مقدمات خوش لباسی مردانه ، شیک پوشی را از این گام‌های ساده آغاز کنید

0 159

خوش لباسی مردانه یکی از بهترین راه‌ها برای ارتقای موقعیت اجتماعی و شغلی است چون افرادی که ظاهری شیک و لباس‌هایی هماهنگ و سطح بالا دارند بیشتر در جامعه جدی گرفته می‌شوند. اما چطور می‌توان شیک پوش شد؟ آیا گوگل را باز می‌کنید و عبارت خوش لباسی مردانه را در آن جستجو می‌کنید؟ شاید این کار مفید باشد اما میلیون‌ها نتیجه‌ای که این جستجو به دنبال خواهد داشت شما را گیج و سردرگم خواهد کرد. پس چاره چیست؟ کارشناسان می‌گویند شما باید از مقدمات خوش لباسی مردانه شروع کنید یعنی اطلاعات لازم را کسب کنید و در چند  مرحله به سوی خوش لباسی مردانه گام بردارید. در این مقاله اختصاصی از نصرینو مقدمات خوش لباسی مردانه را بیان خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت که چطور شیک پوشی را از گام‌هایی ساده و کلیدی آغاز کنید.

اولین گام برای خوش لباسی مردانه چیست؟

این سوال شاید مهم‌ترین و چالش برانگیزترین سوال در مورد خوش لباسی مردانه باشد. پاسخ این سوال قطعا یک جمله یا کلمه مشخص نیست بلکه نشان دادن یک مسیر است. مثلا ممکن است تصور کنید که اولین گام برای خوش لباسی مردانه می‌تواند خریدن یک دست کت و شلوار یا شرکت در کلاس‌های آموزشی شیک پوشی باشد. اما واقعیت این است که این کارها اگرچه مفید هستند اما تا زمانی که شما در درون خود احساس نیاز به شیک پوشی نداشته باشید نمی‌توانید در این مسیر گام بردارید. در مرحله اول، خوش لباسی مردانه باید برای شما مهم باشد و تا زمانی که برای این مساله اهمیت قائل نباشید هرگز با خرید شیک‌ترین و گران‌ترین لباس‌ها هم نمی‌توانید شیک پوش شوید.

مقدمات خوش لباسی مردانه

اهمیت دهید!

همان طور که گفتیم اولین گام برای شیک پوش شدن این است که برای شیک پوشی اهمیت قائل شوید. اگر شیک پوشی برای شما اهمیت نداشته باشد، اگر هدف و پیام خوش لباسی و پوشیدن لباس‌های شیک برای شما قابل درک نباشد و از مزایای آن آگاه نباشید پس فرقی هم نمی‌کند که چه لباسی به تن داشته باشید. پس شما باید در اولین گام ضرورت شیک پوشی و خوش لباسی را درک کنید و برای آن اهمیت قائل شوید. به طور مثال آیا می‌دانید که فلسفه کت و شلوار به عنوان لباس محیط کار چیست؟ آیا شما می‌دانید با پوشیدن کت و شلوار در محیط کار چه مفهوم و پیامی را به دیگران القا می‌کنید؟ آیا این همان پیامی است که قصد انتقال دادن آن را دارید؟ یا این که شما کت و شلوار می‌پوشید چون بقیه هم این کار را انجام می‌دهند و یا به این کار به چشم یک تفریح بی‌معنی نگاه می‌کنید؟

واقعیت این است که شیک پوشی تنها زمانی معنا پیدا می‌کند که شما برای خودتان و اهداف و علایق خودتان لباس بپوشید. مثلا اگر قصد دارید برای عکاسی در یک آتلیه حاضر شوید حتما به عکس‌هایی که قرار است از شما گرفته شود فکر می‌کنید و دوست دارید که در این عکس‌ها بی‌نقص و عالی دیده شوید تا یک یادگاری ماندگار و باارزش از شما به جا بماند و هر بار با نگاه کردن به عکس‌ها به خودتان بگویید که “من چقدر خوش تیپم!” پس طوری لباس می‌پوشید که این پیام را به خودتان و دیگران برسانید. زندگی روزمره شما هم می‌تواند یک آتلیه عکاسی باشد که ظاهر در آن اهمیت زیادی دارد و در ذهن همه باقی می‌ماند. پس لازم نیست پول زیادی برای خرید لباس‌هایی بپردازید که با شخصیت و هدف شما سازگاری ندارند، فراموش نکنید که شما همیشه باید از درون به بیرون لباس بپوشید یعنی درون شما لباس‌های بیرونی شما را تعیین کند و نه برعکس. به این ترتیب می‌توانید یک پیام درست را منتقل کنید و درهایی به روی فرصت‌های جدید و ارتباطات جدید در زندگی شما گشوده شود.

مقدمات خوش لباسی مردانه

دایره طلایی خوش لباسی مردانه

سایمون سینک Simon Sinek سخنران انگیزشی و نویسنده کتاب “با چرا شروع کنید” از یک دایره طلایی صحبت می‌کند، دایره‌ای که از سه دایره متحدالمرکز تشکیل شده و دایره داخلی آن را “چرا” و دایره خارجی آن را “چه چیز” شکل داده است و دایره میانی نیز “چگونه” است. بیشتر افراد با “چه چیز” شروع می‌کنند، “من چه چیزی برای پوشیدن نیاز دارم؟” مثلا پاسخ کت و شلوار است چون برای یک مصاحبه شغلی آماده می‌شوند. آن‌ها در گام بعدی سراغ “چگونه” می‌روند، “چگونه این کت و شلوار را بپوشم؟” اشکال این روش در این است که این افراد یک لباس فرم تکراری می‌پوشند و با چیزی که معمولا می‌پوشند تفاوت دارد.

مقدمات خوش لباسی مردانه

درمقابل آقایان شیک پوش کار خود را با “چرا” شروع می‌کنند سپس سراغ “چگونه” و سپس سراغ “چه چیز” می‌روند. مثلا فرض کنید شما یک هنرمند هستید و می‌خواهید استودیوی شخصی و اولین گالری خود را افتتاح کنید. اولین سوال شما چرا است، “چرا می‌خواهم مثل سالوادور دالی لباس بپوشم؟ چون می‌خواهم شخصیت هنری او را در خودم انعکاس دهم.” در گام بعدی نوبت “چگونه” است. احتمالا سبیل‌های دالی چیزی نیست که شما نیاز دارید، اما سبک قدیمی استیم پانک کاملا یادآور سبک آن دوران است. سوال آخر “چه چیز” است، احتمالا شما در انتها سراغ کت و شلوار رسمی خواهید رفت تا حرفه‌ای بودن خود را نشان دهید اما کمی از عناصر سبک استیم پانک را در دکمه سردست و ساعت مچی خود وارد می‌کنید تا ارجاعات درستی به هدف خود داشته باشید. این دقیقا همان کاری است که معنای خوش لباسی مردانه و شیک پوشی از درون را می‌رساند البته لباس پوشیدن به این روش نیاز به داشتن اطلاعات و تخصص در زمینه‌های مختلف دارد که با کمی مطالعه و جستجو به سادگی می‌توان به آن رسید.

فواید خوش لباسی مردانه

حال که با مقدمات خوش لباسی مردانه آشنا شدید بهتر است با فواید این خوش لباسی نیز بیشتر آشنا شوید. فواید خوش لباسی مردانه بیش از آن چیزی است که معمولا تصور می‌شود و به خصوص زمانی که با “چرا” به سبک مورد نظر خود رسیده باشید این سبک قدرت غلبه بر موانع را به شما خواهد داد و با افزایش دادن اعتماد به نفس، شما را به رویاها و اهدافتان نزدیک‌تر خواهد کرد. به طور مثال فرض کنید شما دانشجوی یک رشته مهندسی هستید اما جزو دانشجویان درسخوان و برتر کلاس نیستید و بیشتر اساتید شما را نمی‌شناسند. برخی از این اساتید صاحب شرکت‌های مهندسی بزرگی هستند و برای تکمیل کادر شرکت‌های خود دانشجویان مستعد را زیر نظر دارند.

مقدمات خوش لباسی مردانه

در این شرایط اگرچه درس خواندن و گرفتن نمره‌های بهتر به بهبود شرایط شما کمک خواهد کرد اما شیک پوش بودن هم قطعا به شما اعتماد به نفس کافی می‌دهد. در این شرایط است که هدف شما یعنی پیدا کردن یک شغل خوب و آینده درخشان، شیک پوشی شما را شکل می‌دهد چون افراد مختلف خواسته یا ناخواسته به کسانی که لباس‌های رسمی و مناسبی پوشیده‌اند بیشتر بها می‌دهند و آن‌ها را بیشتر جدی می‌گیرند و همین لباس پوشیدن درست، شما را به رویاها و اهدافتان نزدیک می‌کند. پس به دنبا این نباشید که خودتان را با جمع وفق دهید و مثلا در یک محیط دانشجویی مثل بقیه دانشجوها لباس بپوشید، همین که احساس خوب و مثبتی به خودتان داشته باشید و لباس پوشیدن را به عنوان یک گام برای زندگی بهتر و موفق‌تر در نظر بگیرید به شما در رسیدن به این هدف کمک خواهد کرد.

منبع:مــجله قـــرمز

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود