوست سر
  • وجود زخم یا خراشیدگی روی پوست سر و احساس سوزش در آن بخش
  • مشاهده دانه‌های سفید رنگ و ریز شبیه شوره سر که به ریشه موها چسبیده و به راحتی جدا نمی‌شود

دلایل ابتلا به شپش سر

نیاز به شامپو شپش سریتا لزوما به دلیل عدم رعایت بهداشت یا شستشوی نامناسب موی سر نیست. بلکه تمام افرادی که بهداشت موی خود را رعایت می‌کنند، نیز ممکن است به شپش آلوده شوند. انتقال شپش سر به افراد دیگر می‌تواند به دو شکل مستقیم یا غیرمستقیم صورت گیرد.

در روش مستقیم، شپش با نزدیک شدن سر افراد به یکدیگر منتقل می‌شود. به این معنا که حضور در کنار فرد مبتلا در مدرسه، میهمانی، باشگاه و غیره باعث انتقال این حشره و آلوده شدن افراد دیگر می‌شود. در این روش احتمال انتقال کمتر است، اما غیرممکن نیست.

در روش غیرمستقیم، استفاده از لوازم شخصی فرد مبتلا می‌تواند دیگران را نیز با این مشکل مواجه کند. پوشیدن لباس‌های فرد آلوده، استفاده از کلاه، رختخواب، روسری، گل‌سر، برس، حوله، کت و غیره همگی باعث انتقال آلودگی به سر سایر افراد می‌شود.

قیمت شامپو شپش سریتا

روش‌های جلوگیری از ابتلا به شپش سر

پیش از آنکه به فکر درمان شپش سر باشید، بهتر است با به کار بردن روش‌هایی از بروز آن پیشگیری کنید. صرفا رعایت بهداشت راهکار مناسبی برای جلوگیری از ابتلا به شپش سر نیست. بلکه باید تماس با افراد آلوده یا مشکوک به شپش را محدودتر کرده و از روش‌های زیر برای جلوگیری از مبتلا شدن به شپش استفاده کنید:

  • وسایل شخصی خود همچون شانه، برس، تل و گل‌سر، حوله، روسری، کلاه و غیره را از سایر افراد خانواده جدا کنید.
  • هنگام مراجعه به آرایشگاه از لوازم شخصی خود استفاده کنید.
  • در اماکن عمومی همچون باشگاه و استخر، لباس‌های خود را از لباس افراد دیگر جدا کنید.
  • در زمان اقامت در هتل یا مسافرخانه از ملحفه و بالش تمیز استفاده کنید.
  • از قرار دادن سر روی تخت یا کاناپه‌ای که مطمئن نیستید، خودداری کنید.
  • از کلاه ایمنی سایر افراد در زمان موتورسواری، ورزش یا دوچرخه‌سواری استفاده نکنید.

راهکارهای درمان

راهکارهای زیادی برای درمان شپش وجود دارد. اما برخی از آن‌ها ممکن است کارایی لازم را نداشته باشند. چنانچه روی پوست سر خود زخم یا خراشیدگی مشاهده کردید، توصیه می‌شود به دنبال روش‌هایی مطمئن و دارویی بروید تا بتوانید سریع‌تر به نتیجه برسید.

یکی از بهترین راهکارهای درمان شپش سر، استفاده از شامپو شپش سریتا است. این محصول باعث از بین بردن حشرات بالغ و تخم‌های آن از روی سر می‌شود و سرعت درمان را بیشتر می‌کند. پیش از آن ابتدا موهای خود یا فرزندتان را کوتاه کرده تا بتوانید راحت‌تر سر را بررسی کنید و زخم‌ها و حشرات را تشخیص دهید.

علاوه بر محصولات باکیفیت سریتا که در فروشگاه ویتالوکس پیدا می‌شود، محلول ضد شپش نایلیس نیز می‌تواند به عنوان راهکاری مناسب برای درمان شپش سر مورد استفاده قرار بگیرد.

جمع‌بندی

شامپو شپش سریتا یکی از محصولات مطمئنی است که به منظور از بین بردن شپش‌ و تخم‌های آن کاربرد دارد. امروزه با توجه به مقاومت برخی از این حشرات به داروها، توصیه می‌شود ابتدا از یک پزشک کمک بگیرید و چندین روش را برای از بین بردن شپش استفاده کنید.

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود