واسه ژورنالی شدن خونه از تی وی وال (دیوار تلویزیون) غافل نشو که عِنده جذااابیته

0 3,860

اگه می خوای یه خونه شیک و درجه یک داشته باشی باید از اصول مدِ روز مثل دیوار تلویزیون غافل نشی که خیلی حیفه و از دستت میره.

این روز ها برای طراحی و چیدمان خونه سبک مدرن محبوبیت بالایی پیدا کرده و خیلی از خانوم ها و آقایون خوش سلیقه برای دکور کردن خونشون میرن سراغ این سبک چون در عین زیبایی بیشتر دنباله رو اصول مینیمال هستند و حتا زمانی هم که خرج زیادی براشون میشه و توی لوکس بودن سنگ تموم میگذارید این سبک بیشتر الگانت میشه تا پر زرق و برق؛ مخلص کلام این که چیدمان به سبک مدرن این روز ها یکی از محبوب ترین هاست./دیوار تلویزیون

در چیدمان خونه های مدرن به جای میز تلویزیون با اون معنای همیشگی ای که ما میشناسیم از TV Wall یا همون دیوار تلویزیون استفاده می کنند یعنی یک دیوار رو اختصاص میدند به تلویزیون و متعلقات اون به علاوه این مه غالبا تلویزیون رو هم به روی دیوار نصب می کنند نه این که روی میز قرار بدند.

ممکنه تمامی این موارد کمی براتون پیچیده به نظر بیاد یا این که براتون سوال بشه متعلقات مربوط به تلویزیون چی هستند؛ در ادامه ما بهتون نشون میدیم که دکور TV Wall به این آسونی ها نیست و اگر می خواید که طراحی ای زیبا و درجه یک داشته باشید باید یک سری اصول رو رعایت کنید. و اما متعلقات، منظور آیتم های تزئینی و دکوری ای هستند که برای زیبا تر شدن و ژورنالی تر شدن دکور دیوار باید مد نظر قرار بدید.

1.دیوار تلـویزیون رو شاخص کن

یکی از اصلی ترین اصل هایی که باید در رابطه با دیوار تلـویزیون در نظر داشته باشید اینه که این دیوار، دیوار شاخص اتاق نشیمن شماست و باید متفاوت تر از باقی دیوار ها و فضا ها باشه تا این که بتونه به چیدمان کلی خونه هویت بده. حالا برای شاخص شدن دیوار تلویزیون می تونید از رنگ های اکسانت، یا طراحی های کار شده با چوب و موارد این چنینی کمک بگیرید.

دیوار تلویزیون

2.دیوار تلویـزیون رو خیلی شلوغ نکن

دیوار تلویزیـون و همچنین میز یا استند تلویزیون رو می تونید با آیتم های تزئینی و اکسسوری های مختلف دکور کنید اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید اینه که نباید در استفاده از این آیتم های دکوری زیاده روی کنید چون سوای از این که جذابیت بصری ندارند و باعث بهم ریخته دیده شدن فضا میشه، هنگام تماشای تلویزیون هم حواس پرتی برای شما ایجاد می کنند.

دیوار تلویزیون

3.دیوار تلـویزیون رو اساسی دکور کن

 برای اینکه دیوار تلـویزیون از نظر بصری جذابیت قابل توجهی داشته باشه بهتره که کنار تلویزیون یک المان نسبتا بلند قرار بدید مثل آباژور پایه بلند یا حتا یک گلدان بزرگ و بلند که زیباییش خوب به چشم بیاد.

دیوار تلویزیون

4.دیوار تلویزیون رو درست رنگ کن

همون طور که قبل تر اشاره کردیم با توجه به این که دیوار تلـویزیون دیوار شاخصی در طراحی فضا و اتاق نشیمن شما به حساب میاد ممکنه دلتون بخواد که از رنگ های مختلف باری زیبا تر کردن اون استفاده کنید، تنها نکته ای که در این باره وجود داره که ابدا نباید ازش غافل بشید اینه که بهتره رنگ دیوار تلویزیون رو روشن انتخاب کنید چون رنگ های تیره باعث میشند که تلویزیون نزدیک تر از چیزی که هست به نظر بیاد و این خوب نیست.

دیوار تلویزیون

5.دیوار تلویزیون رو تو فاصله درست انتخاب کن

احتمالا بهتره بگیم که فاصله تلویزیون رو با مبلمان درست انتخاب کن چون در واقع شما هر دیواری رو که دوست داشته باشید بسته به چیدمان کلی خونه می تونید به عنوان دیوار تلویزیون در نظر بگیرید اما باید در نظر داشته باشید که سایز تلویزیون انتخابی شما با اندازه دیوار در تناسب باشه و بعد چیدمان مبلمان هم از لحاظ فاصله، استاندارد صورت بگیره؛ این فاصله استاندارد رو سایز و ابعاد تلویزیون انتخاب میکنه به این ترتیب که:

  • برای تلویزیون 32 اینچی باید فاصله مبلمان کمتر از 1/5 متر باشه
  • برای تلویزیون های 32 تا 39 اینچی باید فاصله مبلمان 1/5 تا 2 متر باشه
  • برای تلویزیون های 40 تا 45 اینچی باید فاصله مبلمان 2 تا 2/5 متر باشه
  • برای تلویزیون های 46 تا 55 اینچی باید فاصله مبلمان 2/5 تا 3 متر باشه
  • برای تلویزیون های بیشتر از 56 اینچی باید فاصله مبلمان بیشتر از 3 متر باشه

دیوار تلویزیون

به نظر شما  چه نکات دیگه ای هست که رعایت کردن اون ها باعث میشه دیوار تلویزیون جذاب تر و زیبا تر دیده بهش؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود