موارد مهمی که باید در جراحی بینی مردان دانست

0 3,863

معمولا زمانی که آقایان رو به عمل جراحی می آورند نشانگر شدید بودن مشکلشان است، چرا که خانم ها به این امر تمایل بیشتری دارند و بیشتر به سراغ جراحی بینی می روند. برای مردانی که قصد عمل جراحی دارند مهم ترین نکته این است که بینی شان حالت مصنوعی و زنانه به خود نگیرد. پس مهم ترین ویژگی در جراحی بینی آقایان حفظ فرم طبیعی آن است.

  نکات پیش از جراحی بینی آقایان

مطالعات نشان داده که بینی آقایان حدود ده درصد بزرگتر از بینی زنان است ان هم به علت بیشتر بودن حجم عضلات بیشتر آقایان است. همانطور که گفتیم در جراحی بینی آقایان طبیعی بودن بینی مهم ترین نکته است، در این جراحی باید پل بینی بدون هیچ تغییری دست نخورده بماند چرا که با تغییر این قسمت بینی حالت شیب دار و زنانه به خود می گیرد. همچنین کوچک کردن بیش از اندازه نوک بینی در آقایان چهره مردانه را از او خواهد گرفت، اما در ابتدای مطلب قصد داریم تا با تفاوت هایی که در جراحی بینی آقایان و خانم ها وجود دارد بپردازیم.

تفاوت های جراحی بینی آقایان و خانم ها

همانطور که میدانید در بین دو جنس ساختار ها و تفاوت هایی وجود دارد که مهم ترین تفاوت بارز آن محکم تر بودن غضروف و استخوان بینی در مردان است و همچنین پوستی ضخیم تر نسبت به آقایان دارند که این ها می توانند تفاوت هایی در نتیجه عمل ایجاد کنند. مهم تفاوت ها در بین مرد و زن عبارت است از:

  • در قسمت بین پیشانی و بینی زاویه کمی تنگ تر است نسبت به خانم ها.
  •  زاویه استاندارد بین لب و بینی در بانوان ۱۰۵ تا ۹۵ درصد است اما در بین آقایان ۹۰ تا۹۵ درصد است.

متناسب بودن فرم بینی با چهره مرد

  • در آقایان خطی که در پشت بینی قرار دارد در حالت نیمرخ صاف است در حالی که در خانم ها این خط کمی منحنی است.
  • طول بینی آقایان بیشتر از طول بینی خانم ها است.
  • میزان برجستگی نوک بینی زمانی که از نیمرخ دیده می شود در آقایان بیشتر است.
  • زمانی که به صورت تمام رخ دو جنس مقایسه می شوند عرض بینی در بین آقایان بیشتر است.
  • از دیگر تفاوت ها این که به علت ضخیم تر بودن پوست آقایان مدت درمان نسبت به خانم ها بیشتر زمان می برد.

در بین مردان عوامل و مشکلات شایعی وجود دارد که در نتیجه جراحی بینی تاثیر می گذارد از جمله این عوامل: طول زیاد بینی، غوز بینی، افتاده بودن نوک بینی، گرد بودن نوک بینی، سوراخ های بزرگ بینی، عریض بودن پل بینی، فرورفتگی های غیر طبیعی بر روی بینی.

در گذشته مهم دلیل آقایان برای جراحی بینی عواملی مانند شکستگی، کج بودن بینی، ناهنجاری های بینی و مشکلات تنفسی بوده که البته انجام چنینی عمل هایی با این موارد کار بسیار دشواری است، اما امروزه آقایان با قصد زیبایی به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

حفظ فرم طبیعی در جراحی بینی آقایان

انواع عمل بینی مردان

جراحی بینی آقایان به ۲ روش باز و بسته انجام می شود، این روش را با توجه به شدت مشکلی که فرد دارد با تشخیص پزشک به صورت باز و یا بسته انجام می دهند.

اهداف یک جراحی زیبایی بینی چیست؟

بینی تنها عضوی است که از صورت به بیرون زده و از آنجایی که در وسط صورت قرار دارد در زیبایی نقش بسیار زیادی دارد. در عمل جراحی بینی کوچک ترین خطا باعث به وجود آمدن فاجعه می شود، جراحی بینی مطلوب یعنی اینکه بینی از قسمت پل تا نوک یک زاویه زیبا و بدون پستی و بلندی را طی کند و همچنین بین لب و بینی زاویه ای مطلوب بین ۱۰۵ تا ۹۰ باشد. در حراجی بینی آقایان باید از بالا بردن نوک بینی و استخوانی کردن آن خودداری شود.

نکاتی مهم قبل از جراحی بینی آقایان

انتخاب یک جراح با تجربه

زمانی که ما برای جراحی بینی اقدام می کنیم باید در انتخاب یک جراح متخصص اطمینان کامل داشته باشیم چرا که مهم ترین گزینه انتخاب یک جراح حرفه ای است تا بتواند با توجه به فرم و صورت بینی متناسبی را طراحی کند تا با دیگر اعضای صورت همخوانی داشته باشد. جراح باید تمام زوایا بینی شما را مورد برسی قرار دهد تا اطمینان یابد که بینی شما به بهترین شکل بر روی صورتتان می نشیند.

نکته دیگر اینکه که اعتماد داشتن به جراح خود به شما این اطمینان خاطر را می دهد تا نگران بد فرم شدن بینی خود نشوید.

مراقبت های بعد جراحی

خونریزی، تورم، کبودی و درد در جراحی بینی آقایان و بانوان امری است بسیار طبیعی، که پزشک شما برای کاهش تمام این علائم و نشانه و تند تر شدن بهبود وضعیتتان دارو هایی تجویز می کند که معمولا برای مراقبت های بعد از جراحی بینی میزان زیادی آنتی بیوتیک برای تسکین درد به فرد تزریق می شود. زمانی که عمل تمام شد برای اینکه فشار زیادی بر روی بینی اسپلینت قرار می دهند که حکم یک نگهدارنده و محافظت کننده را دارد.

بعد از تمام شدن عمل استراحت ۳ الی ۴ روز در تخت ضروری است زیرا وارد شدن هرگونه فشار باعث خونریزی و باز شدن بخیه های داخلی می شود. گوش دادن به نکات و توصیه های پزشک امری ضروری جهت بهبود سریع است. معمولا بعد از یک هفته اسپلینت را بر می دارند این کار توسط پزشک انجام می شود. ۱ الی ۲ ماه اول باید مراقب های زیادی را انجام دهید تا دچار مشکل نشوید.

پانسمان بینی در آقایان

 نکات مهم درباره جراحی بینی آقایان:

  • پس از عمل تا چند وقت از خوردن هر گونه غذا های سفت و جویدنی خودداری کنید.
  • به دلیل التهابات داخل بینی تنفس از طریق بینی سخت است، در هنگام خوابیدن زیر سرتان را بلند کنید.
  • به دلیل خونریزی در روز های اول استفاده از تامپون ضروری است، سپس بعد از گذشت ۲ روز باید با سرم بینی به خوبی شستشو داده شود.
  • برای درمان کبودی ها استفاده از عینک های یخی کمک زیادی به رفع این کبودی ها می کند.
  • از داخل کردن شی نوک تیر به داخل بینی جدا خودداری کنید.
  • در هنگام شستن صورت به بینی خود فشار نیاورید.
  • شکل ظاهری بینی پس از گذشت ۱ سال به حد مطلوب خود می رسد.
  • استفاده از چسب بینی برای مدت ۲ الی ۳ ماه ضروری است.
  • تا مدت ۳ الی ۴ ماه بینی ورم دارد.
  • در روز های اول که بینی هنوز گچ دارد به هیچ عنوان نباید به آن آب بخورد، در هنگام حمام کردن مراقب باشید.

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود