شیک پوشی در فصل بهار با بهترین استایل

0 3,930

اکنون که روزهای پایانی زمستان را سپری می‌کنیم و به زودی فصل بهار و سال نو آغاز خواهد شد بیشتر خانم‌ها پیش از این برای استایل بهاری خود برنامه ریزی کرده‌اند و به خوبی می‌دانند که در این فصل چه لباس‌هایی را خواهند پوشید. اما اگر شما هنوز کار خود را شروع نکرده‌اید و خریدهای عیدتان را انجام نداده‌اید نگران نباشید، در زمان باقیمانده شما می‌توانید کار خود را به بهترین شکل انجام دهید به شرطی که اصول این کار را بدانید. ترفندهای ساختن یک استایل بهاری عالی در انتخاب لباس‌های مناسب و کنار گذاشتن لباس‌های نامناسب خلاصه می‌شود که اگر می‌خواهید دچار خطا نشوید باید آن‌ها را رعایت کنید. در این مقاله اختصاصی از نصرینو خواهید خواند که برای استایل بهاری خود به کدام لباس‌ها نیاز دارید و کدام لباس‌ها را باید در بهار کنار بگذارید.

لباس‌هایی که نباید در بهار بپوشید

اولین قدم برای آماده شدن برای بهار این است که لباس‌های زمستانی را از کمد لباس‌های خود حذف کنید تا جای کافی برای لباس‌های بهاری ایجاد شود. اما کدام لباس‌ها را نباید در بهار بپوشید؟ لباس‌هایی که کاملا مخصوص زمستان هستند و نشانه و نماد زمستان به شمار می‌روند مناسب این فصل نیستند و هم از نظر کاربردی و هم برای تغییر حال و هوای فصل لازم است که آن‌ها را کنار بگذارید و برای زمستان بعدی انبار کنید. شش مورد از مهم‌ترین این لباس‌ها و اکسسوری‌ها را در ادامه می‌خوانید.

کاپشن‌ها: همان طور که می‌دانید کاپشن‌ها لباس‌هایی مخصوص هوای سرد و برفی زمستان هستند که اتفاقا جای زیادی هم اشغال می‌کنند و شما با کنار گذاشتن آن‌ها فضای زیادی در کمد خود ایجاد می‌کنید که می‌تواند محلی برای قرار دادن لباس‌های زیبای بهاری باشد. فصل بهار هر چقدر هم که هوای سردی داشته باشد موقعیت مناسبی برای پوشیدن کاپشن نیست و بهتر است به جای آن از پالتو یا لباس‌های دیگری که در بخش بعدی مقاله خواهیم گفت استفاده کنید.

اکسسوری‌های خز: حتما خودتان می‌دانید که لباس‌های خز مخصوص زمستان هستند و به عنوان نماد و نشانه این فصل به شمار می‌روند پس نباید در فصل دیگری مورد استفاده قرار بگیرند اما این اصل تنها محدود به لباس‌های خز نیست بلکه شما باید اکسسوری‌های خز مثل شال خز، بوت‌های خزدار و حتی کیف و جاکلیدی خز را نیز در این فصل کنار بگذارید و به جای آن از مدل‌های مناسب فصل بهار استفاده کنید. ترجیحا شال‌های بافتنی را هم در این فصل کنار بگذارید چون با حال و هوای آن تناسبی ندارند.

 

لباس‌های عایق حرارت: لباس‌های عایق حرارت لباس‌هایی هستند که مخصوص آب و هوای بسیار سرد طراحی شده‌اند و به خوبی بدن را گرم نگه می‌دارند. این نوع لباس‌ها نه تنها برای پوشیدن در بهار بیش از اندازه گرم هستند بلکه با آن‌ها آزادی زیادی  نخواهید داشت چون این لباس‌ها اجازه تعریق به شما نمی‌دهند و در صورت احساس گرما نمی‌توانید آن‌ها را به راحتی خارج کنید.

ساپورت: شاید فکر کنید جوراب شلواری‌های ضخیم یا همان ساپورت جایی را در کمد لباس‌های شما اشغال نمی‌کنند اما در فصل بهار نمی‌توان از ساپورت ضخیم استفاده کرد و به جای آن بهتر است از لگینگ که نازک‌تر است استفاده کنید بنابراین با حذف کردن ساپورت از کمد لباس فضای بیشتری برای جوراب‌ها و اکسسوری‌های مفید و پرکاربرد بهاری باز خواهید کرد.

دستکش: دستکش  از هر نوعی که باشد یک اکسسوری مخصوص زمستان است و هیچ کس در هیچ شرایطی نباید در بهار دستکش بپوشد (مگر دستکش‌های خیلی مجلسی برای مهمانی‌های اعیانی) بنابراین با پایان یافتن زمستان وقت آن می‌رسد که دستکش‌ها را هم در محلی مناسب کنار ساپورت‌ها انبار کنید تا در زمستان آینده بتوانید از آن استفاده کنید.

بوت‌های زمستانی: حتما با چکمه‌ها و بوت‌های زمستانی آشنایی دارید، این نوع بوت‌ها که به بوت برفی هم معروف هستند همان طور که از نامشان پیداست مخصوص آب و هوای خیلی و سرد و برفی هستند یعنی زمانی که راه رفتن روی برف و یخ تنها با بوت امکان پذیر است بنابراین لازم است بدانید که در فصل بهار (حتی اگر برف هم ببارد) نباید بوت برفی و زمستانی بپوشید و به جای آن باید از بوت‌های مخصوص این فصل استفاده کنید که در بخش بعدی آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

برای استایل بهاری به این لباس‌ها نیاز دارید

حال که دانستید کدام لباس‌ها و اکسسوری‌ها در استایل بهاری شما جایی ندارند باید بدانید که چه چیزهایی را باید با آن‌ها جایگزین کنید. در این بخش با شش موردی که برای ساخت استایل بهاری به آن‌ها نیاز دارید آشنا می‌شوید، البته این موارد همه چیزهایی نیستند که شما باید داشته باشید، لباس‌های بهاری تنوع مدل و طرح بالایی دارند و مواردی که در این بخش مطرح می‌شوند اجزای ضروری و جایگزین‌هایی برای لباس‌هایی هستند که باید پس از پایان زمستان کنار گذاشته شوند.

ژاکت‌های چرم و کت‌های آستردار: همان طور که گفتیم در بهار نباید از کاپشن‌های بادی و اسکی که مخصوص زمستان هستند استفاده کنید اما اگر هوا سرد باشد چطور؟ در بیشتر مناطق کشور ما تا روزهای پایانی فروردین هوا سرد است و نیاز به پوشیدن لباس گرم وجود دارد. در این شرایط توصیه می‌شود در استایل بهاری خود از یک پالتوی ظریف یا کت‌های آستردار از جنس جین و یا ژاکت چرم استفاده کنید و در عین شیک بودن و به روز بودن خودتان را به اندازه کافی گرم نگه دارید.

استایل بهاری

شال: استفاده از شالگردن و شال و کلاه بافتنی و هرگونه اکسسوری خز در بهار با اصول شیکپوشی مغایرت دارد اما اگر احساس سرما کنید و یا با شرایط آب و هوایی غیرقابل پیش بینی مواجه شوید چطور؟ در این شرایط توصیه می‌شود از یک شال پشمی ظریف به عنوان سرپوش یا برای پیچیدن دور گردن خوود استفاده کنید و سر و صورت خود را در حد نیاز گرم نگه دارید.

استایل بهاری

لباس‌هایی برای پوشیدن روی هم: همان طور که گفتیم پوشیدن لباس‌های خیلی گرم در فصل بهار یک اشتباه مد محسوب می‌شود و شما برای گرم ماندن در این فصل باید از اصل روی هم پوشیدن لباس‌ها بهره ببرید. پوشیدن یک کت کوتاه روی یک ژاکت ظریف و یا روی مانتو هم می‌تواند شما را به خوبی گرم نگه دارد و هم در صورت تغییر شرایط آب و هوایی به سادگی می‌توانید خود را تطبیق دهید تا احساس گرما نکنید.

استایل بهاری

لگینگ: پوشیدن ساپورت‌های ضخیم در فصل بهار توصیه نمی‌شود و به جای آن بهتر است از لگینگ که نازک‌تر است و با شرایط آب و هوایی بهار سازگاری بیشتری دارد استفاده کنید. البته در صورت استفاده از لگینگ در استایل بهاری دقت داشته باشید که این لگینگ نباید طرح‌دار یا در رنگ‌های روشن باشد و سایز آن هم باید کمی گشاد باشد تا موقع پوشیدن کشیده نشده و پاهای شما معلوم نشود.

استایل بهاری

جوراب‌های زیبا: شاید در زمستان مجبور بودید از جوراب‌های ضخیم استفاده کنید تا پاهایتان گرم بماند اما در فصل بهار شما می‌توانید از مدل‌های متنوع‌تر جوراب استفاده کنید و تیپ خود را زیباتر کنید. این جوراب‌ها با کفش‌های بهاری پوشیده می‌شوند و زیر پوتین‌های زمستانی مخفی نمی‌مانند در نتیجه دست شما برای انتخاب بازتر است و می‌توانید این اکسسوری کم اهمیت را به نقطه قوت استایل بهاری خود تبدیل کنید.

استایل بهاری

بوت جیر: خوشبختانه بوت‌های بهاری مدل‌های متنوع و جذابی دارند و شما برحسب سلیقه خود می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید اما بهترین انتخاب برای این فصل بوت جیر است. بوت جیر سبک و زیبا است و تطبیق پذیری بالایی دارد و شما می‌توانید آن را با شلوار جین، شلوار پارچه‌ای و هر مدل مانتویی بپوشید.

استایل بهاری

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در نصرینو شاخه اصول شیکپوشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear

منبع:مــجله قـــرمز

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود