مبل راحتی یا کلاسیک, کدام گزینه بهتری برای خانه شماست؟

0 4,318

انتخاب بین مبل کلاسیک و مدرن از انواع چالش های مهم در هنگام خرید مبلمان می باشد که بسیاری از افراد با آن مواجه می شوند و اگر شما نیز از این دسته از افراد می باشید و در انتخاب مدل مبل منزل تان دچار مشکل شده اید بهتر است تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات لازم را برای انتخاب مبل راحتی یا کلاسیک بدست آورید.

مبل راحتی یا کلاسیک؟

امروزه اغلب مردم در هر طبقه اجتماعی که باشند خرید مبلمان را جزء یکی از ملزومات می دانند و در بیشتر خانه ها مبلمان با طرح و رنگی خاص به چشم می خورد. انتخاب مدل مبل راحتی و کلاسیک برای منزل از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و بهتر است شما قبل از هر چیز اطلاعات لازم را در زمینه انواع مبلمان بدست آورید سپس اقدام به انتخاب مدل مبل برای منزل خود نمایید.

مبل کلاسیک یا راحتی

انتخاب مبلمان راحتی یا کلاسیک

مبلمان کلاسیک یا راحتی با یکدیگر دارای تفاوت هایی می باشند که بهتر است شما با آن ها آشنا شوید تا بتوانید در هنگام انتخاب مدل مبلمان راحتی یا کلاسیک تصمیم گیری بهتری داشته باشد.

مبل راحتی یا کلاسیک

مبلمان کلاسیک

مبلمان کلاسیک دارای جنبه رسمی و تشریفاتی می باشند و متریالی که برای ساخت آن ها مورد استفاده قرار می گیرد نسبت به مبلمان راحتی گران تر می باشد و اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که به دکوراسیون های پر زرق و برق علاقه زیادی دارید بهتر است از مبلمان کلاسیک یا استیل استفاده نمایید.

مبلمان سلطنتی

مبلمان راحتی

مبلمان راحتی امروزه توجه اغلب افراد و خانواده ها را به سمت خود جلب کرده اند و این دسته از مبلمان با دکوراسیون های مینیمال و امروزی مطابقت و همخوانی دارند.

مدل مبل راحتی

مزایای استفاده از مبلمات کلاسیک

مبل های کلاسیک که به مبل استیل نیز معروف می باشند دارای ظاهری شکیل و رسمی هستند و اگر شما تمایل دارید دکوراسیون منزل تان شیک و لاکچری به نظر برسد بهتر است این مبلمان را انتخاب نمایید همچنین در ساخت مبل کلاسیک از متریال های با کیفیت نظیر چوب راش و گردو و پارچه های با کیفیت خوب استفاده می شود از این رو شما می توانید سال های طولانی از این مبلمان استفاده نمایید.

مدل مبل کلاسیک

مزایای استفاده از مبل راحتی

برای ساخت مبلمان راحتی از ترکیب پارچه و مقدار کمی چوب استفاده می شود و برخی از اوقات نیز دسته این مبلمان به کمک پارچه به صورت کامل پوشیده می شوند تا افراد بتوانند در هنگام استراحت روی مبلمان بخوانند و خستگی خود را درآورند همچنین مبلمان مدرن دارای رنگ و طرح های متنوعی می باشند و می توانند به دکوراسیون داخلی منزل شما روح و نشاط ببخشند.

مبلمان راحتی در هنگام چیدمان محدودیت زیادی را ایجاد نمی کنند و شما می توانید آن ها را به صورت ال و گرد و مستطیل و … در فضای سالن پذیرایی و نشیمن بچینید.

مدل مبل راحتی

مقایسه مبل کلاسیک و راحتی

مبل کلاسیک و راحتی دارای تفاوت هایی با یکدیگر می باشند که عبارتند از :

  1. متریال
  2. قیمت
  3. طراحی
  4. دکوراسیون داخلی
  5. زیبایی
  6. طول عمر
  7. تمیز کردن مبلمان
  8. تنوع زیاد

مبلمان کلاسیک یا راحتی

متریال و جنس مورد استفاده دز مبلمات کلاسیک و راحتی چیست ؟

برای ساخت مبلمان کلاسیک از متریال هایی با کیفیت نظیر چوب راش یا گردو استفاده می شود از این رو مبلمان کلاسیک دارای کیفیت بالاتری می باشند و قیمت آن ها نیز نسبت به مبل راحتی گران تر است. پارچه به کار رفته در ساخت مبلمان کلاسیک نیز از مبلمان راحتی با کیفیت تر است.

قیمت مبلمان کلاسیک و راحتی

مبلمان راحتی در مقایسه با مبلمان کلاسیک در فضای داخلی منزل استفاده بیشتری دارند و قیمت آن ها نیز نسبت به مبلمان کلاسیک ارزان تر است همچنین متریال های مورد استفاده در ساخت آن ها دارای قیمت ارزان تری می باشند.

مبل راحتی طوسی و صورتی

طراحی و ساخت مبل راحتی و کلاسیک

مبل کلاسیک دارای طراحی رسمی و لاکچری است ولی مبلمان راحتی طراحی ساده و عامه پسند تری دارند. روی دسته و پایه های مبل کلاسیک منبت کاری های خاصی به چشم می خورد به همین دلیل چشم نواز تر می باشند.

مبل های راحتی به صورت کامل به کمک پارچه پوشانده می شوند از این رو با قرار گرفتن در فضای منزل باعث ایجاد حس آرامش می شوند و شما می توانید برای تزیین آن ها از کوسن های رنگی و زیبا استفاده نمایید.

دکوراسیون داخلی مورد استفاده

از مبلمان راحتی عموما در فضای نشیمن و اتاق مطالعه یا اتاق خواب استفاده می شود ولی مبلمان کلاسیک به دلیل اینکه دارای ساختاری پر زرق و برق می باشند در فضای پذیرایی با دکوراسیون سلطنتی مورد استفاده قرار می گیرند همچنین مبلمان مدرن برای دکوراسیون های ساده و امروزی انتخابی مناسب و ایده آل به شمار می رود.

مبل کلاسیک یا راحتی کدام بهتر می باشد ؟

زیبایی

این معیار در هنگام انتخاب مدل مبل کلاسیک یا راحتی سلیقه ای می باشد و اگر شما به دکوراسیون های امروزی علاقه مند می باشید بهتر است از مبلمان راحتی در فضای منزل تان استفاده نمایید همچنین در ساخت مبلمان کلاسیک از چوب و منبت کاری استفاده می شود و اگر شما از آن دسته از افرادی می باشید که به دکوراسیون های پر زرق و برق علاقه زیادی دارید بهتر است مبلمان کلاسیک را برای چیدن در فضای پذیرایی انتخاب نمایید.

طول عمر

استحکام و درخشندگی و زیبایی یکی از مهم ترین مزیت های مبلمان کلاسیک است و با توجه به اینکه از مبلمان کلاسیک در فضای منزل کمتر استفاده می شود و در ساخت آن نیز از متریال های با کیفیت استفاده می شود از این رو طول عمر این طرح مبلمان نسبت به مبل راحتی بیشتر می باشد.

مبل نیمه راحتی

تمیز کردن مبلمان

در ساخت مبلمان کلاسیک از پارچه کمتری استفاده می شود از این رو تمیز کردن این طرح مبلمان نسبت به مبل راحتی آسان تر می باشد و شما می توانید به آسانی هر گونه لک و آلودگی را از روی سطح چوب مبلمان کلاسیک تمیز نمایید.

تنوع زیاد

مبلمان راحتی در انواع مدل های متنوع موجود می باشند و می توان گفت تنوع این طرح مبلمان نسبت به مبل کلاسیک بیشتر می باشد.

مبلمان کلاسیک یا راحتی کدام یک بهتر هستند ؟

در این مطلب به مقایسه مبلمان کلاسیک و مدرن پرداختم که شما می توانید با مطالعه این مطلب در هنگام انتخاب مدل مبل کلاسیک یا راحتی ، آسان تر تصمیم گیری نمایید و مبلمان با طرح و رنگی مناسب را برای منزل خود تهیه کنید.

منبع:زیبایی خانه

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود