نقش گیاه در اتاق خواب و معرفی بهترین گیاهان برای اتاق خواب

0 3,802

استفاده از گل و گیاه در بخش های مختلف منزل دارای فواید زیادی است و کمتر خانه ای را می توان پیدا کرد که در آن اثری از گل و گیاهان طبیعی و سرسبز آن نباشد. استفاده از گیاه در اتاق خواب دارای فواید زیادی می باشد و بهتر است شما با قرار دادن گیاهان زیبا فضایی انرژی بخش و بی نظیر را در دکوراسیون داخلی اتاق خواب ایجاد نمایید.

نقش گیاه در اتاق خواب چیست ؟

اتاق خواب یکی از مهم ترین بخش ها در هر خانه ای به شمار می رود و با توجه به اینکه افراد بیشتر وقت خود را برای انجام فعالیت های روزانه و استراحت در اتاق خواب سپری می کنند از این رو باید در هنگام طراحی دکوراسیون این بخش از منزل توجه و دقت لازم به خرج داده شود. اگر شما تمایل دارید فضای اتاق خواب دارای انرژی مثبت باشد و علاوه بر این هوای اتاق خواب به خوبی تصفیه شود بهتر است از گیاهان مناسب و سرسبز در فضای اتاق خواب خود استفاده نمایید. در مطالب قبلی گیاهان مناسب دیوار سبز را به شما عزیزان معرفی کردیم در ادامه قصد داریم تا انواع گیاهان مناسب برای اتاق خواب را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

گیاهان مناسب برای فضای اتاق خواب

معرفی انواع گیاهان مناسب برای اتاق خواب

گیاهان مناسب اتاق خواب گیاهانی هستند که به بهبود هوای اتاق کمک زیادی می کنند و برخی از این گیاهان دارای خاصیت تصفیه کنندگی می باشند همچنین اگر اکسیژن موجود در فضای اتاق خواب بیشتر شود کیفیت خواب شما نیز افزایش پیدا می کند.

گیاه مناسب برای اتاق خواب

۱٫گیاه یاسمن سفید

یاسمن سفید دارای اثری ملایم و آرام بخش بر ذهن و بدن انسان می باشد همچنین این نوع گیاه باعث کاهش استرس و افزایش بهبود کیفیت خواب می شود. این گل زیبا همچنین دارای غنچه ها و شکوفه های زیبایی است و شما می توانید از آن به راحتی نگهداری نمایید بنابراین بهتر است این گیاه را برای فضای اتاق خواب مورد استفاده قرار دهید.

گیاه یاسمن سفید برای اتاق خواب

۲٫ گیاه اسطوخودوس

گیاه اسطوخودوس که به لوندر نیز معروف می باشد در بین افراد از جایگاهی مناسب برخوردار است. این گیاه باعث کاهش اضطراب در افراد می شود و کیفیت خواب را نیز افزایش می دهد. عطر خوش این گیاه باعث می شود تا ضربان قلب به حد اعتدالی برسد و علاوه بر این فشار خون نیز پایین می آید و در نتیجه بدن به سطح آرامش نسبی می رسد که نتیجه این امر کاهش استرس می باشد.

گیاه اسطوخودوس

۳٫ گیاه گل ماری

این گیاه به زبان مادر شوهر نیز معروف می باشد و از انواع گیاهانی است که برای بهبود کیفیت هوا مناسب می باشد. گیاه گل ماری جزء گیاهان سخت جان و مقاوم می باشد از این رو نگهداری آن به آسانی امکان پذیر است همچنین این گیاه قادر است هوا را به خوبی سم زدایی کند.

گیاه زبان مادر شوهر برای اتاق خواب

گیاه گل ماری در هنگام شب اکسیژن نسبتا زیادی را آزاد می کند و دی اکسیدن کربن موجود در فضا را نیز به میزان زیادی جذب می کند در نتیجه بدن در هنگام خواب اکسیژن زیادی را دریافت می کند و عملکرد مغز و ذهن نیز افزایش می یابد.

گیاه گل ماری برای اتاق خواب

۴٫ گیاه آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا در هنگام شب اکسیژن زیادی را آزاد می کند و باعث می شود تا افرادی که در اتاق خواب هستند خواب عمیق و راحتی را تجربه نمایند. آلوئه ورا مقاومت بالایی دارد و نگهداری از آن آسان می باشد و ژل این گیاه دارای کاربرد پزشکی است و در جوانسازی پوست و رفع خشکی و سوزش پوست موثر می باشد.

گیاه آلوئه ورا

۵٫ گیاه عنکبوتی یا گندمی

این گیاه شباهت زیادی به گل ماری دارد و مانند گل ماری به اکسیژن سازی مشهور است و قادر است تا هوای اتاق را تصفیه نماید همچنین این گیاه عوامل سرطان زای موجود در هوا را حذف می کند و باعث می شود تا افراد خوابی راحت و عمیق را تجربه نمایند.

گیاه گندمی

۶٫ گیاه والرین

این گیاه از انواع گیاهان گلدار جاودانه به شمار می رود و با دارا بودن گل های صورتی و سفید باعث می شود تا فضای اتاق خواب انرژی و نشاط بیشتری داشته باشد. گیاه والرین همچنین دارای عطری بی نظیر می باشد و ریشه آن به عنوان دمنوش مورد استفاده قرار می گیرد و شما می توانید از این گیاه به عنوان دارویی برای رفع بی خوابی استفاده نمایید.

گیاه والرین

۷٫ گیاه پاپیتال

این گیاه به گیاه عشقه همیشه سبز معروف می باشد و از انواع گیاهان مناسب برای فضای اتاق خواب به شمار می رود و دارای خواص زیادی است.

گیاه عشقه همیشه سبز برای اتاق خواب

گیاه پاپیتال برای رشد فقط به نور خورشید نیازمند است و برگ های این گیاه قادر هستند تا آلرژی افراد را در فصول خاص کاهش دهند و علاوه بر این وجود پاپیتال در فضای اتاق خواب باعث می شود تا شما خوابی را تجربه کنید. بهترین روش برای نگهداری این گیاه آویزان کردن گلدان می باشد همچنین توجه داشته باشید که کودکان و حیوانات نباید در معرض ارتباط مستقیم با این گیاه قرار بگیرند.

گیاه پاپیتال

۸٫ گل گاردنیا

این گل دارای برگ هایی براق و همیشه سبز و گل هایی زیبا و خوشبو می باشد و استفاده از آن در دکوراسیون اتاق خواب رایج است. مطالعات نشان می دهد که شما می توانید با نگهداری این گل در فضای اتاق خواب کیفیت خواب خود را بهبود بخشید همچنین این گاردنیا در کاهش استرس و خواب آور بودن با قرص والیوم برابری می کند.

گل گاردنیا برای اتاق خواب

۹٫ گیاه بامبو

استفاده از گیاهان و گل در فضای اتاق خواب یک ضرورت نمی باشد ولی دارای ثمرات قابل توجهی می باشد. بامبو از انواع گیاهانی است که به صورت نی و لوله کلفت در ظرف آب قرار می گیرد و از نظر زیبایی نیز دارای مدلی خاص است.

گیاه بامبو

بامبو قادر است تا فضای اتاق را پاکسازی نماید و علاوه بر این اگر شما این گیاه را در اتاق خود قرار دهید تضمین یک خواب عالی و راحت را به شما می دهد ریشه های این گیاه نیز دارای خواص گرما بخشی به محیط می باشند و به فضای اتاق نشاط و انرژی زیادی را می بخشد.

  نقش گیاه در فضای اتاق خواب چیست ؟

۱۰٫ گیاه ژربرا

این گیاه مانند گیاهان قبلی دارای خواصی خاصی نمی باشد ولی با رنگ بندی و گل های زیبایی که دارای حس خوبی را به شما انتقال می دهد و شما می توانید از آن به عنوان یک مکمل در کنار سایر گیاهان استفاده نمایید.

نقش گیاه در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

توجه داشته باشید که ممکن است گیاه ژربرا قارچ هایی را به محیط انتشار بدهد بنابراین باید مراقب باشید تا آسیبی به فضای اتاق خواب شما وارد نشود.

 گیاه ژبرا برای اتاق خواب

۱۱٫ گیاه پوتوس

با وجود این گل در فضای اتاق خواب می توانید خوابی آسوده داشته باشید همچنین برگ های این پوتوس بیشترین میزان اکسیژن را به هوا بر می گردانند و هوای اتاق خواب را به خوبی تصفیه می کنند. نگهداری این پوتوس بسیار راحت است و علاوه بر این شما می توانید اتاق خواب خود را به کمک پوتوس به زیبایی تزیین نمایید.

پوتوس

۱۲٫ گیاه اسپاتی فیلوم

این گل یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی به شمار می رود و برای نگهداری در فضای اتاق خواب مناسب است. برگ های براق اسپاتی فیلوم در مکان هایی با نور خیلی زیاد یا کم به راحتی رشد می کنند توجه داشته باشید زمانی که برگ ها این اسپاتی فیلوم خم می شوند به آبیاری نیازمند می باشد و با آبیاری مناسب برگ ها به سرعت سرحال و صاف می گردند.

اسپاتی فیلوم

انتخاب تعداد گیاه مناسب برای قرار دادن در فضای اتاق خواب به متراژ اتاق بستگی دارد و بهتر است شما از گیاهانی در اتاق خواب استفاده نمایید که فضا را آرام و پرانرژی تر نمایند.

منبع:زیبایی خانه

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود