آشنایی با انواع کفش رسمی چرم مردانه

2 4,025

اگر به یک مهمانی یا مراسم رسمی دعوت هستید قبل از هرچیزی به لباس‌های رسمی مثل کت و شلوار و کراوات نیاز دارید. اما این لباس‌ها فقط با یک جفت کفش رسمی چرم مردانه کامل می‌شوند و هیچ کفش دیگری نمی‌تواند جایگزین آن شود. کفش رسمی تیپ شما را سطح بالا نشان می‌دهد و بدون آن شما برای موقعیت رسمی و جدی آماده نیستید.

کفش شما چقدر رسمی است؟ انواع کفش رسمی چرم مردانه را بشناسید

اگر به یک مهمانی یا مراسم رسمی دعوت هستید قبل از هرچیزی به لباس‌های رسمی مثل کت و شلوار و کراوات نیاز دارید. اما این لباس‌ها فقط با یک جفت کفش رسمی چرم مردانه کامل می‌شوند و هیچ کفش دیگری نمی‌تواند جایگزین آن شود. کفش رسمی تیپ شما را سطح بالا نشان می‌دهد و بدون آن شما برای موقعیت رسمی و جدی آماده نیستید. اما کدام کفش‌های مردانه رسمی هستند؟ میزان رسمی بودن کفش‌های مردانه با چه فاکتورهایی تعیین می‌شود؟ کفشی که شما دارید در میان کفش‌های رسمی مردانه در چه جایگاهی قرار دارد؟ با مطالعه این مقاله شما می‌توانید پاسخ همه این سوال‌ها را پیدا کنید و انواع کفش رسمی چرم مردانه را بهتر بشناسید.

فاکتورهای تعیین کننده رسمی بودن کفش چرم مردانه

این که کفشی رسمی است یا غیر رسمی است یا بین این دو حالت قرار دارد با فاکتورهای خاصی تعیین می‌شوند. چهار فاکتور، تعیین کننده رسمی بودن کفش چرم مردانه هستند:

بند کفش: یک اصل اساسی در تعیین رسمی بودن کفش مردانه بودن یا نبودن بند است. مطالعه تاریخ کفش نشان می‌دهد بند کفش تقریبا از همان زمانی که بشر تصمیم گرفته‌است پاهایش را بپوشاند وجود داشته است اما به طور رسمی تاریخ ابداع بند کفش به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد می‌رسد. واضح است که هدف از ابداع بند کفش قابلیت تنظیم و اندازه کردن کفش روی پا بوده است. به طور کلی اگر کفش چرم بند داشته باشد رسمی‌تر از کفشی است که بند ندارد.

انواع کفش رسمی چرم مردانه

جزئیات کفش: قانون کلی در پوشاک رسمی این است که هرچه طراحی ساده‌تر باشد لباس رسمی‌تر است. این قانون در مورد کفش‌ها هم صدق می‌کند و کفش رسمی چرم مردانه نباید شلوغ و پر از تزئین و چیزهای اضافی باشد. این جزئیات مربوط به برش و دوخت کفش در قسمت‌های مختلف است مثلا کفشی که قسمت پنجه آن یکدست باشد رسمی‌تر از کفشی است که روی پنجه خود یک دوخت و برش افقی دارد. البته این قانون یک استثنا دارد و آن‌ها کفش‌های بروگ است. کفش‌های بروگ ریشه سنتی دارند و از گذشته تزئینات زیادی روی آن‌ها انجام می‌شده‌است اما جزو رسمی‌ترین کفش‌های مردانه هستند.

رنگ کفش: رنگ کفش هم نقش مهمی در میزان رسمی بودن آن دارد، مشکی رسمی‌ترین رنگ است که بالاتر از همه رنگ‌ها قرار می‌گیرد چون حالتی باکلاس، سطح بالا و حتی مرموز دارد. مشکی نشانه قدرت و مالکیت است و علت این که همه تاکسیدوها مشکی هستند همین است. گزینه بعدی قهوه‌ای است و این قهوه‌ای هرچه تیره‌تر باشد رسمی‌تر است (همچنین زرشکی و بورگوندی) و فراموش نکنید که قهوه‌ای روشن حتی از رنگ‌های دیگ هم غیررسمی‌تر است.

انواع کفش رسمی چرم مردانه

چرم یا پلاستیک:  جنس کفش هم می‌تواند در میزان رسمی بودن کفش نقش داشته باشد. چرم طبیعی رسمی‌ترین انتخاب شما است و هرچه کیفیت ساخت بالاتری داشته باشد رسمی‌تر است (مثل چرم چندلایه). چرم مصنوعی و کفش‌های پلاستیکی نیز در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

به جز این موارد باید موارد دیگری را هم در میزان رسمی بودن کفش‌ها در نظر بگیرید مثل فصل، مراسمی که به آن دعوت شده‌اید و زمان مراسم. مثلا برای مهمانی های شبانه رنگ‌های تیره‌تر مناسب است و برای فصل تابستان رنگ‌های روشن‌تر توصیه می‌شوند.

رتبه اول: کفش آکسفورد و بالمورال مشکی چرم طبیعی یا مصنوعی

کفش آکسفورد مشکی چرم که پنجه آن یکدست باشد و فقط یک دوخت روی آن باشد رسمی‌ترین نوع کفشی است که می‌توانید انتخاب کنید. کفش بالمورال هم که نوعی کفش محلی اسکاتلندی است در واقع نوعی اکسفورد است که هیچ دوختی روی آن وجود ندارد. چرم این کفش‌ها باید براق باشد ر حدی که شبیه به پلاستیک به نظر برسد. چنین کفشی را می‌توانید برای رسمی‌ترین مهمانی‌ها بپوشید.

رتبه دوم: آکسفورد و بالمورال با پنجه جدا و یا در رنگ قهوه‌ای یا زرشکی

اگر کفش آکسفورد یا بالمورال شما به جای مشکی رنگ قهوه‌ای یا زرشکی تیره داشته باشد در رتبه دوم رسمی‌ترین کفش‌های مردانه قرار می‌گیرد. اگر کفش آسکفورد مشکی هم در قسمت پنجه دوخت داشته باشد میزان رسمی بودن آن با کفش قهوه‌ای آکسفورد یکدست برابر است.

انواع کفش رسمی چرم مردانه

رتبه سوم کفش رسمی چرم مردانه :کفش چرم یکدست

این نوع کفش از یک تکه چرم شکل می‌گیرد و ظاهری برای آراسته و مینیمال دارد به همین دلیل در میان کفش‌های رسمی مردانه رتبه سوم را به خود اختصاص می‌دهد. می‌توان گفت این کفش همه ویژگی‌های کفش رسمی چرم مردانه را دارد اما به دلیل ساختار مدرن و غیرسنتی خود، پس از آکسفورد رده بندی شده است.

انواع کفش رسمی چرم مردانه

رتبه چهارم کفش رسمی چرم مردانه :کفش مدل دربیس و بلاچر

تفاوت کفشش دربیس با کفش آکسفورد در محل بسته شدن بند آن است که جدا از ساختار اصلی کفش بوده و به آن دوخته می‌شود. کفش بلاچر هم تا حد زیادی شبیه به دربیس است اما چند دوخت اضافه روی خود دارد. این دو کفش از نظر رسمی بودن در یک مرتبه قرار می‌گیرند.

انواع کفش رسمی چرم مردانه

رتبه پنجم کفش رسمی چرم مردانه :بروگ‌ها

کفش بروگ از نظر ساختاری شبیه کفش آکسفورد است اما تزئیناتی روی خود دارد که باعث شده است در رتبه پنجم کفش‌های رسمی مردانه قرار بگیرد. کفش‌های بروگ چهار نوع هستند که نوع نیم بروگ و ربع بروگ رسمی‌ترین و نوع بالدار غیررسمی‌ترین است.

انواع کفش رسمی چرم مردانه

رتبه ششم کفش رسمی چرم مردانه :بوت‌های چلسی

کفش‌ها و بوت‌های چلسی از راحت‌ترین کفش‌های مردانه هستند که به دلیل نداشتن بند در دسته کفش‌های نیمه رسمی قرار می‌گیرند و از نظر رسمی بودن رتبه ششم را در میان کفش‌های مردانه به خود اختصاص داده‌اند که برای کفشی به این راحتی یک مزیت استایل محسوب می‌شود.

انواع کفش رسمی چرم مردانه

رتبه هفتم کفش رسمی چرم مردانه :کفش‌های بدون بند سگک دار

کفش‌های مدل مونک که کفش‌هایی بدون بند هستند و با سگک قسمت جلوی کفش بسته می‌شوند کفش‌هایی راحت و نیمه رسمی هستند. کفش مونک دو نوع است، نوع دوبندی و نوع یک بندی که نوع یک بندی به دلیل داشتن جزئیات کمتر از نوع دوبندی رسمی‌تر است.

انواع کفش رسمی چرم مردانه

رتبه هشتم کفش رسمی چرم مردانه :کفش کالج

کفش‌ها کالج یکی از راحت‌ترین کفش‌های مردانه هستند که انواع مختلفی هم دارند. رسمی‌ترین نوع کالج کالج مدل گوچی است که روی آن یک قطعه فلزی دارد. رتبه دوم را کالج پنی (که یک نوار روی آن قرار دارد) به خود اختصاص داده است. کالج منگوله‌دار هم غیررسمی‌ترین کفش کالج مردانه است.

انواع کفش رسمی چرم مردانه

رتبه نهم کفش رسمی چرم مردانه :بوت‌ها

هر بوت مردانه‌ای غیر از بوت چلسی در این لیست در رتبه نهم قرار می‌گیرد چون بوت‌ها کفش‌هایی کاربردی هستند و جنبه رسمی بودن در آن‌ها مطرح نیست.

انواع کفش رسمی چرم مردانه

رتبه دهم کفش رسمی چرم مردانه :موکازین و کفش‌های راحتی

موکازین نوعی کفش راحتی شبیه به کفش کالج است و راحتی‌ترین و غیررسمی‌ترین کفش مردانه است که در انتهای لیست قرار می‌گیرد.

انواع کفش رسمی چرم مردانه

منبع:مــجله قـــرمز

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
2 نظر
  1. نسرین می‌گوید

    سلام ممنون بابت مطالب خوبتون
    در رابطه با کفش های چرم زنانه مطلبی نشر نمیدید؟

    1. Mohadese nazari می‌گوید

      مطالبی که داخل همین پست هست هم میشه برای کفش های چرمی که خانم ها می پوشن استفاده کرد. ولی اگه خیلی تخصصی دنبال مطلب میگردی سایت بوفالو یا چرم سورنا یا اصلا سایت های انگلیسی زبان در صورتی که زبانت خوبه میتونه خیلی مفید باشه.
      باز بگو دقیقا دنبال چی میگردی شاید بهتر بشه راهنماییت کرد.

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود