چگونه در استایل مردانه به روش مناسب کفش و کمربند خود را ست کنید؟

0 3,960

آیا ست کردن کفش و کمربند در استایل مردانه ضروری است؟

برخی از آقایان تصور می‌کنند قانون ست کردن مخصوص خانم‌ها است و این خانم‌ها هستند که به ست کردن رنگ کیف و کفش و لاک ناخن و … با هم علاقه دارند در حالی که ست کردن هر لباسی اعم از کفش و کمربند برای آقایان ضرورتی ندارد. از طرف دیگر برخی از آقایان هم جدیت خاصی در ست کردن کفش و کمربند خود دارند و همیشه اصرار دارند که کفش و کمربند خود را از یک رنگ و جنس انتخاب کنند. اما این کار تا چه اندازه ضروری است؟ کدام رنگ‌های کفش و کمربند را می‌توان باهم پوشید؟ اگر این سوالات ذهن شما را درگیر کرده است بهتر است این مقاله اختصاصی از نصرینو را بخوانید و با اصول اولیه ست کردن کفش و کمربند در استایل مردانه آشنا شوید.

قانون اول ست کردن کفش و کمربند : رنگ چرم را ست کنید

این قانون ساده‌تر از این نمی‌تواند باشد و در واقع هر چه تضاد رنگی بین کفش و کمربند شما بیشتر باشد استایل شما بد و نامناسب جلوه خواهد کرد. بهتر است در این مورد رنگ کیف خود را هم ر نظر داشته باشید و آن را از چرمی انتخاب کنید که با کیف و کمربند شما همرنگ است. اگر کمربند شما به رنگ قهوه‌ای تیره است بهترین و منطقی‌ترین انتخاب برای رنگ کفش شما هم قهوه‌ای تیره است و اگر کفش شما رنگ زرشکی دارد بهتر است کمربند خود را هم زرشکی انتخاب کنید. اما این ترکیب رنگی لزوما و دقیقا نباید عین هم باشد و مقدار کمی اختلاف در تیرگی و روشنی و درجات رنگ قابل اغماض است مثلا اگر قسمت جلوی کفش شما تیره‌تر از قسمت پشت آن است در این مورد مشکلی پیش نخواهد آمد. پس خودتان را درگیر رنگ‌های کاملا مشابه نکنید و همین که رنگ‌های انتخابی شما از یک خانواده باشند مثلا هردو قهوه‌ای روشن باشند یا هر دو زرشکی باشند شما کار ست کردن کفش و کمربند و همچنین کیف خود را درست انجام داده‌اید.

اصول اولیه برای ست کردن کفش و کمربند

قانون دوم ست کردن کفش و کمربند : رنگ فلزات را ست کنید

همان مطالبی که در مورد رنگ چرم کفش و کمربند شما بیان شد در مورد قطعات فلزی به کار رفته کیف و کفش و کمربند شما نیز صادق است. به طور مثال رنگ سگک کمربند شما باید به رنگ قسمت فلزی کفش شما کاملا نزدیک باشد اما اگر کفش شما قسمت فلزی مشخصی ندارد این قانون در مورد آن صدق نمی‌کند. اما همیشه به خاطر داشته باشید که باید رنگ طلایی را با طلایی و رنگ نقره‌ای و استیل را با نقره‌ای و استیل به کار ببرید. در این مورد می‌توانید یک گام دیگر هم به جلو بردارید و رنگ جواهرات و اکسسوری‌های خود مثل ساعت مچی، حلقه و دستبند مردانه را نیز با رنگ قسمت‌های فلزی اکسسوری‌های خود هماهنگ کنید. اما در این مورد یک استثنا هم وجود دارد و آن حلقه ازدواج است، حلقه ازدواج شما می‌تواند از رنگی متفاوت با رنگ فلزات و اکسسوری‌های فلزی به کار رفته در استایل شما انتخاب شود. اما این قانون در اولویت دوم قرار دارد و شما همیشه باید اول رنگ چرم و سپس رنگ فلزات را در نظر بگیرید.

 

اصول اولیه برای ست کردن کفش و کمربند

دو قانونی که در ابتدای این مقاله بیان شد در ظاهر قوانینی سفت و سخت به نظر می‌رسند اما این قوانین قابل انعطاف هستند و می‌توان آن‌ها را تحت شرایط خاصی شکست. همیشه لازم نیست که رنگ کفش و کمربند شما عینا شبیه به هم باشد بلکه شما می‌توانید از ترکیب‌های دیگری هم استفاده کنید اما برخی از ترکیب‌ها ظاهر جالبی ندارند و هیچ وقت نباید آن‌ها را در استایل خود به کار ببرید. در ادامه با این موارد خاص بیشتر آشنا خواهید شد.

آیا می‌تواند کمربند قهوه‌ای را با کفش مشکی پوشید؟

بهتر است این ترکیب را در ست کردن کفش و کمربند خود به کار نبرید چون اگر با چرخ رنگ آشنایی داشته باشید احتمالا می‌دانید که رنگ قهوه‌ای در دسته رنگ‌های گرم قرار می‌گیرد در حالی که رنگ مشکی یک رنگ سرد است. دلیل دیگر این است که کفش‌های چرم مشکی کفش‌هایی کلاسیک و کاملا رسمی هستند و در استایل سطح بالا و رسمی کاربرد دارند در حالی که رنگ قهوه‌ای یک رنگ نیمه رسمی و غیررسمی است و تناسبی با رنگ مشکی ندارد. اما ترکیب کفش مشکی با کمربند مشکی ترکیبی رسمی و شیک است و همراه با کت و شلوار ذغالی و توسی بهترین استایل رسمی را برای شما خواهد ساخت. از آن‌جایی که مردم بیش از کمربند به کفش‌های شما توجه می‌کنند پس در شرایط خاص و دقیقه نودی که متوجه شده‌اید کمربند مناسبی برای کفش خود ندارید بهتر است کمربند را کنار بگذارید. این تصمیم قطعا ساده‌تر از این است که بخواهید یک کمربند نو تهیه کنید.

اصول اولیه برای ست کردن کفش و کمربند

آیا می‌توان طیف‌های مختلف قهوه‌ای را با هم ست کرد؟

بله شما می‌توانید این کار را انجام دهید مگر این که تضاد رنگی بین کفش و کمربند شما در حدی باشد که باعث به هم ریخته شدن استایل شما شود مثلا ترکیب کفش قهوه‌ای روشن با کمربند شکلاتی. اما اگر طیف رنگی قهوه‌ای‌هایی که انتخاب کرده‌اید به هم نزدیک باشد شما می‌توانید از آن‌ها کنار هم استفاده کنید. همچنین در شرایطی که کفش شما رنگ یکدستی ندارد و در قسمت پاشنه روشن‌تر است می‌توانید از کمربندی که رنگ قهوه‌ای روشن‌تری دارد استفاده کنید. به طور کلی بهتر است در این موارد به غریزه خود اعتماد کنید و وقتی ترکیبی را جذاب و چشم‌نواز می‌بینید از آن استفاده کنید.

اصول اولیه برای ست کردن کفش و کمربند

رنگ کمربند مناسب برای کفش مشکی و توسی

رنگ‌های مشکی و توسی و ذغالی که رنگ‌هایی سردی هستند علاوه بر رنگ‌های مشابه خود با رنگ‌های سرد دیگر هم به خوبی هماهنگ می‌شوند مثل خانواده خاکستری و سرمه‌ای. از آن‌جایی که رنگ‌های خاکستری و مشکی در واقع رنگ به شمار نمی‌روند و به همین دلیل با رنگ‌های گرم متناسب نیستند به همین دلیل بهتر است از رنگ‌های سرد برای ست کردن کفش و کمربند استفاده کنید. مثلا اگر کفش مشکی و ذغالی خاصی دارید و کمربند مشکی برای هماهنگ کردن آن در دسترس شما نیست بین کمربند قهوه‌ای و سرمه‌ای کمربند قهوه‌ای را انتخاب کنید.

اصول اولیه برای ست کردن کفش و کمربند

رنگ کمربند مناسب برای کفش زرشکی

رنگ زرشکی جزو رنگ‌های محدودی است که تقریبا با هیچ رنگی هماهنگ نمی‌شود و اگر قصد دارید یک کفش زرشکی برای خودتان بخرید حتما یک کمربند همرنگ هم برای آن تهیه کنید. شاید در نظر بعضی‌ها زرشکی نزدیکی زیادی با رنگ قهوه‌ای داشته باشد اما به دلیل طیف و ته رنگ قرمزی که در خود دارد به اندازه آن گرم نیست و با قهوه‌ای هماهنگ نمی‌شود. رنگ زرشکی یک رنگ خاص است که توجه همه را به خود جلب می‌کند و همه متوجه عدم تناسب کفش و کمربند شما خواهند شد. پس به خاطر داشته باشید که کفش زرشکی را نمی‌توان با کمربند قهوه‌ای یا هیچ رنگ دیگری هماهنگ کرد و تنها راه شما استفاده از کمربند زرشکی است.

اصول اولیه برای ست کردن کفش و کمربند

رنگ کمربند مناسب برای کفش‌های دورنگ

اگر کفشی که انتخاب کرده‌اید یک کفش دورنگ است مثل کفش‌ مشکی و سفید و یا مشکی و توسی و یا هر ترکیب خاص دیگری، لازم نیست به دنبال یک کمربند دو رنگ برای ست کردن کفش و کمربند خود باشید. چون اولا پیدا کردن چنین کمربندی کار ساده‌ای نیست و اگر هم آن را پیدا کنید استایل شما بیش از حد ست به نظر خواهد رسید و همه خواهند فهمید که برای این ست کردن تلاش زیادی کرده‌اید. پس این ایده را فراموش کنید و به کفش خود نگاه کنید، کدام رنگ رنگ قوی‌تری است و بیشتر از رنگ دیگر به چشم می‌آید و همان رنگ را به عنوان رنگ پایه انتخاب کنید و کمربند خود را با آن رنگ ست کنید. به خاطر داشته باشید که اصل مهم در شیک پوشی به این سبک، تلاش نکردن برای بی نقص بودن است چون نقص هم گاهی می‌تواند زیبا باشد و به ویژگی خاص استایل شما تبدیل شود. مثلا ترکیب یک کمربند قهوه‌ای تیره با کفش قهوه‌ای که در قسمت وسط آن جیر سرمه‌ای وجود دارد یک ترکیب جالب و ایده آل است. در کنار نکاتی که بیان شد اعتماد به نفس مهم‌ترین اصل در ست کردن کفش و کمربند است و وقتی شما در ترکیب لباس‌های خود احساس راحتی و اعتماد به نفس دارید هر ترکیبی بر تن شما زیبا و متناسب خواهد بود.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در نصرینو شاخه پوشاک آقایان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع:مــجله قـــرمز

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود