با این سه راهکار به یک بانوی شیک پوش و خوش لباس تبدیل شوید

0 4,108

شیک‌پوشی به معنای این نیست که هرگاه هر لباس جدیدی مد روز شد شما آن را بپوشید. در واقع یک خانم شیک‌پوش کاری متضاد با این روش انجام می‌دهد لباس‌هایی می‌پوشد که هرگز از مد نمی‌افتند و فراتر از زمان و ترندها هستند. یک خانم شیک‌پوش از اکسسوری‌ها به بهترین شکل استفاده می‌کند و می‌داند لباس‌هایی را که دارد چگونه بپوشد تا استایلی خاص و متفاوت داشته باشد اما این تشخیص و سلیقه از کجا می‌آید؟ در این مقاله به شما خواهیم آموخت که چگونه در سه مرحله به یک خانم شیک‌پوش تبدیل شوید.

تعریف صحیح از مد و شیک‌پوشی

الگوی مد خود را مشخص کنید: بهترین راه برای پیدا کردن اصول شیک‌پوشی این است که از استایل دیگران کمک بگیرید. با این روش می‌توانید سلیقه خود را پیدا کنید و بدانید چه چیزهایی را دوست دارید و چه چیزهایی را نمی‌پسندید. مدل‌ها، بازیگران، طراحان لباس و افراد مشهور دیگر در شبکه‌های اجتماعی می‌توانند الگوی مد شما باشند. تیپ‌ها و ترکیب‌هایی را که می‌پسندید ذخیره کنید تا بعدا بتوانید به آن مراجعه کنید.

خودتان را خوب بشناسید: با شناختن سلیقه و سبک خود می‌توانید تصمیم بگیرید که دوست دارید مردم شما را چگونه ببینند و چه تصوری از شما داشته باشند. آیا استایل ساده را بیشتر می‌پسندید یا سبک دهه هفتاد میلادی به سلیقه شما نزدیک‌تر است؟ اگر دوست دارید دیده شوید طبیعتا رنگ‌های روشن می‌تواند بیشتر لباس‌های شما را تشکیل دهد.

کپی نکنید: هرچند باید یک الگو داشته باشید ولی این به معنای تقلید و کپی کردن نیست. همیشه سعی کنید تغییراتی در ایده‌هایی که پسندیده‌اید بدهید مثلا رنگ‌ها را تغییر دهید یا یکی از اجزای ترکیب را بنا به سبک و سلیقه خود انتخاب کنید.

 

به طرز پوشش مردم توجه کنید: مردم لباس‌های یکسان را با روش‌های متفاوتی می‌پوشند علاوه بر آن چیزهایی دیگری مثل مدل مو و … هم می‌تواند ترکیب لباس را تحت تاثیر قرار دهد. مثلا کسی ممکن است بلوز خود را داخل شلوار جین قرار دهد و فرد دیگری آستین‌های آن را تا کند. به این نکات در استایل مردم توجه کنید تا بدانید هر یک چه اثری روی استایل افراد دارد.

اعتماد به نفس داشته باشید: لازم نیست حتما از برندهای معروف و گران قیمت لباس بخرید تا یک خانم شیک‌پوش باشید. بلکه کلید اصلی شیک‌پوشی در اعتماد به نفس است. شما باید لباس‌ها را بپوشید نه این که لباس‌ها شما را بپوشند یعنی نباید تحت الشعاع لباس‌های خود قرار گیرید. همین که در مورد خود احساس خوبی داشته باشید کافی است تا اعتماد به نفس خود را به همه نشان دهید.

راه های تبدیل شدن به یک خانم شیک‌پوش

ساختن یک استایل شیک برای شما

چند لباس ضروری کلاسیک داشته باشید: در کمد لباس یک خانم شیک‌پوش تعداد محدودی لباس اساسی وجود دارد و همه تیپ‌ها و ترکیب‌ها بر اساس آن‌ها ساخته می‌شوند. این چند لباس اساسی می‌توانند شلوار جین آبی، شلوار مشکی، دامن مشکی ساده، لباس مجلسی مشکی، مانتوی مشکی ساده، پیراهن سفید، پلیور یقه اسکی، بوت ساق کوتاه، کت تخت ساده عروسکی، بلوز یقه هفت، پالتو ر رنگ‌های خنثی، کت کوتاه چرم و تعدادی لباس دیگر.

به یک ترکیب شخصی لباس دست پیدا کنید: هر کسی فرم اندام خاصی دارد و نوع خاصی از ترکیب با اندام وی سازگارتر است. این ترکیب می‌تواند نشانه‌ای از استایل شخصی شما هم باشد و باعث شود انتخاب‌ها محدود‌تر و کار ترکیب و انتخاب لباس را برای شما ساده‌تر کند مثلا ترکیب بلوز گشاد با شلوار تنگ و بوت ساق کوتاه.

برنامه روزانه خود را در نظر بگیرید: هنگام خرید لباس‌ها و اکسسوری‌ها همیشه روند فعالت روزانه خود را در نظر داشته باشید و مطمئن باشید لباس‌هایی می‌خرید که خواهید پوشید. در این مسائل موقعیت شغلی و اجتماعی خود را در نظر بگیرید.

کمد لباس‌های خود را مرتب کنید: مهم‌ترین و تعیین کننده‌ترین اصل برای این که به یک خانم شیک‌پوش تبدیل شوید داشتن یک کمد لباس مرتب و دسته بندی شده و کامل است. برای داشتن چنین کمدی می‌توانید مقالات نصرینو را درباره مرتب کردن و سازمان دهی کمد لباس بخوانید.

اکسسوری‌ها را سازمان دهی کنید: اکسسوری‌ها نیز به اندازه لباس‌های اصلی شما اهمیت دارند، لازم است از همه انواع اکسسوری از جمله جواهرات، کمربند، کیف دستی، کیف دوشی، شال و روسری و … به تعداد کافی داشته باشید تا بتوانید استایل خود را با آن‌ها کامل کنید. عینک آفتابی را فراموش نکنید، عینک آفتابی نقش مهمی در تبدیل کردن شما به یک خانم شیک‌پوش دارد.

راه های تبدیل شدن به یک خانم شیک‌پوش

چند حقه برای تبدیل شدن به یک خانم شیک‌پوش

به رنگ‌های خنثی بچسبید: اگر نگران ترکیب کردن رنگ‌ها با هم هستید لباس‌های خود به خصوص لباس‌های اساسی را از رنگ‌های خنثی از جمله مشکی و خاکستری و بژ و سفید انتخاب کنید سپس با چند رنگ خاص به آن جلوه بدهید. مثلا یک دامن مشکی بخرید و بلوز سبز زیبای خود را به سادگی با آن ترکیب کنید.

استایل تک رنگ را امتحان کنید: استایل تک رنگ می‌تواند جذابیت خاصی داشته باشد به خصوص اگر رنگی باشد که با پوست و موی شما هماهنگ است. شاید ساده‌ترین انتخاب استایل سرتاپا مشکی باشد اما خطر تکراری شدن و معمولی شدن این ترکیب همیشه وجود دارد.

اکسسوری‌ها را فراموش نکنید: درباره اهمیت اکسسوری‌ها در شیک‌پوش شدن شما گفتیم. اکسسوری‌های زیبا و جذاب می‌توانند یک استایل ساده و بی‌رنگ را چشمگیر و استثنایی کنند. به طور مثال استایل سرتاپا مشکی و کسل کننده شما می‌تواند با یک روسری قرمز و کیف صورتی بسیار زیبا و شیک شود.

روی نقاط قوت خود تاکید کنید: هرکسی نقاط قوتی در ظاهر خود دارد مثلا داشتن قد بلند، چشمان زیبا، کمر باریک و … شما می‌توانید لباس‌های خود را به نحوی انتخاب کنید که روی این زیبایی‌ها بیشتر تاکید کنید. مثلا اگر رنگ چشمانتان سبز است با یک شال سبز روی آن تاکید کنید.

زیاده از حد مرتب و اتو کشیده نباشید: اگر کسی بیش از حد مرتب باشد این طور به نظر خواهد رسید که برای رسیدن به آن استایل بیش از حد تلاش کرده است و این اتفاق در دنیای مد پسندیده نیست. سعی کنید عمدا کمی نامرتبی به تیپ خود اضافه کنید مثلا یک آستین خود را بالا دهید و یا تعدادی لباس با استایل راحتی در لباس‌های خود به کار ببرید.

همیشه شیک‌پوش باشید: شیک‌پوش شدن شما نباید محدود به موقعیت خاص مثلا بیرون رفتن و رفتن به سر کار باشد و این باید به سبک زندگی شما تبدیل شود. حتمی در منزل و با پیژامه خود نیز اصول شیک‌پوشی را رعایت کنید.

به زیبایی چهره و مو توجه کنید: یک خانم شیک‌پوش تنها به لباس‌های خود توجه نمی‌کند بلکه چهره و موهای او نیز همیشه مرتب است. پوست اصلاح شده و ابروهای تمیز و آراسته‌ای دارد و بیش از اندازه آرایش نمی‌کند.

راحتی خود را همیشه در اولویت قرار دهید: مهم نیست چه لباسی می‌پوشید و تا چد حد شیک هستید اگر در لباس‌های خود احساس راحتی نکنید شیک‌پوشی شما هیچ ارزشی نخواهد داشت. راحتی در لباس اعتماد به نفس شما را بالا می‌برد و این یعنی تبدیل شدن به یک خانم شیک‌پوش

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در نصرینو شاخه اصول شیک‌پوشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع:مــجله قـــرمز

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود