چگونه می توان کفش کتانی مردانه را با کت و شلوار ست کرد؟

0 4,044

کتانی‌های اسپورت با رنگ‌های شاد، جوان پسند وزیبا هستند، اما اگر شما اصول ست کردن کتانی‌ها را با لباس‌های رسمی ندانید، ظاهری نامناسب و نه چندان زیبا را به وجود می‌آورید.پس این اصول را رعایت کنید که در عین سادگی، ظاهری زیبا و جوان پسند داشته باشید

آیا پوشیدن کفش کتانی مردانه با کت و شلوار یک اشتباه مد است؟ اگر از فردی که چندان با قوانین مد و شیک پوشید و ترندهای جدید آشنایی ندارد این سوال را بپرسید قطعا پاسخش مثبت خواهد بود. عموم مردم تصور می‌کنند که کفش کتانی مردانه فقط یک نوع دارد و این نوع هم در دسته کفش‌های غیررسمی جای می‌گیرد و ترکیب آن با کت و شلوار رسمی جایز نیست. اما مساله اینجاست که کفش کتانی مردانه انواع دیگری هم دارد که در دسته کفش‌های رسمی قرار می‌گیرند و پوشیدن آن‌ها با کت و شلوار نه تنها یک اشتباه مد محسوب نمی‌شود بلکه ترکیبی زیبا و سطح بالا نیز خواهد بود. در این مقاله اختصاصی از نصرینو در مورد کفش کتانی مردانه رسمی مطالبی را بیان خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت که چطور این کفش را با کت و شلوار و دیکر لباس‌های مردانه خود بپوشید.

کفش کتانی مردانه رسمی چیست؟

کفش کتانی به کفشی گفته می‌شود که فاقد پاشنه است و کفی آن از نوع لاستیک نرم و انعطاف پذیر است. همان طور که دیدید این تعریف چیزی در مورد رویه کفش بیان نمی‌کند پس محدودیتی در مورد آن وجود ندارد. کفش کتانی رسمی نوعی کتانی است که رویه آن رسمی‌تر از کتانی‌های معمول است و البته کفی آن نیز با کتانی‌های معمول تفاوت دارد و ساده‌تر و رسمی‌تر است مثلا شما نمی‌توانید در این مدل‌ها رنگ‌های تند و متنوع و قطعات شبرنگ روی کفی و لبه‌های کفش مشاهده کنید. این نوع کفش‌ها معمولا از جنس چرم یا جنس‌های مشابه هستند که در اکثر موارد با بند بسته می‌شوند که البته ممکن است در مورد تمام کفش‌های کتانی رسمی صدق نکنند اما در ذهن داشتن آن‌ها می‌تواند تصور بهتری از این مدل کفش رسمی مردانه برای شما به وجود آورد.

آیا می‌توان کفش کتانی مردانه را با کت و شلوار پوشید؟

قوانین استایل برای کفش کتانی مردانه رسمی

حال که با ویژگی‌های اصلی کفش کتانی مردانه رسمی آشنا شدید بهتر است قوانین استایل آن را هم بشناسید تا در ترکیب لباس‌های خود با این کفش‌ها دچار اشتباه نشوید. فراموش نکنید هرچه لباس‌های شما رسمی‌تر باشد کفش کتانی مردانه شما نیز باید ساده‌تر و اندازه‌تر باشد. رسمی‌ترین کفش‌های کتانی مردانه این ویژگی‌ها را دارند:

  • مینیمالیستی بودن: کفش کتانی مردانه رسمی معمولا تکرنگ و یا نهایتا دو رنگ با تفاوت‌های جزئی است و جزئیات خاصی به جز دوخت و یا یک لوگوی کوچک و نامشخص، روی آن دیده نمی‌شود. رنگ‌های به کار رفته در این کفش‌ها از نوع خنثی (مثل مشکی، سفید، سرمه‌ای و … ) است.
  • داشتن مچ کوتاه: کفش‌های رسمی کتانی مچ کوتاهی دارند یعنی وقتی آن‌ها را با شلوار می‌پوشید معمولا قسمتی از مچ پا یا جوراب شما از زیر آن دیده می‌شود. پس کفش‌های کتانی که مچ بلندی دارند و پا را کاملا می‌پوشانند به اندازه کافی رسمی نیستند.
  • سادگی و اندازه بودن: فرم و ظاهر کفش کتانی مردانه رسمی تا حد زیادی شبیه به کفش‌های کلاسیک رسمی است یعنی این کفش‌ها باریک و کشیده و ساده هستند و پاها را ظریف‌تر نشان می‌دهند.
  • چرم یا جیر: جنس کفش‌های رسمی کتانی مردانه معمولا از چرم یا جیر است اما ممکن است برخی از این کفش‌ها از پارچه یا چرم و جیر مصنوعی هم ساخته شوند. در هر صورت بهترین و رسمی‌ترین نوع کفش کتانی مردانه کفشی است که رویه آن از جنس چرم خالص و باکیفیت باشد.

آیا می‌توان کفش کتانی مردانه را با کت و شلوار پوشید؟

ترکیب کفش کتانی مردانه با کت و شلوار

حال که قوانین استایل کفش کتانی مردانه را نیز شناختید در گام بعدی باید بدانید که این کفش‌ها را چطور باید با کت و شلوار بپوشید. مساله مهم در استایل کفش‌های کتانی نه فقط انخاب کفش مناسب بلکه انتخاب کت و شلوار مناسب برای این کار است. یعنی این که کفش کتانی مردانه را نمی‌توان با هر مدل کت و شلواری پوشید و این کت و شلوار باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد. به طور مثال هرچه کت و شلوار انتخابی شما دوخت تمیزتری داشته باشد و فیت آن به اندام شما نزدیک‌تر باشد ترکیب زیباتری با کفش کتانی به وجود خواهد آورد. این ترکیب نشان می‌دهد که شما به طور عمد قصد داشته اید کت و شلوار را با کتانی بپوشید نه این که کفش آکسفورد واکس خورده و تمیز در دسترس نداشته اید.

آیا می‌توان کفش کتانی مردانه را با کت و شلوار پوشید؟

شلواری که همراه با کفش کتانی پوشیده می‌شود نباید خط اتو داشته باشد چون خط اتو آن را بیش از حد رسمی می‌کند و ترکیب آن با کفش کتانی چندان جالب نخواهد بود. بهترین شلوار برای این کفش‌ها، شلوارهایی هستند که لبه تا شده دارند تا این لبه درست روی زبانه کفش کتانی قرار بگیرد و استایل شما را کامل کند. اگر می‌خواهید شلوار روزمره خود را برای این کار تغییر دهید حتما کفش کتانی خود را هم بپوشی تا خیاط دقیقا بداند که شلوار را باید تا کجا کوتاه کند و تا بزند. نکته آخر در استایل کفش کتانی مردانه انتخاب رنگ آن است. اگرچه کفش‌های کتانی رنگی زیبا هستند اما سعی کنید همیشه سراغ رنگ‌های خنثی بروید مثلا ترکیب یک جفت کتانی توسی با بند یا کفی آبی همراه کت و شلوار سرمه‌ای بسیار زیباتر است تا این که بخواهید این کت و شلوار را با کتانی‌های آبی بپوشید.

آیا می‌توان کفش کتانی مردانه را با کت و شلوار پوشید؟

در هر صورت ترکیب کت و شلوار با کفش کتانی رسمی یه ترکیب نیمه رسمی است که برای مهمانی‌های آخر هفته و گردش‌های بعد از ظهر می‌تواند انتخابی مناسب باشد. اگر قصد دارید این لباس‌ها را برای آخر هفته بپوشید کفش کتانی جایگزین خوبی برای کفش کالج شما است و شما می‌توانید آن را بدون جوراب و یا با جوراب مخفی بپوشید. زیر کت هم می‌توانید یک تیشرت ساده نیمه رسمی بپوشید و آن را بیرون شلوار بگذارید. اگر قصد دارید کت و شلوار و کتانی را برای گردش عصرگاهی بپوشید سعی کنید استایل خود را طوری سازماندهی کنید که کفش‌ها به عنوان یک اکسسوری به نظر برسند و سعی کنید بقیه لباس‌ها را نسبتا رسمی و ساده انتخاب کنید مثل یک پیراهن سفید مردانه با یک پوشت در جیب کت که می‌تواند استایلی نیمه رسمی و مناسب برای محیط کار نیمه رسمی و مصاحبه‌های شغلی هم باشد.

ترکیب رنگ کفش کتانی مردانه با کت و شلوار

با توجه به محدود بودن رنگبندی در لباس‌های مردانه قوانین ترکیب رنگ کفش کتانی مردانه با سایر لباس‌ها هم نسبتا ساده هستند و به خاطر سپردن آن‌ها کار دشواری نیست. اگرچه رنگ سفید در کفش‌های کتانی محبوب‌تر است اما رنگ‌های مشکی و زرشکی و خاکستری تطبیق پذیری بیشتری دارند. در نظر داشته باشید که کتانی‌های رسمی رنگ‌های روشن‌تر و شادتری هم دارند اما استایل آن‌ها ممکن است بچگانه به نظر برسد پس بهتر است به جای این رنگ‌ها از رنگ‌های خنثی استفاده کنید و برای ایجاد تنوع سراغ بافت‌های جالب و جسورانه بروید. در هر صورت قوانین کلی برای ترکیب رنگ این کفش با لباس‌ها را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • کتانی سفید: این رنگ با کت و شلوار خاکستری روشن، بژ یا سرمه‌ای هماهنگی خوبی دارد.
  • کتانی مشکی: کتانی مشکی را می‌توان با کت و شلوار مشکی، ذغالی، خاکستری روشن یا سرمه‌ای پوشید.
  • کتانی زرشکی: این رنگ را می‌توان با کت قهوه‌ای، خاکستری روشن، ذغالی یا سرمه‌ای پوشید.
  • کتانی خاکستری: کتانی خاکستری با کت‌های توسی روشن، ذغالی یا سرمه‌ای هماهنگی خوبی دارد.
  • کتانی سرمه‌ای: کتانی سرمه‌ای را می‌توان با کت توسی روشن یا بژ هماهنگ کرد.
  • کتانی قهوه‌ای: این رنگ کفش با کت قهوه‌ای، توسی روشن یا سرمه‌ای هماهنگ است.

آیا می‌توان کفش کتانی مردانه را با کت و شلوار پوشید؟

استایل نیمه رسمی با کفش کتانی مردانه

کفش کتانی مردانه رسمی فقط برای استایل رسمی نیست و می‌توان استایل نیمه رسمی زیبایی هم با آن ساخت. برای این منظور می‌توانید روش‌های مختلفی را به کار ببرید مثلا یک کت اسپورت را با پولوشرت یا بلوز یقه اسکی یا بافتنی طرح دار بپوشید یا این که از پیراهن مردانه استفاده کنید. سعی کنید رنگ‌ها و بافت‌ها را در این استایل انعکاس دهید مثلا یک ژاکت کشمیر آبی را با کتانی سرمه‌ای جیر بپوشید. برای شلوار هم سراغ جین‌های نسبتان تنگ و تیره بروید و برای این که کتانی شما بیشتر به چشم بیاید لبه‌های شلوار جین را دو بار تا بزنید (رول کنید). فراموش نکنید که کاپشن‌های ضخیم و اورکت برای پوشیدن با کتانی رسمی بیش از حد زمستانی هستند و به جای آن بهتر است از یک ژاکت سبک یا بارانی استفاده شود. به طور کلی می‌توان گفت که روش‌های مختلفی برای استایل کفش کتانی رسمی وجود دارد اما می‌توان قانون استایل آن را در این اصل خلاصه کرد:

ساده + اندازه = رسمی

منبع:مــجله قـــرمز

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود