چه افرادی می‌توانند دندان‌هایشان را “لمینت” کنند؟

0 3,755

یک دندانپزشک با بیان اینکه لمینت یک روش درمانی و زیبایی برای بهتر نشان دادن دندان هاست، گفت: استفاده از این روش برای تمامی افراد توصیه نمی شود.

دکتر هدی پویان فر در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه لمینت یک پوشش سرامیکی برای دندان است، گفت: این پوشش سرامیکی هم جنبه درمانی داشته و هم برای زیبایی هرچه بیشتر دندان ها استفاده می شود.

وی استفاده از لمینت را برای افراد دارای مشکلات دندانی توصیه کرد و افزود: افرادی که دندان های ضعیف و یا شکسته دارند می توانند از لمینت برای زیباتر نشان دادن دندان های خود استفاده کنند.

پویان فر با بیان اینکه در لمینت کردن دندان ها، دندان افراد تراش می خورد، گفت: در همین راستا استفاده از لمینت برای افرادی که دندان های سالم و منظم دارند توصیه نمی شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: افراد باید به خاطر داشته باشند که هیچ چیزی جای دندان های اصلی خود فرد را نمی گیرد و کارایی آن را ندارد و بهتر است در صورتی که افراد واقعا دندان های سالم و منظمی داشته و نیازی به لمینت ندارند، از انجام این کار خودداری کنند.

پویان فر یادآور شد: این دسته افراد برای روشن کردن و سفید کردن دندان ها می توانند از روش های دیگری غیر از لمینت استفاده کنند.

این دندانپزشک خاطرنشان کرد: همچنین افراد باید بدانند که انجام لمینت برای هرفردی قابل انجام نیست و قبل از آن باید فرم فک، سلامت لثه، رژیم غذایی، قدرت عضلات فک، معضل دندان قوروچه و … بررسی شود و درصورت مناسبت بودن این فاکتورها و تشخیص دندانپزشک، لمینت برای فرد انجام می شود.

پویان فر با بیان اینکه لمینت دائمی نیست، گفت: این پوشش سرامیکی باید بعد از مدتی جایگزین شود.

این متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی خاطرنشان کرد: مدت زمان استفاده از لمینت به بسیاری فاکتورها از جمله بهداشت دندان، نوع رژیم غذایی، عضلات فک و سلامت لثه و… بستگی دارد.

پویان فر گفت: به طور معمول لمینت بین هفت تا هشت سال باقی می ماند و اگر افراد به خوبی از آن مراقبت کنند این مدت زمان بیشتر هم می شود و پس از آن نیاز است که لمینت جایگزین شود.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود