مقایسه هزینه مزوتراپی مو با پی آر پی

0 3,771

اگر بین انتخاب این دو روش سردرگم هستید و هزینه درمان برایتان مهم است، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

موهای پرپشت و متراکم یکی از ملاک‌های جذابیت و زیبایی هم برای مردان و هم زنان به شمار می‌رود. اما متاسفانه بیشتر افراد با افزایش سن ریزش موها و کم‌پشت شدن آن‌ها را تجربه می‌کند. البته ممکن است جوانان زیادی را دیده باشید که به دلایل مختلفی از جمله ارث، استرس، بیماری‌های مختلف، حوادث گوناگون و… بخشی از موهای خود را از دست داده‌اند. یا حتی ممکن است خود شما هم یکی از همین موارد باشید و تاکنون راه‌های زیادی را امتحان کرده باشید. ریزش مو یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که زن و مرد و پیر و جوان را درگیر خود می‌کند. امروزه راه‌حل‌های متعددی برای مقابله با این مشکل رایج به وجود آمده است که با کمترین میزان خطر و بیشترین میزان تاثیرگذاری نتایج خوبی را برایتان به ارمغان می‌آورد. مزوتراپی و پی آر پی مو از جمله این روش‌ها هستند که در این مقاله قصد مقایسه این دو روش جذاب را داریم. اگر بین انتخاب این دو روش سردرگم هستید و هزینه درمان برایتان مهم است، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

مزوتراپی برای تقویت مو

مزوتراپی یک روش غیرتهاجمی برای درمان‌های زیبایی است که طی آن مواد مختلفی مانند ویتامین‌ها، پروتئین‌ها، آنزیم‌ها، عصاره‌های گیاهی و سایر مواد ضروری به پوست سر تزریق می‌شود. به عبارت دیگر، در این روش تمام موادی که باعث تقویت فولیکول‌ها شده و عوامل رشد را در پوست فعال می‌کنند، به فولیکول‌ها رسانده می‌شود. علاوه بر رساندن مواد مغذی، مزوتراپی مو باعث می‌شود گردش خون در پوست سر افزایش پیدا کند و عملکرد فولیکول‌ها بهبود پیدا کند. در چنین شرایطی سلول‌ها و فولیکول‌های مو تقویت می‌شوند و تراکم موها افزایش می‌یابد.

روش انجام مزوتراپی

همان‌طور که گفته شد، مزوتراپی با تزریق چندین ماده مغذی و مفید برای موها انجام می‌شود. بدین منظور پزشک ابتدا برای کاهش درد ناشی از تزریق، پوست سر را بی‌حس کرده و سپس ترکیبی از مواد مختلف با استفاده از سرنگ‌های بسیار ظریف به نقاط مختلف پوست سر تزریق می‌کند. برخلاف روش‌هایی مانند کاشت موی مصنوعی، نتیجه این روش کاملا طبیعی است و پس از مدتی شما شاهد رشد و تقویت موهای خود خواهید بود. اصلی‌ترین تفاوت مزوتراپی با موی مصنوعی را می‌توان همین نتیجه آن‌ها دانست؛ به‌طوری که در این مقاله می‌خوانیم: «قطعا برای فردی که ریزش مو دارد یا از کم پشتی مو رنج می‌برد درمان با مزوتراپی یا داروها بهتر خواهد بود زیرا نتایج دائمی و طبیعی خواهد بود. اما در دوره درمان برای داشتن موهای زیبا می‌توان از کلاهگیس استفاده کرد.»

هزینه مزوتراپی چقدر است؟

هزینه روش‌های زیبایی را نمی‌توان بدون معاینه پزشک محاسبه کرد. چراکه میزان ریزش مو در تمام افراد یکسان نیست. در مورد هزینه مزوتراپی مو کلینیک صدف در مقاله‌ای از سایت این کلینیک می‌خوانیم: «به طور کلی در هر کلینیک قیمت‌گذاری جلسات مزوتراپی به مواد مصرفی محلول‌های درمان و شرکت تولید کننده آنها بستگی دارد. هر قدر این مواد از برندهای گران‌تری باشند طبیعتاً هزینه جلسات درمان شما نیز بالاتر خواهد بود. مثلاً اگر برای درمان ریزش مو به مراکزی مراجعه کنید که برای انجام مزوتراپی از محلول‌های کره‌ای یا چینی استفاده می‌کنند، قطعاً مجبور به پرداخت هزینه کمتری در مقایسه با مراکزی خواهید بود که از محلول‌های اروپایی بهره می‌گیرند.»

پی آر پی برای تقویت مو

پی آر پی (PRP) مخفف عبارت پلاسمای غنی از پلاکت است که از خون گرفته می‌شود. پلاسمای غنی از پلاکت یک روش درمانی جدید است که برای تسریع بهبود در نواحی مختلف بدن از جمله رشد و تقویت موها استفاده می‌شود. پلاکت‌ها یکی از اجزای خون هستند که زمانی که فرد دچار جراحت می‌شود، به بهبودی و توقف خونریزی کمک می‌کنند. از همین رو محققان دریافتند که پلاکت‌ها می‌توانند از خون استخراج شوند و با تزریق به ناحیه‌های آسیب‌دیده روند بهبود را سرعت بخشند. از همین رو یکی از کاربردهای پی آر پی تقویت موهاست. با کمک این روش فولیکول‌های مو تقویت می‌شوند و موها رشد خود را دوباره از سر می‌گیرند.

روش انجام پی آر پی

پی آر پی هم مانند مزوتراپی یک روش تزریقی است. با این تفاوت که در این روش پزشک متخصص ابتدا از بدن شما خون گرفته و آن را در دستگاهی به نام سانتریفیوژ قرار می‌دهد. این دستگاه با سرعت می‌چرخد و اجزای خون را از هم جدا می‌کند. سپس پزشک پلاکت‌ها را از سایر اجزای خون جدا کرده و برای تزریق آماده می‌کند. در نهایت پلاکت جداشده توسط پزشک به ناحیه‌های موردنظر تزریق می‌شود.

هزینه پی آر پی مو چقدر است؟

هزینه پی آر پی مو هم مانند سایر روش‌های درمانی متغیر است و با توجه به عواملی مانند وسعت ناحیه تحت‌درمان، کیفیت امکانات کلینیک، موقعیت جغرافیایی کلینیک، دستمزد پزشک و… تعیین می‌شود. از طرفی روش‌هایی مانند پی آر پی تنها با یک جلسه درمان، شما را به نتیجه دلخواهتان نمی‌رسانند و لازم است روند درمانی خود را کامل کنید. از همین رو هزینه پی آر پی مو با مراجعه به کلینیک و ویزیت توسط پزشک مشخص می‌شود.

با توجه به هزینه مزوتراپی مو بهتر است یا پی آر پی مو؟

تا اینجای مقاله با هر دو روش زیبایی مزوتراپی و پی آر پی مو آشنا شدید. هرکدام از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و تشخیص این موضوع که کدام روش برای شما مناسب‌تر است، تنها بر عهده پزشک متخصص است. اما اگر بخواهید از نظر هزینه این دو روش را با یکدیگر مقایسه کنید، باید بگوییم که هزینه هر جلسه مزوتراپی و پی آر پی مو تقریبا یکسان است.

هزینه هر جلسه مزوتراپی در کلینیک صدف از ۵۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان متغیر است و هزینه هر جلسه پی آر پی مو هم بین ۱ تا ۲ میلیون تومان محاسبه می‌شود. از طرفی برای برآورد هزینه نهایی هرکدام از این روش‌ها باید تعداد جلسات موردنیاز خود را هم بدانید. از همین رو بهترین راه این است که برای انتخاب یکی از این روش‌ها به کلینیک صدف مراجعه کرده و با پزشک متخصص مشورت کنید.

کلام آخر

مزوتراپی و پی آر پی مو هر دو روش‌های غیرتهاجمی، ایمن و موثری برای تقویت موها هستند. این روش‌ها با رساندن مواد لازم به فولیکول‌ها،‌ آن‌ها را تقویت کرده و رشد مجدد موها را برایتان به ارمغان می‌آورند. از همه مهم‌تر نتیجه این روش‌ها کاملا طبیعی است. برای انتخاب یکی از این دو روش به پزشک مراجعه کرده و از او مشورت بخواهید.

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود