آشنایی با ده ماده غذایی که روند پیر شدن را کند می کند

0 3,759

استفاده از غذای ضد پیری anti-aging-foods برای حمایت بدن بعد از 40 سالگی بسیار ضروری به نظر می رسد. پوست زیبا و درخشان ارتباط مستقیمی با نحوه غذا خوردن ما دارد، اما غذاهای ضد پیری می تواند کمک بیشتری کند.

هنگامی که ما رژیم غذایی خود را از غذاهای مقوی و غنی از آنتی اکسیدان ها، چربی های سالم، آب و مواد مغذی ضروری آماده میکنیم، بدن ما از طریق بزرگترین اندام خود که پوست ماست قدردانی خود را نشان می دهد. پوست اغلب اولین قسمت از بدن است که مشکلات داخلی را نشان می دهد.

محققان به این نتیجه رسیده اند که خوردن میوه ها و سبزیجات ایمن ترین و سالم ترین راه مبارزه با رنگ پریدگی و خط و خطوط ریز روی پوست است. در اینجا ده مورد از بهترین غذاهای ضد پیری برای درخشان شدن پوست شما که منبع آن درون شماست آورده شده است.

آب تره یا شاهی آبی

خواص شاهی آبی هیچ کس را نا امید نمی کند! این برگ سبز غنی آب رسان، منبع خوبی از:
• کلسیم
• پتاسیم
• منیزیم
• فسفر
• ویتامین آ، ث، کا، ب یک و ب12 است.
شاهی آبی مانند یک ضد عفونی کننده داخلی پوست عمل می کند که گردش خون و انتقال مواد معدنی به تمام سلول های بدن را افزایش داده و باعث می شود که اکسیژن رسانی به پوست افزایش پیدا کند. شاهی آبی مملو از ویتامین آ و ث است و آنتی اکسیدان های آن رادیکال های آزاد مضر را خنثی کرده و کمک می کند که خطوط و چروک روی پوست از بین برود.
امتحان کنید: امروز مقداری از این سبزی خوش طعم را برای درخشانی پوست و سلامت تر شدن به سالاد خود اضافه کنید.

فلفل دلمه ای قرمز

فلفل دلمه ای های قرمز مملو از آنتی اکسیدان هایی هستند که هنگامی که صحبت از ضد پیری می شود رقیبی ندارند. علاوه بر میزان زیاد ویتامین ث که برای تولید کلاژن مفید است، فلفل دلمه ای قرمز حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که کاروتنوئید نامیده می شود.

کاروتنوئیدها رنگدانه های گیاهی هستند که مسئول رنگ های قرمز روشن، زرد، نارنجی هستند که در بیشتر گیاهان و سبزیجات دیده می شود. آنها دارای خواص ضد التهابی متنوعی هستند که به حفاظت از پوست در برابر آفتاب، آلودگی و سموم محیط کمک می کند.
امتحان کنید: فلفل دلمه ای را بصورت خام به سالاد خود اضافه کرده یا آن را کمی تفت داده و میل کنید.

پاپایا غذای ضد پیری

پاپایا غذای ضد پیری

این میوه خوشمزه غنی از انواع اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که که کشش پوست را افزایش داده و خطوط و چروک های آن را کاهش می دهد.
• ویتامین آ، ث، کا و ای
• کلسیم
• پتاسیم
• منیزیم
• فسفر
• ویتامین های گروه ب

آنتی اکسیدان های گوناگونی که در پاپایا موجود است به مبارزه با آسیب های رادیکال های آزاد کمک کرده و علائم پیری را به تاخیر می اندازند. پاپایا حاوی آنزیمی ست که پاپائین نام دارد و به عنوان یکی از بهترین عوامل ضد التهاب در طبیعت است که خاصیت ضد پیری مضاعفی دارد. پاپائین همچنین در محصولات لایه بردار یافت می شود.

خوردن پاپایا ( یا استفاده از محصولات حاوی پاپایا) به بدن شما کمک می کند سلول های مرده پوست را از بین برده و پوستی درخشان و شاداب برای شما ایجاد کند.

امتحان کنید: آبلیموی تازه را روی یک بشقاب از پاپایا ریخته و به عنوان بخشی از صبحانه میل کنید و یا ماسک پاپایا برای شب خود درست کنید.

بلوبری یا تمشک آبی

بلوبری غنی از ویتامین آ و ث است همچنین حاوی یک آنتی اکسیدان ضد پیری است که آنتوسیانین نام دارد. این آنتی اکسیدان همان چیزی ست که رنگ زیبای آبی را به بلوبری می دهد.
این آنتی اکسیدان قدرتمند با تعدیل پاسخ های التهابی و پیشگیری از دست دادن کلاژن به پوست در مقابل آسیب های آفتاب، استرس و آلودگی کمک می کند.
امتحان کنید: این میوه خوشمزه و کم شیرین را به اسموتی های صبحگاهی و یا ظرف میوه خود اضافه کنید.

بروکلی غذای ضد پیری

کلم بروکلی جزو مهم ترین غذای ضد پیری

کلم بروکلی نیروگاه مواد ضد التهابی و ضد پیری است که حاوی مواد زیر است:
• ویتامین ث
• انواع آنتی اکسیدان ها
• فیبر
• فولات (فولیک اسید)
• لوتئین
• کلسیم

بدن شما برای تولید کلاژن که مهمترین پروتئین پوست است و به آن خاصیت ارتجاعی (کشش) و استقامت می دهد نیاز به ویتامین ث دارد.
امتحان کنید: به عنوان یک میان وعده سریع کلم بروکلی را بصورت خام بخورید ولی اگر زمان دارید آن را بخار پز کرده و میل کنید.

اسفناج

اسفناج یک آب رسان قوی و حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به اکسیژن رسانی و تجدید قوای کل بدن کمک می کند. اسفناج غنی از:
• ویتامین آ، ث، ای و کا
• منیزیم
• آهن گیاهی
• لوتئین

ویتامین ث زیاد این گیاه سبز همه کاره به تولید کلاژن برای حفظ استحکام و نرمی پوست کمک می کند. اما این تمام کار اسفناج نیست. ویتامین آ که در اسفناج موجود است باعث تقویت و درخشندگی مو شده و ویتامین کا موجود در آن به کم شدن التهاب سلول ها کمک می کند.
امتحان کنید: یک مشت اسنفاج به اسموتی یا سالاد خود اضافه کنید و یا آنرا تفت داده و میل کنید.

غذای ضد پیری و خواص آجیل

بسیاری از مغزها (بخصوص بادام) منبع بسیار خوبی از ویتامین ای هستند که به ترمیم بافت پوست، حفظ رطوبت آن و محافظت در برابر آسیب های اشعه ماورا بنفش کمک می کند. گردو حاوی اسیدهای چرب امگا3 ضد التهابی است که به موارد زیر کمک می کند:
• غشای سلول های پوستی را تقویت می کند
• پوست را در برابر نور آفتاب محافظت می کند
• با حفظ چربی طبیعی پوست، درخشندگی زیبایی به آن می بخشد

امتحان کنید: یک مشت مخلوطی از مغزها به عنوان میان وعده بخورید و یا روی سالاد خود بریزید. پوست مغزها را نگیرید، مطالعات نشان می دهد که پنجاه درصد و یا بیشتر آنتی اکسیدان های مغزها با گرفته شدن پوست آن ها از بین می رود، سعی کنید هنگام خوردن آن ها را مغز کنید.

آووکادو غذای ضد پیری

آووکادو

آووکادو سرشار از اسیدهای چرب ضد التهاب است که باعث نرمی و انعطاف پذیری پوست می شود. همچنین شامل مواد مغذی ضروری است که اثرات منفی پیری را کاهش می دهد، این مواد شامل:
• ویتامین کا، ث، ای و آ
• ویتامین های گروه ب
• پتاسیم

میزان زیاد ویتامین آ موجود در آووکادو به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک کرده و پوستی درخشان و زیبا برای ما ایجاد می کند. محتوای کاروتنوئید آن به جلوگیری از آسیب سموم و اشعه های آفتاب کمک کرده و همچنین از آن در برابر سرطان های پوست محافظت می کند.

امتحان کنید: آووکادو را به سالاد یا اسموتی خود اضافه کرده یا آن را با قاشق بخورید. همچنین می توانید از آن یک ماسک مرطوب کننده باورنکردی برای مبارزه با التهاب، قرمزی و چروک پوست بسازید.

سیب زمینی های شیرین

رنگ نارنجی سیب زمینی های شیرین از آنتی اکسیدانی به نام بتا-کاروتن به دست می آید که به ویتامین آ تبدیل می شود. ویتامین آ به بازیابی قابلیت کشسانی و تجدید سلول های پوست کمک کرده و درنهایت پوستی نرم و جوان برای شما می سازد.
این سبزیجات ریشه ای خوشمزه منبع بسیار خوبی از ویتامین ث و ای است که هردو از پوست در برابر رادیکال های آزاد مضر محافظت کرده و رنگ آن را درخشان نگه میدارد و جزو دسته  غذای ضد پیری دسته بندی می شود.

انار غذای ضد پیری

دانه های انار

قرن هاست که انار به عنوان یک میوه دارویی و  غذای ضد پیری استفاده میشود. انار که غنی از ویتامین ث و انواع آنتی اکسیدان های قوی است از بدن شما در برابر صدمات رادیکال های آزاد محافظت کرده و سطح التهاب سیستم بدن را کاهش میدهد.
این میوه سالم حاوی ترکیبی به نام پونیکالاژین است که به حفظ کلاژن پوست کمک کرده و بروز علائم پیری را کند میکند.
امتحان کنید: برای درمان ضد پیری ، این جواهرات کوچک شیرین را روی سالاد گردوی اسفناج خود بپاشید!

مرکز پزشکی سلامت اول با کادری مجرب و متخصص و سالها تجربه درخشان آماده ارائه خدمات مراقبت و پرستاری در منزل است . کافی است جهت دریافت خدمات در زمینه پرستار سالمند ، پرستار کودک و پرستار بیمار با کارشناسان این مرکز تماس حاصل نمایید تا در اسرع وقت نیروی مورد نظر شما اعزام گردد.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود