مزایای عصاره‌ی بیربری یا توت خرس برای پوست

0 114
مزایای عصاره‌ی بیربری یا توت خرس برای پوست

عصاره بیربری Bearberry به عنوان روشن کننده طبیعی پوست در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند در زدودن لک‌های ناشی از سن و علائم آفتاب سوختگی اعجاز نماید. این مقاله فواید عصاره بیربری برای پوست را مورد بحث قرار می‌دهد.

مزایای عصاره‌ی بیربری یا توت خرس برای پوست
مزایای عصاره‌ی بیربری یا توت خرس برای پوست

مزایای عصاره‌ی بیربری یا توت خرس برای پوست

 

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع: راسخون

 


عصاره بیربری Bearberry به عنوان روشن کننده طبیعی پوست در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند در زدودن لک‌های ناشی از سن و علائم آفتاب سوختگی اعجاز نماید. این مقاله فواید عصاره بیربری برای پوست را مورد بحث قرار می‌دهد.

مزایای عصاره‌ی بیربری یا توت خرس برای پوست

آیا می‌دانستید؟

 محصولات عصاره‌ی موضعی بیربری تنها باید در نواحی از پوست که دارای مشکل است، بکار برده شوند. به این دلیل که این عصاره مانند یک عامل سفید کننده عمل کرده و می‌تواند موجب کاهش رنگدانه hypopigmentation در نواحی سالم پوست شود و منجر به رنگ پوست ناجور و ناهمسان گردد.

به عنوان یک ماده مهربان با پوست، عصاره بیربری به انواع محصولات مراقبت از پوست افزوده می‌شود. این عصاره که فرموله شده از برگ گیاه بیربری است، در درمان پوست تغییر رنگ داده شده یا لک شده بسیار مفید می‌باشد. گونه‌های مختلفی از گیاه بیربری وجود دارد، اما آن گونه‌ای که بخاطر مزایایش برای پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد را تحت عنوان Arctostaphylos uva-ursi می‌شناسند. عصاره این گیاه به دلیل اثر سفید کنندگی پوست شهرت دارد، به گونه‌ای که می‌تواند به خلاصی از هیپرپیگمانتاسیون یا تجمع یکنواخت رنگدانه در پوست hyperpigmentation، کمک نماید. مزایای مورد ادعا از این عصاره را در ذیل مورد بحث قرار داده‌ایم.

روشن کننده‌ی طبیعی پوست

از عهده‌ی مشکل پوستی هیپرپیگمنتاسیون برآمدن چنانچه از محصولات مناسبی بهره نبرید، آسان نخواهد بود. عوامل روشن کننده که حاوی مواد طبیعی مانند عصاره بیربری می‌باشند، می‌توانند به خلاصی از رنگ بیش از حد بر روی پوست که اغلب در قالب نقاط تاریک آشکار می‌شوند، کمک کنند.
آربوتینarbutin که یک گلیکوزید موجود در بیربری است، روشن کننده‌ی طبیعی پوست می‌باشد. که از تولید ملانین ـ یعنی رنگدانه‌ای که مسئول تیره ساختن پوست است، جلوگیری می‌کند. آربوتین فعالیتهای تیروزیناز، یعنی آنزیم درگیر در سنتز ملانین را خنثی کرده، بطوریکه در جهت روشن ساختن نواحی تیره‌ی پوست عمل می‌کند. به طور خلاصه، اثر بازدارنده بر روی تیروزیناز ناشی از عصاره بیربری، باعث کاهش ملانین شده، که در کاهش لک عمل می‌کند. تعجبی ندارد که آربوتین به دلیل توانایی خود در سرکوب تیروزیناز، اغلب به عوامل مختلف روشن کننده‌ی پوست صورت افزوده می‌شود. لکه‌های قهوه‌ای رنگ پوست که چیزی جز انبوهی از نقاط رنگی نیستند، نیز ممکن است با استفاده از عصاره بیربری محو شوند. بنابراین خواه هیپرپیگمانتاسیون ناشی از سن و یا مربوط به ضایعات ناشی از نور خورشید باشد، مطمئناً با استفاده‌ی منظم از عصاره بیربری رفع خواهد شد.

ملاسما Melasma را کاهش می‌دهد

عوارض پوستی مانند ملاسما، که منجر به ایجاد رنگدانه قهوه‌ای تیره در پوست صورت می‌شوند نیز ممکن است با عصاره بیربری بهبود یابند. اغلب مردم شکایت دارند که درمان رنگدانه‌ی مقاوم مرتبط با ملاسما کار آسانی نیست، اما با استفاده‌ی روزانه از عصاره بیربری، نواحی دارای مشکل می‌تواند بطور قابل توجهی روشن شوند.

نشان دادن خواص آنتی اکسیدانی

بیربری نیز از آنتی اکسیدان بالایی برخوردار بوده، از این رو استفاده از عصاره آن می‌تواند به مبارزه با آسیب رادیکال‌های آزاد کمک کند. این به نوبه خود به جلوگیری و حتی درمان شکل‌گیری چین و چروک کمک می‌کند. مشخص شده است که فعالیت آنتی اکسیدانی عصاره بیربری از دیگر گیاهان دارویی مانند شیرین بیان وحشی و سنگا senega بیشتر گزارش شده است. بنابراین، عصاره بیربری با مزایای ضد پیری خود می‌تواند در کاهش آثار پیری کمک کند.

چگونه از عصاره بیربری استفاده کنیم؟

عصاره بیربری موجود در فرمولاسیون مایع (سرم) بسیار غلیظ می‌باشد، و به همین ترتیب، هرگز نباید به طور مستقیم بر روی پوست استفاده شود. پیش از مالیدن کرم روزانه، تنها مقدار کمی از این عصاره را با آن مخلوط نمایید. مقدار کمی از کرم را در کف دست ریخته و سپس پیش از ماساژ آن در ناحیه‌ی آسیب دیده، به آن چند قطره از این عصاره بیافزایید. معمولاً ۱۰-۵ قطره از این عصاره با ۱ اونس (۳۵ر۲۸ گرم) کرم ترکیب می‌شود. این روال روزانه مراقبت از پوست را دنبال کرده، و در عرض چند هفته، مطمئناً متوجه بهبود قابل توجهی در پوست خود خواهید شد.
کرم ژل عصاره بیربری که همچنین حاوی ترکیبات دیگری مانند ویتامین B3 و عصاره گوجی بری goji berry است، نیز می‌تواند به کاهش هیپرپیگمانتاسیون، خطوط ریز و التهاب کمک کند. هنگامی که به طور مستقیم استفاده می‌شوند، می‌توانند در بازگرداندن بافت طبیعی پوست مفید باشند.
در کل، عصاره بیربری یک عامل مؤثر سفید کننده‌ی پوست است. بنابراین، چنانچه احساس می‌کنید پوستتان از آسیب ناشی از نور خورشید، لکهای ناشی از سن یا عوارضی مانند ملاسما تاحدی تیره شده است، زمان آن فرا رسیده است که از محصولات موضعی بیربری جهت روشن ساختن پوستتان بهره برده و از داشتن یک چهره‌ی جذاب لذت ببرید.
سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه‌ی آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه‌های یک متخصص پوست در نظر گرفته شود.

 

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود