درب ضد سرقت چه ویژگی‌هایی دارد و چطور امنیت آن را افزایش دهیم ؟

0 3,950

امنیت اولین و مهم‌ترین عامل حیاتی هر خانه محسوب می‌شود. خانه‌ای که امنیت نداشته باشد، نمی‌تواند محلی مناسب برای زندگی یک خانواده به حساب بیاید!

مقدمه :

سارقان حرفه‌ای می‌توانند با شکستن اهرم درب‌های معمولی آپارتمان‌ها، با استفاده از ابزار ساده‌ به راحتی وارد آپارتمان‌های شخصی و محل کار شده و اموال باارزش صاحبان ملک را به سرقت ببرند. اما با ورود درب‌های ضد سرقت به بازار، روزانه این مشکل بیشتر از روز قبل کمرنگ شده و امنیت خانه‌ها و خانواده‌ها تضمین‌ شده‌ تر است. این روزها در طراحی ساختمان‌های نوساز، از درب‌های ضد سرقت استفاده می‌شود و اکثر صاحبان خانه‌ها به دنبال نصب درب ضد سرقت برای خانه‌های خود هستند. درب‌های ضد سرقت تجهیزاتی امنیتی هستند، که با طراحی و ویژگی‌های خاص خود، اجازه ورود سارقان را به داخل خانه نمی‌دهند. در این مقاله در مورد ویژگی های درب ضد سرقت و چطور امینت آن را افزایش دهیم صحبت خواهیم کرد؟

سر فصل‌های مقاله :

– اهمیت درب ضد سرقت در چیست ؟

– درب ضد سرقت چه ویژگی‌هایی دارد ؟

– چطور امنیت درب ضد سرقت را افزایش دهیم ؟

– اهمیت درب ضد سرقت در چیست ؟

امنیت اولین و مهم‌ترین عامل حیاتی هر خانه محسوب می‌شود. خانه‌ای که امنیت نداشته باشد، نمی‌تواند محلی مناسب برای زندگی یک خانواده به حساب بیاید! درب ضد سرقت علاوه بر این‌که جلوی به سرقت رفتن منزل را گرفته و به هیچ عنوان، اجازه ورود سارقان را به منزل نمی‌دهد، عایقی فوق العاده در برابر عوامل طبیعی مثل رطوبت، گرد و غبار و حرارت است و همچنین از خانه و اهالی آن در برابر حوادثی مثل زلزله و آتش سوزی نیز محافظت می‌کند.

درب ضد سرقت چه ویژگی‌هایی دارد ؟

درب ضد سرقت در انواع و مدل‌های مختلف ساخته می‌شود، همچنین شرایط محیطی منطقه و اقلیم موقعیت نیز بر روی ساختار و متریال استفاده شده برای ساخت درب ضد سرقت تاثیر دارد، با این حال، یک سری ویژگی استاندارد وجود دارند که در مورد تمامی درب‌های ضد سرقت یکسان‌اند. در ادامه به بررسی این ویژگی‌های استاندارد درب‌های ضد سرقت می‌پردازیم.

  1. وجود یک ورقه ضخیم از جنس فولاد در ساختار داخلی درب ضد سرقت :
    یکی از آسان‌ترین راه‌های سرقت خانه‌هایی با درب معمولی، شکستن اهرم درب با استفاده از دیلم و ابزار دیگر است. سارقان درب‌های قدیمی را از بخش اتصال با چهارچوب، می‌شکنند و به راحتی وارد خانه می‌شوند. اما در درب‌های ضد سرقت این موضوع غیر ممکن است، چرا که میان دو رویه چوبی درب ضد سرقت، یک ورقه فلزی ضخیم از جنس فولاد به کار رفته است، که این امر استحکام درب ضد سرقت را به نسبت درب‌های معمولی بسیار بالا برده و شکستن و یا خم کردن درب و یا باز کردن لولاها را برای سارقان غیر ممکن ساخته است.
  2. عایق بودن درب ضد سرقت :
    یکی دیگر از ویژگی‌های اساسی و بسیار مهم درب‌های ضد سرقت، این است که به گونه‌ای طراحی و ساخته می‌شوند که در برابر عوامل طبیعی محیطی مثل حرارت، صوت، رطوبت و گرد و غبار عایق باشند. چرا که عایق بودن در برابر این عوامل، برای منازلی که در محیط‌ های پر از رفت و آمد شهری که پر از آلودگی هوا و صوت هستند، همچنین محیط‌ های بسیار مرطوب مثل مناطق شمالی کشور و محیط‌های بسیار خشک و گرمسیر، بسیار مهم و حیاتی محسوب می‌شود.
  3. محافظت از خانه در برابر حوادث طبیعی :
    به دلیل متریال عایق کننده و همچنین ورقه‌های فولادی به کار رفته در ساختار داخلی درب ضد سرقت، این درب‌ها محافظان خوبی در برابر حوادث طبیعی، مثل سیل، زلزله و آتش سوزی هستند. در ساختار این درب‌ها انواع موادی مثل پشم شیشه و پشم سنگ تعبیه می‌شود، تا آن‌ها را عایق حرارت بسازد. به طوری که درب‌های ضد سرقت، آتش را از خود عبور نداده و از خانه در برابر آتش سوزی محافظت می‌کنند. این مسئله در مورد رطوبت و فشار آب و حادثه‌ای مثل سیل نیز صادق است. همچنین به دلیل ساختار بسیار محکمی که درب‌های ضد سرقت دارند، در برابر زلزله نیز مقاوم بوده و به راحتی از جا در نمی‌آیند و نمی‌شکنند.
  4. مجهز بودن به قفل‌هایی که فقط با کلید اصلی باز می‌شوند :
    قفل‌های متنوعی بر روی درب ضد سرقت قابل نصب هستند، اما قفل اصلی هر درب ضد سرقت به صورت پیش‌فرض، طوری طراحی شده که با هیچ ابزاری حتی شاه کلید باز نمی‌شود و فقط با کلید اصلی درب می‌توان آن را باز کرد.

چطور امنیت درب ضد سرقت را افزایش دهیم ؟

با آن‌که درب ضد سرقت استاندارد به خودی خود، تا سطح خوبی امنیت منازل را تامین می‌کند، راه‌هایی برای افزایش ارتقای امنیت درب ضد سرقت وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  1. نصب قفل‌های قوی‌تر :
    انواع قفل‌ها روی درب ضد سرقت قابل نصب هستند. قفل‌های مثل قفل چنگکی، قفل‌هایی با تعداد زبانه‌های بالای سه و همچنین قفل دیجیتال، از جمله قفل‌های ضد سرقتی هستند که می‌توانند جایگزین قفل اصلی درب ضد سرقت شده و امنیت آن را بالاتر ببرند.
  2. ایمن‌تر کردن لولاها :
    اولین روش ایمن کردن لولاهای درب ضد سرقت این است که طول پیچ‌های لولاها بین ۲ تا ۱.۲ اینچ باشد، چرا که پیچ‌هایی با طول کمتر، امنیت کافی ندارند و ممکن است به راحتی شکسته شوند. همچنین این مهم است که لولاها طوری نصب شوند، که درب ضد سرقت منزل شما به سمت داخل باز شود. درب‌هایی که به سمت بیرون باز می‌شوند، توسط سارقان حرفه‌ای بسیار راحت‌تر شکسته و تخریب می‌شوند.
  3. ایمن‌تر کردن چهارچوب :
    برای ایمن‌تر کردن چهارچوب درب ضد سرقت نیز می‌توان از کیت‌های آماده استفاده کرد. یک کیت ایمن‌سازی شامل پیچ و مهره‌های بادوام، درب ضد سرقت شما را در برابر حمله‌هایی که زور زیادی در آن‌ها اعمل می‌شود محافظت می‌کند.

نتیجه‌گیری :

درب ضد سرقت ضامن امنیت خانه‌های شماست و از آن‌جایی که باکیفیت و ایمن بودن آن امری بسیار حیاتی و حائز توجه می‌باشد، بسیار مهم است که درب ضد سرقت شما توسط افراد خبره و حرفه‌ای در این زمینه تولید و نصب شود. مجموعه دژ درب یکی از وارد کنندگان و تولید کنندگان درب ضد سرقت در کشور است، که همواره رضایت و امنیت مشتریان را در بالاترین اولویت کار خود قرار داده و درب‌های ضد سرقت را با بالاترین کیفیت، عرضه می‌کند. چهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب سایت دژ درب مراجعه فرمایید.

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود