الکسا چانگ و رازهای شیک پوشی او، چطور مثل مدل بریتانیایی شیک پوش شویم؟

0 4,165

الکسا چانگ Alexa Chung یا الکسا چون یک مدل سابق اهل بریتانیا است که در حال حاضر کار طراحی لباس، تهیه کنندگی و اجرای تلویزیون و فعالیت‌های دیگری در حیطه مد و لباس را انجام می‌دهد و جزو چهره‌های شناخته شده دنیای فشن است.

الکسا چانگ Alexa Chung یا الکسا چون یک مدل سابق اهل بریتانیا است که در حال حاضر کار طراحی لباس، تهیه کنندگی و اجرای تلویزیون و فعالیت‌های دیگری در حیطه مد و لباس را انجام می‌دهد و جزو چهره‌های شناخته شده دنیای فشن است. الکسا چانگ استایلی جذاب و خاص دارد که می‌توان نوعی از راحتی و بی‌دغدغه بودن را در آن مشاهده کرد. اما او چطور به این سبک از لباس پوشیدن رسیده است؟ راز شیک پوشی الکسا چانگ چیست؟ در این مقاله اختصاصی از نصرینو پس از آشنایی مختصر با بیوگرافی الکسا چانگ نکات شیک پوشی به سبک او را بررسی خواهیم کرد تا شما هم بتوانید در لباس پوشیدن از وی ایده بگیرید.

بیوگرافی الکسا چانگ

الکسا چانگ در پنجم نوامبر ۱۹۸۳ در همپشایر انگلستان به دنیا آمد. پدر او دورگه انگلیسی و چینی و مادرش بریتانیایی است و به گفته خودش سه هشتم ژن چینی دارد. الکسا پس از پایان تحصیلات دبیرستان از کالج کینگز لندن در رشته ادبیات انگلیسی پذیرفته شد اما همزمان از چند آژانس مدلینگ دعوت نامه کار دریافت کرد و مدل شدن را به تحصیل در دانشگاه ترجیح داد. او در ۱۶ سالگی برای مجلات مد نوجوانان مثل Elle Girl و کازمو گرل فعالیت کرد و در تعدادی تبلیغ بازرگانی برای شرکت‌های مختلف مثل فانتا، سونی اریکسون و سانسیلک حضور پیدا کرد. او در موزیک ویدئوهای گروه‌هایی مثل وستلایف، د استریتز و هالی والانس و چند برنامه تلویزیونی مرتبط با مد نیز شرکت کرد.

الکسا چانگ و رازهای شیک پوشی او

اگرچه الکسا چهره‌ای رو به شکوفایی در دنیای مد بود اما خود او تجربه خوشی از آن دوران ندارد و می‌گوید در دوره فعالیت به عنوان مدل دچار کمبود اعتماد به نفس شده بود چون تصویری نادرست از یک ظاهر زیبا و کامل زنانه در ذهن او شکل گرفته بود. پس از آن او از میزان فعالیت‌هایش در بخش مدلینگ کاست و وارد بخش‌های دیگر صنعت مد مثل نویسندگی شد و در چند مجله فعالیت کرد و مصاحبه‌هایی با طراحان مد بزرگ مثل کارل لگرفلد انجام داد. او مدتی است (از می ۲۰۱۶) که وارد حرفه طراحی مد هم شده است و برند شخصی خود را با نام Alexachung راه اندازی کرده است. موفقیت الکسا تا آنجایی پیش رفت که در هفته مد نیویورک پاییز و زمستان ۲۰۱۹ اولین نمایش مد خود را برگزار کرد که با استقبال مخاطبان نیز مواجه شد.

 

الکسا چانگ و رازهای شیک پوشی او

الکسا چانگ و رازهای شیک پوشی او

نکات شیک پوشی به سبک الکسا چانگ

در کنار سابقه درخشان و موفقیت آمیز الکسا چانگ در دنیای مد، استایل شخصی او نیز همیشه مورد توجه بوده و طراحان زیادی برای کارهای خود از وی الهام گرفته‌اند (کیف مدل الکسا از برند مالبری از تیپ وی الهام گرفته شده بود). استایل شخصی الکسا منحصر به فرد، متفاوت اما اصولی است و همین مساله باعث شده که او در سال‌های ۲۰۱۱ ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ با رای مردم جایزه بهترین استایل بریتانیا را به دست آورد. در ادامه با رازهای شیک پوشی این ستاره مد بیشتر آشنا خواهید شد.

الکسا چانگ علاقه زیادی به اکسسوری‌های مو دارد: الکسا بیشتر مواقع و حتی گاهی از چند عدد اکسسوری و کلیپس مو برای نگه داشتن موهایش در جای خودشان استفاده می‌کند و همین کار تفاوت زیادی در استایل او به وجود آورده و آن را خاص و شخصی می‌کند.

الکسا چانگ و رازهای شیک پوشی او

او لباس‌های ساده را با یک کت براق کامل می‌کند: الکسا اهل ریسک کردن است و به همین دلیل از پوشیدن لباس‌های خاص و چشمگیر ابایی ندارد. او زمانی که لباس‌هایی ساده و روزمره به تن دارد با یک انتخاب جسورانه مثل کت وینیل آن‌ها را کامل می‌کند.

الکسا چانگ و رازهای شیک پوشی او

او لباس‌های رنگی را با یک تیشرت سفید ساده کامل می‌کند: عکس مورد قبل هم صادق است یعنی وقتی الکسا لباس‌های رنگی و چشمگیر دارد، سعی می‌کند با عناصر ساده و تطبیق پذیری مثل یک تیشرت سفید این ترکیب را متعادل کند تا طوری به نظر نرسد که گویی تلاش زیادی برای این کار کرده است.

الکسا چانگ و رازهای شیک پوشی او

قدرت یک پلیور بافتنی سرمه‌ای را دست کم نگیرید: شاید فکر کنید یک پلیور بافتنی لباسی تکراری و خسته کننده است اما نه وقتی که با لباس‌های مناسب پوشیده شود. لباس مناسب با این ژاکت از نظر الکسا یک دامن همرنگ و یک جفت کتانی کانورس است.

الکسا چانگ و رازهای شیک پوشی او

کیف حصیری هم می‌تواند شیک باشد: جین بیرکین چهره مد دهه ۶۰ آیکن مورد علاقه الکسا است اما خود او می‌گوید: “من هر روز تصاویر او را در گوگل جستجو می‌کنم اما گاهی استایل او مرا خسته می‌کند و ترجیح می‌دهم به جای کیف بیرکین از یک کیف حصیری ساده استفاده کنم.

الکسا چانگ و رازهای شیک پوشی او

الکسا چانگ به تفریح با لباس‌ها علاقه دارد: الکسا شخصیتی شوخ طبع و شاد دارد و این ویژگی‌ها را در استایل خود نیز به کار می‌گیرد مثل پوشیدن یک بلوز نوشته دار با دامن رسمی و جوراب شلواری مشکی همراه با یک کیف منجوقی شاد و بچگانه.

الکسا چانگ و رازهای شیک پوشی او

شلوار نایلونی براق می‌تواند جایگزین شلوار جین باشد: همان طور که گفتیم الکسا استایل جسورانه‌ای دارد و گاهی با انتخاب‌های خود بقیه را شگفت زده می‌کند اما نتیجه‌ای که او از این انتخاب‌های جسورانه می‌گیرد همیشه موفقیت آمیز است حتی اگر یک شلوار براق نایلونی باشد.

الکسا چانگ و رازهای شیک پوشی او

شیک پوشی به سبک خانواده آدامز: به تایید خود الکسا، ونزدی آدامز یکی از شخصیت‌های مجموعه خانواده آدامز همیشه الهام بخش الکسا چانگ بوده است. اگر طرفدار این مجموعه بوده باشید می‌دانید که ونزدی دختری کوچک و ساکت و شرور اما دوست داشتنی است که موهایش را می‌بافد و لباس‌های تیره و ساده به تن می‌کند.

الکسا چانگ و رازهای شیک پوشی او

یک کت مخمل ارزش هزینه کردن دارد: حتی الکسا با استال متفاوتش هم به لباس‌های کلاسیک باکیفیت علاقه دارد و ترجیح می‌دهد در بیشتر مواقع از این لباس‌ها استفاده کند مثل یک کت مخمل شیک با تن خوری عالی که به همه می‌آید و ارزش هزینه کردن را دارد.

الکسا چانگ و رازهای شیک پوشی او

لباس‌های پلنگی به اندازه لباس‌های ساده، تطبیق پذیرند: الکسا از گذشته از لباس‌های طرح پلنگی استفاده می‌کرده است و معتقد است که این لباس‌ها می‌توانند مانند لباس‌های ساده و خنثی، تطبیق پذیر باشند پس نیازی نیست که نگران همرنگ بودن و هماهنگ بودن آن‌ها باشید و با هر لباسی می‌توانید طرح پلنگی بپوشید.

الکسا چانگ و رازهای شیک پوشی او

ترکیب کردن طرح‌ها چندان ترسناک نیست: اگرچه ترکیب لباس‌های الکسا معمولا آشنا هستند اما این به معنای آن نیست که او از چیزهای تازه و ترکیب‌های ناآشنا استفاده نمی‌کند. به طور مثال او ثابت کرده که یک بلوز طرح‌دار با شلوار چهارخانه هم می‌تواند زیبا باشد.

الکسا چانگ و رازهای شیک پوشی او

یقه لباس باید تروتمیز و مرتب باشد: بیشتر لباس‌هایی که الکسا می‌پوشد یقه ب‌ب یا یقه ساده برگردان دارند. لباس‌هایی که چنین یقه‌هایی دارند هم برای موقعیت‌های روزمره و هم برای موقعیت‌های رسمی و مجلسی مناسب هستند.

الکسا چانگ و رازهای شیک پوشی او

لباس‌های براق ترسناک نیستند: یکی از تیپ‌های ماندگار الکسا چانگ لباس گوچی بلندی بود که به رنگ نقره‌ای و چین دار و پوشیده انتخاب شده بود و زیبایی خاصی به استایل او داده بود. این استایل در عین جسورانه بودن جذاب و تطبیق پذیر بوده و می‌تواند الگوی خوبی برای شیک پوشی باشد.

الکسا چانگ و رازهای شیک پوشی او

ترکیب کت چهارخانه و شلوار جین را دست کم نگیرید: ترکیب کت کلاسیک چهارخانه با شلوار جین راسته همیشه شیک و جذاب است و حتی الکسا هم با سلیقه متفاوت خود بارها این ترکیب زیبا را به تن کرده است.

الکسا چانگ و رازهای شیک پوشی او

یک عینک آفتابی جذاب می‌تواند نقطه قوت تیپ شما باشد: همه از اهمیت عینک آفتابی آگاه هستند اما یک عینک آفتابی مدل گربه‌ای جزو مدل‌هایی است که قدرت بسیار بیشتری برای ارتقای استایل شما دارد حتی اگر لباس شما یک بلوز بافتنی دکمه دار باشد.

الکسا چانگ و رازهای شیک پوشی او

و یک ترفند مهم در استایل پاییزی به سبک الکسا چانگ

ژاکت‌های بافتنی آستین بلند از لباس‌های ضروری و مهم در فصول سرد سال هستند اما در فصل پاییز که آب و هوا شرایط نامتعادل‌تری دارد نمی‌توان به طور دائم این ژاکت‌ها را به تن داشت و گاهی که احساس گرما می کنیم مجبور می‌شویم آن را از تن درآوریم. در این شرایط یک لباس اضافی در دستان ما مزاحم و جاگیر خواهد بود و خیلی‌ها ممکن است آن را در کیف خود قرار دهند و چروک کنند و یا به کمر خود ببندند که احتمالا ظاهر جالبی نخواهد داشت. اما الکسا چانگ یک روش متفاوت برای این کار دارد، او ژاکت‌های بافتنی را به گردن خود می‌بندد و به عنوان شالگردن از آن استفاده می‌کند تا اثر گرم کنندگی خود را در حالت متعادل داشته باشد و دست و پاگیر هم نباشد.

الکسا چانگ و رازهای شیک پوشی او الکسا چانگ و رازهای شیک پوشی او الکسا چانگ و رازهای شیک پوشی او

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در نصرینو شاخه اصول شیک پوشی و پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.  منبع:مــجله قـــرمز

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود