آشنایی با جراحی بلفاروپلاستی

0 3,752

جراحی بلفاروپلاستی یکی از معروف ترین جراحی های زیبایی می باشد که در دنیای امروز برای برداشتن پوست اضافی پلک استفاده می شود و ظاهری زیبا و جذاب به فرد می دهد.

یکی از مهم ترین عضو صورت چشم می باشد که هنگام صحبت کردن توجه دیگران را به خود جذب می کند چشم ها نشان دهنده سن افراد می باشد و حتی نشان دهنده حالات هیجانی و خلقی وی هستند اما چشم ها همیشه زودتر از سایر اجزای بدن پیر می شوند و باعث کاهش اعتماد به نفس می شود، در دنیای امروز از روش بلفاروپلاستی برای از بین بردن پوست اضافه و چربی اطراف پلک ها استفاده می کنند. در این مقاله شما را با جراحی بلفاروپلاستی آشنا خواهیم کرد.

 جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی زیبایی پلک

 عمل جراحی زیبایی پلک ها، بلفاروپلاستی نامیده می شود  یک روش جراحی بسیار موثر  می باشد که در دنیای امروز طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است، جراحی بلفاروپلاستی به منظور برداشتن پف پلک ها، برداشتن پوست اضافی پلک ها و جوان سازی صورت و کاهش ظاهر پیر افراد استفاده می شود. این عمل جراحی نمی تواند تمام چروک های ایجادشده در معرض مستقیم آفتاب و یا چروک های ژنتیکی را درمان کند عمل جراحی زیبایی بلفاروپلاستی افتادگی پلک را که در اثر افزایش سن به وجود آمده است را برطرف می کند و برای افراد بالای ۴۰ سال بسیار کاربرد دارد و در شرایطی که مقدار افتادگی و چین پشت پلک زیاد باشد و با افزایش سن این افتادگی و چین، شدیدتر شود و بینایی فرد کاهش یابد، باید حتما از بلفاروپلاستی برای رفع این مشکل استفاده کند.

عوارض بلفاروپلاستی

از عوارض جراحی زیبایی پلک این است که عدم قرینه بودن پلک و افتادگی یکی از پلک ها می باشد چربی چشم در واقع  تکیه گاه چشم می باشد و اگر پزشک مهارت کافی برای برداشتن چربی ها نداشته باشد، چشم ها ظاهری نا زیبا خواهند داشت و همچنین گود رفتگی چشم نیز افزایش می یابد. یکی دیگر از عوارض جراحی بلفاروپلاستی باقی ماندن جای بخیه در سنین زیر چهل سال می باشد که افراد دارای سن کم باید از انجام این عمل خودداری کنند.

عمل بلفاروپلاستی در افراد بالای 40 سال

اقدامات قبل از عمل رفع افتادگی پلک

  1. از خوردن آسپرین و یا مواد حاوی آسپرین و یا ایبوپروفن تا یک هفته قبل از عمل و دو هفته بعد از عمل خودداری کنید.
  2. مصرف الکل و کشیدن موادمخدر را تا دو هفته قبل از عمل و دو هفته بعد از عمل متوقف کنید.
  3. اگر دارویی مصرف می کنید که روی گردش خون و خونریزی تأثیر می گذارد سریعا به پزشک خود اطلاع دهید.
  4. ویتامین c را از یک هفته قبل از عمل و تا دو هفته بعد از عمل مصرف کنید.

بهترین افراد برای عمل جراحی زیبایی پلک

  • افرادی که ازنظر وضعیت فیزیکی مناسب باشند.
  • افرادی که دارای سن ۳۵ به بالا هستند.
  • افرادی که فشار خون بالا و یا بیماری قلبی و عروقی دارند می توانند ریسک عمل جراحی را افزایش دهند.
  • اگر مبتلا به بیماری آب سیاه هستید قبل از انجام عمل جراحی با متخصص چشم  مشورت کنید.

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود