فواید شگفت‌انگیز یک میوه برای پوست

0 3,720

انار که در سال‌های اخیر به عنوان یک خوراکی معجزه‌گر شناخته شده، میوه‌ای است که می‌تواند التهابات را کاهش داده و سلامت کلی شما را بهبود بخشد و از این بابت محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. بسیاری از این فواید مربوط به پلی‌فنول‌ها هستند، مواد مغذی حاوی آنتی‌اکسیدان قوی که در سایر غذاهای گیاهی مانند انواع توت‌ها و چای سبز یافت می‌شوند.

خبرآنلاین: آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل ویتامین C که به وفور در انار وجود دارند، با کاهش آسیب سلول های بدن مبارزه می‌کنند. سایر ترکیباتی که به مقدار قابل توجه در انار یافت می‌شوند، شامل تانن، الاژیتانین و آنتوسیانین هستند. هرچند این ترکیبات از طریق خوردن و نوشیدن مواد غذایی بیشترین تأثیر را از خود نشان می‌دهند، اما استفاده موضعی آن‌ها می‌تواند فواید بسیاری به همراه داشته باشد.

در این مطلب با دیگر خواص انار برای پوست آشنا خواهید شد.

خواص ضد پیری

طی یک آزمایش، آنتی‌اکسیدان‌هایی را روی پوست تعدادی از موش‌ها استفاده کردند؛ نتیجه این آزمایش نشان داد آنتی‌اکسیدان‌ها به کاهش بروز لکه‌ها و چین و چروک‌های ناشی از افزایش سن کمک می‌کنند، اگرچه به طور کامل از آنها جلوگیری نمی‌کنند. در حال حاضر مطالعاتی در همین زمینه بر روی انسان در حال انجام است.

تصور می‌شود که چنین اثراتی با افزایش بازسازی سلول‌ها، یعنی توانایی پوست شما برای از بین بردن سلول‌های پوستی قدیمی و جایگزین کردن آن ها با سلول‌های جدید، ایجاد شده و درنهایت باعث جوانسازی پوست می‌شود.

کاهش التهاب

کاهش آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد، می‌تواند به کاهش التهابات پوستی کمک کند. به این ترتیب، آنتی‌اکسیدان ها ممکن است بتوانند علائم برخی بیماری‌های التهابی پوست مانند آکنه و اگزما را کاهش دهند.

فواید ضد میکروبی

انار حاوی مواد ضد میکروبی طبیعی است که به مبارزه با باکتری‌ها و قارچ‌های پوست کمک می‌کند. چنین خاصیتی در نابودی باکتری‌هایی که عامل آکنه هستند، کمک کند.

فواید شگفت‌انگیز یک میوه برای پوست

محافظت در برابر اشعه فرا بنفش

بر اساس برخی مطالعات، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انار به محافظت طبیعی از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) کمک می‌کنند.

لایه‌برداری طبیعی

لایه‌برداری منظم به رهایی پوست از شر سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند و علائم آکنه و پیری پوست را کاهش می‌دهد. مصرف کرم‌هایی با عصاره انار به طور طبیعی این کار را انجام می‌دهد.

منبع: healthline / مترجم: الهه جعفرزاده

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود