دستورالعمل خانگی ساده و مفید برای اسپری نمک دریا

0 266
دستورالعمل خانگی ساده و مفید برای اسپری نمک دریا

اسپری‌های نمک دریا در میان مدل‌ها، مدلینگ‌های مو و افراد عادی که به موهای خود بسیار اهمیت می‌دهند کاربرد دارد. چرا وقتی که می‌توانید آن‌را در خانه بسازید آن‌را می‌خرید؟

دستورالعمل خانگی ساده و مفید برای اسپری نمک دریا
دستورالعمل خانگی ساده و مفید برای اسپری نمک دریا

دستورالعمل خانگی ساده و مفید برای اسپری نمک دریا

 

مترجم: سعید علیزاده
منبع:راسخون
 

اسپری‌های نمک دریا در میان مدل‌ها، مدلینگ‌های مو و افراد عادی که به موهای خود بسیار اهمیت می‌دهند کاربرد دارد. چرا وقتی که می‌توانید آن‌را در خانه بسازید آن‌را می‌خرید؟
اشخاصی مانند Blake Lively. Kate Hudson. Megan Fox. Jennifer Aniston برخی از افراد مشهوری هستند که اقدام به داشتن موهای آشفته و ژولیده می‌کنند. با این کار نه تنها جذاب به نظر می‌رسند، بلکه تبدیل به مدلی مرجع برای مدلینگ‌های مو می‌شوند. فوت و فن پشت ایجاد موهای مواج، اضافه کردن نمک دریا به مو است، که باعث می‌شود ژولیده و در عین حال بسیار شیک به نظر برسند.
برای کسانی که می‌خواهید محو موهایتان شوند و همچنین برای داشتن موهای فر و نرم، در اینجا راهنمایی‌هایی برای اینکه چطور اسپری نمک دریا را در خانه بسازید وجود دارد.

دستورالعمل اسپری نمک دریایی

چیزهایی که احتیاج دارید:

به ۸ اونس آب برای برای آماده کردن این ترکیب نیاز دارید. میزان آبی که استفاده می‌کنید بستگی به مقدار اسپری نمک دریایی دارد که می‌خواهید درست کنید. بهترین کار این است که به اندازه‌ای اسپری بسازید که در صورت مصرف منظم تا سه هفته دوام آورد. مطمئن شوید که آب تمیز است و ترجیحا از آب بطری استفاده کنید. اجازه ندهید هیچگونه آلودگی در آب وجود داشته باشد تا موجب شود که احتمالا به موهایتان آسیب زده شود. از آب شیر برای این ترکیب استفاده نکنید.
دو قاشق چایخوری روغن نارگیل نیاز دارید و این روغن بدون بو و ترجیحا ارگانیک (خالص) باشد. ممکن است یلانگ یلانگ که یک روغن اساسی عالی برای پوست حساس است را استفاده کنید. روغن ماکادمیا دیگر جایگزین بسیار مناسبی است. روغن رزماری کمک می‌کند تا رنگ سیاه موها عمیق‌تر شود در حالی که روغن بابونه باعث روشن‌تر شدن موهای بلوند می‌گردد. همچنین می‌توانید از روغن زیتون استفاده کنید چون به خاطر اثر نرم‌کنندگی شناخته شده است. روغن نارگیل را با هرکدام از گزینه‌های بالا می‌توانید عوض کنید، اما تنها از یکی از عنصرهای یاد شده استفاده کنید. اگر می‌خواهید یک روغن اساسی به این ترکیب اضافه کنید تا بوی خوش آن به این ترکیب نفوذ کند، در این صورت دو قطره از روغن اساسی مانند رز و یا اسطوخودوس را به آن اضافه کنید. روغن درخت چای برای پوست سر حساس و چرب گزینه عالی است.
در مقابل نمک پودر، از دو قاشق نمک درشت استفاده کنید، مطمئن شوید که میزان کنترل شده‌ای از این اسپری به موها پاشیده می‌شود. قبل از هرگونه استفاده بطری اسپری را به خوبی تکان دهید و مقدار مناسبی از این عنصر را استفاده کنید. از استفاده مواد چسبنده در بطری اسپری خودداری کنید، چون می‌تواند باعث خشک شدن، شکننده شدن موها و همچنین سخت شدن حالت دادن به آن شود. به جای آن، از مواد غیر چسبنده استفاده کنید که به اسپری اجازه می‌دهد تا بدون ایجاد مشکل یک لایه از این اسپری موها را بپوشاند.
ژل مو یک نگه‌دارنده عالی است، شما به یک قاشق چای خوری ژل قوی نیاز دارید که استفاده از اسپری را سخت نکند اما موها را محکم و صاف نگه دارد. برای اضافه کردن رطوبت، می‌توانید از کاندیشن سرم (یک قاشق چای خوری از هر چیزی که انتخاب کرده‌اید مانند: اسانس گیاهی، کرم صاف کننده یا کرم Neutrogena Triple Moisture Silk Touch) استفاده کنید. گزینه‌های یاد شده را به محلول اضافه نکنید اما در عوض می‌توانید جای یکی را با دیگری عوض کنید تا ببینید کدام یک نتیجه بهتری دارد.
آیا تابحال بطری اسپری را بدون تجدیدنظر دور انداخته‌اید؟ خب حالا می‌توانید از یک بطری خالی که از آن استفاده شده است، استفاده بهینه داشته باشید. قبل از استفاده از بطری برای آماده‌سازی جهت اسپری نمک دریا آن را به طور کامل بشویید تا از آمیخته شدن مواد اضافی به ترکیب جلوگیری شود. قبل از ساختن اسپری مورد نظر اجازه دهید بطری به طور کامل خشک شود. مطمئن شوید که نازل اسپری از مواد قبلی پاک باشد. اگر از بطری اسپری نکنید می‌توانید همواره یک بطری معمولی از فروشگاه عرضه‌کننده تهیه کنید تا هر زمان که به ترکیب اسپری نمک دریا نیاز پیدا کردید از آن تهیه کنید.

دستورالعمل آسان

با استفاده از کاسه شیشه‌ای همون مواد را ترکیب کنید، مطمئن شوید که همه چیز بدون جدا شدن به طور مساوی ترکیب شده‌اند. هنگامی که همه مواد را داخل بطری اسپری ریختید، قبل از اسپری کردن روی موهایتان آن را محکم تکان دهید. اسپری نمک دریا باید هنگامی استفاده شود که موها ۷۰درصد خشک است نه به طور کامل. این کار به اسپری اجازه می‌دهد تا به کمک رطوبت مو به طور مناسب به موها بچسبد و به آن حالت دهد. محتویات اسپری را به آرامی به موها بپاشید و فقط در صورت نیاز مقدار اضافی استفاده کنید. موهایتان را قبل از خشک شدن کامل یک بار دیگر به هم فشرده کنید.
اسپری نمک دریا یک ترکیب عالی برای هر نوع مو است. درست کردن آن در خانه به شما اجازه می‌دهد تا هرچیزی که به آن اضافه می‌کنید را کنترل کنید، موادی که مکمل نوع موهایتان است را اضافه کنید. سعی کنید تا از روش‌های مختلفی مواد مورد علاقه خود را ترکیب کنید، اما فراموش نکنید که فقط جای مواد را با یکدیگر عوض کنید و چند روغن اساسی را همزمان به کار نبرید.

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود