صفر تا صد جراحی بینی در راز جراحی

0 3,823

در این مقاله هر آن چیزی که نیاز به دانستن آن قبل از عمل دارید ، در اختیار شما قرار داده شده است. توصیه می کنیم با صفر تا صد جراحی بینی در راز جراحی همراه باشید.

شما با وارد شدن در سایت راز جراحی میتوانید تمامی موارد در مورد جراحی های زیبایی و درمانی و… را بدانید و با دید بازتر به سمت جراحی مد نظر خودتون برید و جراح خودتون رو پیدا کنید حتما حتما به سایت راز جراحی به آدرس Razjarahi.ir مراجعه کنید .

پر طرفدار بودن جراحی بینی و آمار بالای افرادی ، که برای این جراحی در کشورمان ، خود را به دست تیغ جراحان می سپارند ، ما را بر آن داشت که به صفر تا صد جراحی بینی در راز جراحی بپردازیم. ممکن است خود شما یکی از افرادی باشید که به هر دلیلی از بینی خود رضایت کافی ندارید و با مشاهده اطرافیانتان که بینی خود را عمل کرده اند، تمایل داشته باشید به کمک جراحی ، بینی زیباتری داشته باشید. شاید هم دوست دارید بینی زیباتری داشته باشید، ولی به دلیل داشتن اطلاعات نادرست از این جراحی یا ترس از عمل جراحی ، تا کنون اقدامی در این زمینه انجام نداده اید یا تحت تاثیر تبلیغات دروغین ، انواع روش های غیر جراحی را امتحان کرده اید و چون به نتیجه دلخواه نرسیده اید ، از داشتن یک بینی زیبا ناامید شده اید. چه قصد عمل بینی داشته باشید چه از آن هراس داشته باشید ، تا زمانی که اطلاعات درست درباره رینوپلاستی به دست نیاورده اید ، دست نگه دارید! در این مقاله هر آن چیزی که نیاز به دانستن آن قبل از عمل دارید ، در اختیار شما قرار داده شده است. توصیه می کنیم با صفر تا صد جراحی بینی در راز جراحی همراه باشید.

چرا افراد اقدام به جراحی بینی خود می کنند ؟

تمایل ذاتی انسان ها به زیبایی و زیباتر دیده شدن ، در فطرت آن ها نهادینه شده است و از دیرباز انسان ها ، در رویای کسب زیبایی بودند. گذشت زمان و پیشرفت علم پزشکی و زیبایی شناختی برای بشر ، این امکان را ایجاد کرد که بتواند چهره خود را ، بعنوان مهمترین عضوی از بدن که تجلی ظاهری و هویتی فرد و ویترینی است که به واسطه آن می تواند با دنیای بیرون خود ارتباط برقرار کند ، به صورتی که دوست دارد دستخوش تغییر نموده و به ظاهری زیباتر دست یابد.

بینی در مرکزیت چهره هر فرد قرار دارد و زیبایی ، تقارن و تناسب آن با سایر اجزای صورت ، سبب می شود که فرد زیباتر به نظر برسد. از این رو راز جراحی ، به جرئت می تواند بگوید عمل بینی ، اولین و رایج ترین جراحی زیبایی در میان خانم ها و آقایانی است که به هر دلیلی ، از ظاهر بینی خود رضایت کافی ندارند و دوست دارند با داشتن بینی زیبا و متناسب ، چهره زیباتری داشته باشند.

چه افرادی می توانند اقدام به جراحی بینی کنند ؟

با آن که بیشتر افرادی که برای تغییر شکل بینی خود ، جراحی زیبایی بینی را انتخاب می کنند ، از ظاهر و تناسب بینی شان ناراضی هستند ؛ ولی همیشه جراحی در ناحیه بینی ، یک انتخاب آزادانه نیست. ممکن است افرادی به سبب وجود مشکلات مادرزادی ، ناهنجاری های ساختاری و عملکردی یا آسیب دیدن بینی شان در اثر حادثه یا بیماری ، انتخاب دیگری به جز رینوپلاستی نداشته باشند. در هر صورت فردی می تواند برای جراحی داوطلب شود ، که بدن او از نظر سلامت عمومی در وضعیت مناسبی بوده و درک مناسبی ، از خطرات جراحی داشته باشد. چرا که مانند هر عمل جراحی دیگری ، احتمال بروز خطر در عمل بینی را نباید نادیده گرفت. نکته مهم دیگر برای کاندید مناسب جراحی بودن ، داشتن انتظارات و توقعات واقع بینانه از نتیجه عمل بيني می باشد. اگر این ویژگی ها را درون خود می بینید ، شما یک کاندیدای مناسب جراحی زیبایی بینی هستید.

بهترین سن عمل بینی

با وجود اینکه تمایل به عمل زیبایی بینی در میان نوجوانان شدت زیادی دارد ، ولی متخصصان توصیه می کنند برای رینوپلاستی ، تا رشد کامل بینی صبر کنید. معمولا رشد بینی ، در دختران 15 سالگی و در پسران 17 سالگی به پایان می رسد. بنابراین بهترین سن برای عمل زیبایی بینی ، در دختران 16 سالگی و در پسران 18 سالگی می باشد. البته این نکته را در نظر بگیرید ، که تا قبل از رسیدن به سن قانونی که  18سالگی می باشد ، عمل بيني تنها با اجازه قیم قانونی شما انجام می شود.

هدف از جراحی بینی چیست ؟

به طور کلی این جراحی با دو هدف ذیل انجام می شود:

جراحی زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی ، که متقاضیان زیادی نیز دارد ، معمولا برای رفع ایرادات ظاهری بینی و متناسب کردن بینی با سایر اجزای صورت ، انجام می شود. معمولا مراجعه کنندگان به جراحان بینی ، این درخواست ها را دارند :

رفع ایرادات نوک بینی

کوچکتر یا بزرگتر کردن سوراخ های بینی

رفع کجی بینی

باریکتر کردن استخوان بینی

رفع قوز روی بینی

تغییر زاویه میان بینی و لب

رفع ایرادات بر جای مانده از جراحی اولیه بینی یا ناشی از آن ( جراحی ترمیمی بینی )

و غیره

جراحی درمانی بینی

همانظور که از نامش پیداست ، جراحی درمانی بینی برای برطرف کردن ایرادات عملکردی بینی ، که تنفس طبیعی فرد را با اختلال مواجه می کنند ، انجام می شود. جراحی انحراف بینی ( سپتوپلاستی ) ، از بین بردن پولیپ های بینی ، رفع علائم ناشی از سینوزیت و آلرژی و … از جمله موارد درمانی ، به شمار می روند.

البته در مواردی که بینی علاوه بر ایرادات ظاهری ، دارای ناهنجاری های عملکردی تنفسی باشد ، جراحی زیبایی و درمانی بینی ، می توانند به صورت همزمان انجام شوند. مانند جراحی سپتورینوپلاستی ، که عملی است ، برای رفع انحراف تیغه سپتوم بینی و ایجاد تغییرات در ظاهر بینی، به صورت همزمان.

روند جراحی بینی به چه صورت است ؟

قبل از شروع روند عمل زیبایی بینی ، با توجه به وضعیت جسمانی بیمار ، جراح بینی مناسب ترین روش بیهوشی را برای بیمار انتخاب می کند. معمولا عمل زیبایی بینی ، تحت بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام می شود. طبق تحقیقات راز جراحی ، این فرایند به این دلیل انجام می شود ، که شما در طول عمل دردی را احساس نکنید. سپس جراح برش هایی را با توجه به تکنیک انتخابی برای عمل ، بر روی بینی بیمار ایجاد می کند. انتخاب تکنیک جراحی ، با توجه به میزان ایرادات بینی شما و تجربه و صلاح دید جراح بینی تان ، انتخاب می شود. پس از اعمال تغییرات لازم توسط جراح بینی ، قسمت های برش داده شده توسط بخیه ها بسته می شوند و به منظور حمایت از فرم جدید بینی ، گچ بر روی آن قرار داده می شود. همچنین برای اینکه خونریزی بعد از عمل ، سریعتر برطرف شود ، جراح از تکه های گاز استریل در داخل حفره بینی استفاده می کند. امروزه برای اینکه بیمار بعد از جراحی تنفس راحت تری داشته باشد ، معمولا اکثر جراحان از تامپون در بینی استفاده نمی کنند. یک مزیت دیگر عدم استفاده از تامپون در عمل بینی اینست ، که بیمار درد حاصل از بیرون کشیدن تامپون را تحمل نمی کند.

راز جراحی بینی

تکنیک های جراحی زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی ، معمولا از طریق یکی از روش های زیر انجام می شود :

تکنیک عمل بینی باز

در این روش برشی در ناحیه بین دو سوراخ بینی ، که به کلوملا معروف است ، توسط جراح ایجاد می شود و برای اینکه دید و دسترسی مناسب به ساختمان بینی ، برای او مهیا شود ، پوست بینی از روی آن کنار زده می شود. روش عمل باز بینی ، دست جراح را در اعمال تغییرات باز می گذارد. روش باز در عمل های پیچیده که نیازمند حساسیت و دقت بیشتری هستند ، مانند بینی گوشتی ، بینی کج و جراحی ترمیمی بینی ، مناسب ترین انتخاب برای عمل جراحی می باشد. چرا که ریسک ایجاد عدم تقارن بعد از عمل ، در این روش بسیار کمتر است. البته ایجاد برش در سطح پوست و خارج بینی سبب می شود ، پس از جراحی کبودی و ورم بیشتری برای بیمار ایجاد شود و دوران بهبودی ، مدت زمان بیشتری به طول بیانجامد.

تکنیک رینوپلاستی بسته

در عمل بینی بسته ، معمولا برشی در خارج بینی ایجاد نمی شود و برش های لازم ، در داخل بینی ایجاد می شوند. عدم ایجاد برش خارجی سبب می شود ، که کبودی و ورم کمتری بعد از جراحی برای بیمار ایجاد شود و بیمار ، دوران نقاهت کوتاه تری را سپری کند. البته در این روش ، جراح دید و دسترسی کاملی به ساختمان بینی ندارد و نمی تواند تغییرات زیاد و اساسی ، در بینی ایجاد کند. البته تکنیک جراحی بسته، روشی مناسب برای ایجاد تغییرات جزئی در بینی می باشد.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم موارد اصلی مربوط به جراحی بینی را که توسط تیم راز جراحی تهیه شده است با شما به اشتراک بگذاریم. برای خواندن مقالات جامع تر می توانید به سایت راز جراحی مراجعه کنید.

منبع : سایت راز جراحی razjarahi.ir

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود