همه پارک ها و بوستان های معروف تهران

0 5,115

پایتخت دوست داشتنی ایران، بوستان های فراوانی را در دل خود جای داده تا علاوه بر بالا بردن سرانه فضای سبز پایتخت و تولید اکسیژن بیشتر، مکان هایی برای تفریح و گردش خانواده ها ایجاد شده باشد.

افرادی که در شهرهای بزرگ و صنعتی همچون تهران زندگی می کنند، باید ساعات خود را درون آپارتمان های کوچک بگذرانند و به دلیل گران بودن قیمت ها این امکان را ندارند که همچون شهرستان ها ویلاهایی حیاط دار بسازند و هر زمان که تمایل دارند در حیاط به تفریح بپردازند. از همین رو وجود بوستان ها و پارک ها در این شهر بزرگ، امری لازم و ضروری می باشد. ما در ادامه تعدادی از پارک های تهران را نام می بریم که شما کاربران گرامی می توانید از تفریح در آن ها لذت ببرید.

پارک آب و آتش

پارک حضرت ابراهیم (ع) یکی از پارک های تفریحی تهران است که طراحی آن را شرکت اوان کاسپین پردیس انجام داده است. این پارک که به پارک آب و آتش شهرت دارد، در تیر ماه سال ۱۳۸۸ توسط شهردار وقت تهران افتتاح گشت. ویژگی منحصر به فردی که این پارک دارد چهار برج آتشی است که در میان فواره های رقصان آب قد علم کرده و جلوه ای تماشایی را به وجود آورده اند.

این پارک با مساحتی در حدود ۲۴ هزار مترمربع در منطقه ۴ تهران و در خیابان آفریقا قرار گرفته است. پارک آب و آتش از طریق یک پل بسیار محبوب به نام پل طبیعت تهران به پارک طالقانی که در آن سوی اتوبان مدرس واقع شده، متصل گشته است. در واقع گردشگران تور تهران با رفتن به پارک آب و آتش می تونند از دو پارک دیگر تهران نیز دیدن کنند.

آدرس پارک آب و آتش تهران

 خیابان آفریقا/ نرسیده به چهارراه جهان کودک/ انتهای کوچه ژوبین

پارک آب و آتش

پارک پردیسان

بوستان پردیسان تهران با وسعت حدودیِ ۲۷۵ هکتار در شمال غرب تهران واقع شده است. این پارک در سال ۱۳۵۳ توسط سازمان حفاظت محیط زیست تاسیس شد. پوشش گیاهی کم نظیری که در این پارک وجود دارد علاوه بر زیبایی، جنبه آموزشی نیز دارند و با تماشای آن ها می توانید با تنوع گیاهی خارجی و داخلی آشنایی پیدا کنید. این پارک دو بخش مهم دارد: حیات وحش طبیعی و حیات وحش در حال اسارت که علاقه مندان می توانند از آن ها بازدید به عمل آورند.

نزدیکی این پارک به برج میلاد تهران چشم اندازی خیره کننده از آن را به نمایش گذاشته است.

آدرس پارک پردیسان

بزرگراه حکیم غرب/ بعد از بزرگراه شیخ فضل الله نوری

پارک پردیسان

پارک جمشیدیه

یکی از زیباترین پارک های تهران در منطقه یک قرار دارد. این پارک در ابتدا باغی شخصی بود که مالک آن جمشیدالدوله بوده، اما امروزه پاتوق کسانی است که می خواهند در هوایی مطلوب و دلپذیر به پیاده روی یا پیک نیک بپردازند.

پارک جمشیدیه مرتفع ترین پارک تهران است که می توانید در آن چشم اندازی تماشایی از شهر تهران را مشاهده کنید. وجود تندیس هایی با مفاهیم گوناگون، مسیرهای سنگ فرش شده، آبنماهای متعدد و فضاهای کوهستانی از جذابیت های این پارک به شمار می رود.

آدرس پارک جمشیدیه

 خیابان شهید باهنر/ خیابان شهید امیدوار

پارک جمشیدیه

پارک پرواز

یکی از تفریحگاه های پرطرفدار تهران “پارک پرواز” می باشد که به دلیل قرارگیری در ارتفاعات، چشم اندازی ۳۶۰ درجه از پایتخت را به نمایش گذاشته است. این پارک در سال ۱۳۸۷ در زمینی به مساحت ۱۳ هکتار احداث شد و نام آن را از خیابانی در ضلع جنوب شرقی آن برگزیده اند.

آدرس پارک پرواز

سعادت آباد/ بلوار پیام/ میدان بهرود

پارک پرواز

پارک نهج البلاغه

پارک نهج البلاغه را می توان یک دهکده توریستی دانست که در سال ۱۳۸۸ در دو فاز ساخته شد؛ فاز اول آن در شمال اتوبان همت و فاز دوم آن در شمال بزرگراه حکیم احداث شده است. وسعت این پارک بیش از ۳۵ هکتار است که از این میان ۹ هزار مترمربع به مسیر دوچرخه سواری و ۱۸۰۰ مترمربع به فضای ورزش های همگانی اختصاص پیدا کرده است.

وجود یک رودخانه در میانه پارک، آن را به دو قسمت مجزا تقسیم نموده که این قسمت از طریق پل های متعدد به یکدیگر متصل می شوند.

آدرس پارک نهج البلاغه

بزرگراه همت/ اشرفی اصفهانی/ خیابان گلستان/ خیابان پارک/ خیابان استاد نظری

پارک نهج البلاغه

پارک المهدی

در ضلع جنوب شرقی میدان آزادی تهران یک پارک وسیع (۶۵ هزار مترمربعی) وجود دارد که در سال ۱۳۶۵ ساخته شده است. شاخص ترین بخش این پارک دریاچه بزرگی است که در آن وجود دارد و قایق های تفریحی در آن شناور می باشد.

آدرس پارک المهدی

 ضلع جنوب شرقی میدان آزادی

پارک المهدی

پارک جنگلی لویزان

بزرگترین فضای سبز پایتخت را با ۱۴۰۰ هکتار مساحت، پارک جنگلی لویزان می نامند. درختان سر به فلک کشیده و پوشش های گیاهی متنوعی سراسر این پارک را فرا گرفته که گردشگران تور تهران در حین رانندگی می توانند از تماشای آن لذت ببرند.

پارک جنگلی لویزان

شمیرانات/ خیابان هنگام/ بالاتر از چهارراه استقلال

پارک جنگلی لویزان

پارک دانشجو

یکی از پارک های معروف شهر تهران در سال ۱۳۴۶ ساخته شده که پارک دانشجو نامیده می شود. این پارک زیبا فضاهای دل انگیزی دارد که اوقات خوشی را برای شما خاطره ساز می کند.

آدرس پارک دانشجو

خیابان انقلاب اسلامی/ حوالی چهارراه ولیعصر

پارک دانشجو

پارک جوانمردان

منطقه ۲۲ تهران، قطب گردشگری پایتخت محسوب می شود که پارک های فراوانی را در خود جای داده است. یکی از پارک های تازه تاسیس این منطقه “پارک جوانمردان” می باشد که در سال ۱۳۹۱ در محدوده ای ۶۶ هکتاری ساخته شد.

این پارک مکان بسیار خوبی برای پرداختن به دوچرخه سواری و پیاده روی می باشد. باغ گیاهشناسی طبیعی، فضای بازی کودکان، فضای تندرستی، سکوی اجتماعات، آبنمای موزیکال و برکه پرندگان از قسمت های گوناگون این پارک می باشد. عبور رودخانه کن از میان این پارک، جذابیت های آن را دوچندان نموده است.

آدرس پارک جوانمردان

اتوبان همت غرب/ جنوب دهکده المپیک

پارک جوانمردان

پارک ساعی

پارک ساعی از جمله پارک هایی است که در خیابان ولیعصر قرار دارد و زیبایی های آن بی شمار است. به دلیل درختکاری هایی که توسط مهندس کریم ساعی در سال ۱۳۲۴ در این مکان صورت گرفته بود و به منظور گرامیداشت او، نام این پارک را پارک ساعی نهادند. این پارک دارای فضاهای گوناگون برای سنین مختلف می باشد که روزی خاطره انگیز را برای شما رقم می زند.

آدرس پارک ساعی

خیابان ولیعصر/ خیابان ساعی یکم
پارک ساعی

پارک طالقانی

پارک طالقانی در سال ۱۳۶۱ در منطقه ۳ تهران بر فراز تپه های عباس آباد احداث شد و با جلوه های زیبایی که از شهر تهران به معرض نمایش گذاشته بود، در مدت کوتاهی مورد توجه شهروندان تهرانی قرار گرفت. ۷۵ نوع گونه درختی متفاوت در این تفرجگاه وجود دارد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید پارک طالقانی در ابتدا چندین زمین کشاورزی بوده که بخشی از آن هم متعلق به بانک کشاورزی بود. نام هایی که در گذشته به این پارک اطلاق می گردید پارک جهان کودک، پارک جنگلی عباس آباد و تپه های داوودیه بود.

همان طور که در بالا اشاره کردیم، این پارک از طریق پل طبیعت به پارک آب و آتش مرتبط می شود.

آدرس پارک طالقانی

بزرگراه شهید حقانی/ بعد از پل بزرگراه مدرس

پارک طالقانی

پارک جنگلی چیتگر

یکی از قدیمی ترین و بزرگترین پارک های جنگلی تهران، پارک جنگلی چیتگر نام دارد که در غرب تهران واقع شده است. این پارک وسیع بخش های مختلفی همچون سالن تیراندازی، زمین های ورزشی، پیست سوارکاری، مسیر دوچرخه سواری، آلاچیق های پر تعداد، سکوهای نشیمن و چندین سرویس بهداشتی را در خود جای داده و از مکان های بسیار مناسب برای پیک نیک می باشد.

این پارک در سال ۱۳۴۲ ساخته شده، از همین رو درختانی کهن و سر به فلک کشیده در جای جایِ آن دیده می شود.

آدرس پارک چیتگر

اتوبان تهران – کرج/ خروجی پیکانشهر و آزادشهر

پارک چیتگر

پارک گفتگو

یکی از زیباترین پارک های تهران که بر اساس طراحی باغ های ایرانی، ژاپنی، فرانسوی، ایتالیایی و انگلیسی شکل گرفته، پارک گفتگو می باشد که در سال ۱۳۸۲ در منطقه ۲ ساخته شد. وسعت کلی این پارک ۲۳ هکتار است که در این فضا زمین بازی کودکان، مسجد، رستوران، آمفی تئاتر، ۲ زمین اسکیت، فروشگاه، کودک سرا، کتابخانه تخصصی و ساختمان کوشک وجود دارد.

آدرس پارک گفتگو

گیشا (کوی نصر)/ انتهای خیابان پیروزی شرقی

پارک گفتگو

پارک ولایت

پارک ولایت در سال ۱۳۹۰ در زمین های پادگان قلعه مرغی که ۲۷۰ هکتار است تاسیس شد.

این پارک به اندازه ای بزرگ است و بخش های سرگرم کننده دارد که گنجایش ۱۵۰ هزار نفر را دارا می باشد. از بخش های سرگرم کننده این مکان می توان به پیست اسکیت، بانجی جامپینگ، رینگ اتومبیل رانی، رینگ موتورسواری، پیست دوچرخه، زمین بازی کودکان، شهربازی مسقف، صخره نوردی و مسیر پیاده روی اشاره کرد.

جالب است بدانید که در بخشی از پارک ولایت، فضایی مختص بانوان وجود دارد که آن ها می توانند آزادانه در این فضا به تفریح بپردازند.

آدرس پارک ولایت

اتوبان نواب/ تقاطع اتوبان تندگویان

پارک ولایت

پارک ملی سرخه حصار

یکی از پارک های ملی ایران سرخه حصار می باشد که در انتهای خیابان دماوند و در منطقه ۱۳ تهران قرار دارد و فضایی شبیه به پارک جنگلی چیتگر دارد که گردشگران تور تهران می توانند با ماشین های خود به گشت و گذار بپردازند. درختان گوناگونی که در این پارک وجود دارند، جلوه ای ویژه به فضا بخشیده اند. در این پارک ملی آبنمای سنگی، کمپ بازپروری معتادان، سالن کشتی، مسیر آموزش ترافیک، مسیر دوچرخه سواری و کلینیک گل و گیاه از مهم ترین قسمت های پارک ملی سرخه حصار می باشد. وسعت کلی این پارک در حدود ۸۵۰ هکتار می باشد.

آدرس پارک ملی سرخه حصار

انتهای خیابان دماوند/ جنب ترمینال شرق

پارک سرخه حصار

پارک جنگلی یاس

در سال ۱۳۹۴ و در فاصله کمی از پارک ملی سرخه حصار یک پارک جنگلی بسیار بزرگ با وسعت ۱۴۰۰ هکتار تاسیس شد. ساخت این پارک با هدف آزادسازی منابع طبیعی در سال ۱۳۹۳ در دستور کار قرار گرفت و با همت گسترده و فعالیت ۲۴ ساعته ی حدود ۲ هزار نفر کارگر، ساخت آن در سال ۱۳۹۴ به اتمام رسید.

مراحل احداث این پارک در روز وفات حضرت فاطمه آغاز شد و در روز میلاد ایشان به اتمام رسید، از همین رو نام آن را یاس نهادند.

به طور تقریبی ۱۱۰ آلاچیق، ۲۰۰ باربیکیو، ۲۰۰ سرویس بهداشتی و پارکینگ هایی با گنجایش ۳ هزار خودرو در پارک جنگلی یاس وجود دارد که بازدید کنندگان می توانند مورد استفاده قرار دهند.

آدرس پارک جنگلی یاس

بزرگراه شهید بابایی/ نرسیده به خیابان استخر

پارک جنگلی یاس

پارک ملت

یکی دیگر از پارک هایی که در خیابان ولیعصر وجود دارد، پارک ملت می باشد که در سال ۱۳۴۵ احداث شد.
یکی از ویژگی های این پارک وجود مجسمه شاعران گران قدری همچون: شهریار، فردوسی، نیما یوشیج و سعدی می باشد. در ضلع غربی این پارک قطار معروف دودی بر روی ریل های خودکار در معرض دید عموم قرار گرفته که توجه گردشگران تور داخلی را به خود جلب کرده است.

در این پارک کافی شاپ، سینمای ۴ بعدی، باغ وحش و رستوران هم وجود دارد که برای رفاه حال گردشگران در نظر گرفته شده است.

آدرس پارک ملت

خیابان ولیعصر/ تقاطع نیایش

پارک ملت

پارک آبشار تهران

یکی دیگر از تفرجگاه هایی که در ارتفاعات غرب تهران قرار دارد، مجموعه تازه تاسیس آبشار تهران می باشد. این آبشار مصنوعی جلوه هایی بی نظیر دارد که سبب شده آخر هفته ها این مکان مملو از شهروندان تهرانی شود.

این جاذبه گردشگری به صورت طبقاتی ساخته شده که برای رسیدن به بالاترین نقطه آن باید مسیری شیب دار را طی نمایید. برکه های زیبا، فضای مخصوص معلولان، باغ های ایرانی، برج کفترخانه، مسیرهای دوچرخه سواری، فضای بازی کودکان و مسیرهای پیاده روی از بخش های مختلف این جاذبه می باشد. این مکان پله های بسیار زیادی دارد، از همین رو برای افراد مسن و ناتوان انتخاب خوبی نمی باشد.

آدرس پارک آبشار تهران

اتوبان همت غرب/ اتوبان شهید خرازی/ شمال غربی جنگل لتمان کن

پارک آبشار تهران

پارک جنگلی کوهسار

پارک جنگلی کوهسار از پارک های محبوبی است که در غرب تهران قرار دارد و نمایی ۳۶۰ درجه از شهر را نشان می دهد. این پارک ۵۷۰۰ هکتاری بخش های مفرحی همچون فضای تندرستی با وسایل ورزشی، آموزش ساخت و پرتاب بومرنگ، زمین بازی کودکان، سایت پاراگلایدر و چتربازی و پیست موتور سواری دارد که سنین مختلف می توانند از آن ها بهره ببرند.

آدرس پارک جنگلی کوهسار

بزرگراه آبشناسان/ میدان اول شهران/ انتهای بلوار شهران/ بعد از پمپ بنزین

پارک جنگلی کوهسار

پارک ژوراسیک

بوستان دایناسورهای متحرک نام دیگری است که به این پارک ۳۰ هزار مترمربعی داده اند. پارک ژوراسیک تهران در سال ۱۳۹۳ در محله سعادت آباد با هدف آموزش و تفریح ایجاد شد.

در این پارک ۲۸ مجسمه متحرک دایناسورها در ابعاد واقعی وجود دارد که قابلیت پلک زدن و حرکت دادن اندام های خود را نیز دارند و بازدید کنندگان این امکان را دارند که با نحوه زندگی و تاریخچه هر یک از انواع دایناسورها آشنایی پیدا کنند.

آدرس پارک ژوراسیک

سعادت آباد/ انتهای بلوار پاکزاد/ میدان بهرود/ بلوار شقایق

پارک ژوراسیک

پارک ملی خجیر

پارک های ملی از گنجینه های کشور ما هستند که ارزش والایی دارند و برای حفاظت از آن ها باید تمام تلاش خود را کنیم. یکی از این گنجینه های قدیمی کشورمان که قدیمی ترین منطقه حفاظت شده جهان به حساب می آید، پارک خجیر در منطقه ۱۳ تهران است که ساخت آن مربوط به سال ۱۱۳۳ می باشد. خجیر در سال ۱۳۶۱ به عنوان پارک ملی به ثبت رسید. وسعت کلی پارک ملی خجیر حدود ۱۰ هزار هکتار است.

آدرس پارک ملی خجیر

انتهای اتوبان بابایی

پارک خجیر

پارک لاله

پارک لاله یکی از پارک های مرکز شهر تهران است که در گذشته متعلق به ارتش بوده و از آن برای رژه بهره می بردند. این پارک که در سال ۱۳۴۵ در زمینی به وسعت ۳۳ هکتار احداث شده بود، میدان اسب دوانی جلالیه نام داشت.

گردشگران تور تهران این امکان را دارند که با مترو هم به این مکان بروند. در این مکان تندیس بسیار زیبایی از خیام قرار گرفته که در کشور ایتالیا ساخته شده است.

آدرس پارک لاله

خیابان کارگر شمالی/ تقاطع بلوار کشاورز

پارک لاله

پارک قیطریه

در منطقه ۱ تهران، باغ بزرگ و زیبایی وجود داشت که مالک آن صارم الدوله بود. این باغ توسط شهرداری خریداری شد و به پارکی دل انگیز تبدیل گشت که امروزه مورد توجه شهروندان قرار گرفته است. وجود درختان بلند و گیاهان متنوعی که در جای جای پارک به چشم می خورد، فضایی دلفریب را ایجاد کرده است. فرهنگسرای ملل و نگارخانه ملل از مهم ترین بخش های پارک قیطریه می باشد.

آدرس پارک قیطریه

خیابان قیطریه/ نرسیده به میدان پیروز/ جنب خیابان روشنگر

پارک قیطریه

پارک دریاچه شهدای خلیج فارس

دریاچه شهدای خلیج فارس در همجواری پارک چیتگر قرار دارد و از همین رو آن را دریاچه چیتگر نیز می نامند. این موقعیت جغرافیایی در زیبایی های دریاچه بی تاثیر نبوده و آن را دوچندان کرده است. حضور پرندگان مهاجری که در فصول مختلف سال به کنار دریاچه می آیند، جلوه ای تماشایی را ایجاد می کند.

دریاچه چیتگر از محبوب ترین مکان های توریستی تهران است که در روزهای تعطیل مملو از گردشگر می شود. خوب است بدانید که آب این دریاچه مصنوعی ۱۳۰ هکتاری از رودخانه کن تامین می گردد. فضای سبز چشم نوازی که در اطراف این دریاچه ایجاد شده، مکانی شده برای گشت و گذار و تفریح بازدید کنندگانی که به آن مراجعه می کنند.

آدرس پارک دریاچه شهدای خلیج فارس

بزرگراه همت غرب/ بعد از اتوبان آزادگان

پارک دریاچه چیتگر

پارک نیاوران

این پارک نیز همچون تعدادی از پارک های شمال تهران، باغی شخصی بوده که بعد ها به دستور محمد رضا پهلوی با طرح باغ ایرانی به پارک عمومی تبدیل شده است. این پارک زیبا و ۶۲ هزار مترمربعی در سال ۱۳۴۸ تاسیس شد.
یکی از مهم ترین جاذبه های پایتخت در این پارک قرار دارد، کاخ نیاوران هر ساله سبب بازدید سیل عظیمی از توریست ها از این مکان می شود. از ویژگی های شاخص این پارک، پله های متعدد، آب نماهای بزرگ و طبقات مختلف می باشد.

آدرس پارک نیاوران

پاسداران/ ابتدای خیابان شهید باهنر

پارک نیاوران

پارک الغدیر

پارک الغدیر در سال ۱۳۸۶ در مکان قبلی اتوبوسرانی به وسعت ۸۰ هزار مترمربع احداث شد. هدف از ساخت این پارک ایجاد مکانی مناسب برای مشارکت معلولین در فعالیت های ورزشی، فرهنگی و اجتماعی بوده است. در این پارک یک مرکز فرهنگی به مساحت حدود ۱۲۰۰ مترمربع برای نابینایان، ناشنوایان و معلولان ذهنی وجود دارد که آن ها می توانند بهره مند شوند. زمین بدمینتون، زمین بازی کودکان، زمین چمن مصنوعی، آمفی تئاتر و کافی شاپ از امکانات بسیار خوبی است که در پارک وجود دارد.

آدرس پارک الغدیر

خیابان هنگام/ نرسیده به بیمارستان الغدیر

پارک الغدیر

پارک جنگلی لتمان کن

یکی دیگر از پارک هایی که در ارتفاعات منطقه ۲۲ قرار گرفته، پارک جنگلی لتمان کن با مساحت تقریبی ۱۰۰ هکتار است. ارتفاع این بوستان از سطح دریا ۱۸۰۰ متر می باشد که منظره ای خیره کننده از غرب تهران را پدیدار می کند.

به دلیل عدم وجود امکاناتی همچون رستوران و غرفه در این پارک، توصیه می شود لوازم و خوراکی های لازم را هنگام بازدید به همراه داشته باشید.

آدرس پارک جنگلی لتمان کن

بزرگراه همت غرب/ نرسیده به آبشار تهران

پارک هنرمندان

این پارک که در گذشته پارک ایرانشهر نامیده می شد، دارای یک محیط هنری دلنشین می باشد که توجه هنرمندان زیادی را به خود جلب کرده است. در این تفریحگاه تندیس های زیبایی وجود دارد که سبک های گوناگونی از هنرهای تجسمی را نشان می دهد. رستوران موجود در پارک هم، انواع غذاهای گیاهی را سرو می کند.

آدرس پارک هنرمندان

خیابان طالقانی/ خیابان ایرانشهر/ نبش خیابان برفروشان

پارک هنرمندان

پارک شهرآرا

پارک شهرآرا یکی از بوستان هایی است که قدمتی در حدود ۵۰ سال دارد و مکان مناسبی برای پیاده روی و ورزش های صبحگاهی به شمار می رود.

البته خوب است بدانید که یک بوستان دیگر نیز در خیابان ستارخان با همین نام وجود دارد.

آدرس پارک شهرآرا

خیابان ستارخان/ خیابان شهرآرا

پارک شهرآرا

پارک شطرنج

دلیل انتخاب این پارک پوشش شطرنجی شکلی است که در کفِ آن صورت گرفته است. این پارک در سال ۱۳۷۰ در زمینی به مساحت ۳۵۰۰ مترمربع ساخته شد.

پارک شطرنج یکی از مکان های مهم برگزاری مسابقات و کلاس های آموزشی شطرنج می باشد. یک زمین تخصصی شطرنج به مساحت ۴۰ مترمربع در این پارک وجود دارد.

آدرس پارک شطرنج

خیابان شهید سباری/ مابین خیابان پنجم و ششم شرقی

پارک شزرنج

پارک شهر

پارک شهر اولین پارک تهران است که در منطقه ۱۲ واقع شده و در ابتدا رضاخان دستور ساخت آن را داده است. در سال ۱۳۳۲ الی ۱۳۳۹ طراحی های جدیدی به صورت تلفیقی (منظم و غیر منظم) در آن صورت گرفت که آن را به شکل امروزی تبدیل نمود.

این پارک ۸ ورودی دارد که ۲ ورودی در غرب، ۲ وروی در شمال، ۲ ورودی در جنوب و ۲ ورودی در شرق آن قرار گرفته است. برای رفتن به این پارک می توانید از مترو امام خمینی هم استفاده کنید.

آدرس پارک شهر

خیابان وحدت اسلامی/ نبش خیابان فیاض بخش

پارک شهر

پارک ایران زمین

پارک ایران زمین واقع در منطقه شهرک غرب را با نام باغ راه فدک نیز می شناسند. این بوستان در مکانی دنج با چشم اندازی بی نظیر واقع شده که موقعیت آن را خاص کرده است. مساحت کلی زمینی که برای این پروژه در نظر گرفته شده ۲۷ هکتار است. برای رسیدن به این پارک هم می توانید از مترو بهره ببرید.

آدرس پارک ایران زمین

شهرک غرب/ خیابان ایران زمین/ پشت مجتمع تجاری گلستان

پارک ایران زمین

بوستان باغ ایرانی

اگر دلتنگ تهران قدیم هستید و یا متولد دهه های ۸۰ و ۹۰ هستید و هیچ دیدگاهی از تهران کهن ندارید، اطراف بوستان باغ ایرانی مکان مناسبی است که شما را به آن روزها می برد.

این بوستان دل انگیز در دل محله ای قدیمی واقع شده و به صورت شبانه روز به روی عموم مردم باز می باشد.

یک نکته بسیار جالب که در رابطه با این باغ وجود دارد این است که تلفیقی از دنیای مدرن و سنتی در آن دیده می شود به گونه ای که درختان آن قدمتی چندین ساله دارند ولی ظاهری نو در این باغ به چشم می خورد. آبراه ها، فواره ها و حوضچه هایی که به صورت متقارن در این باغ زیبا وجود دارند، بر زیبایی های آن افزوده است.

آدرس بوستان باغ ایرانی

 ده ونک/ خیابان شیخ بهایی شمالی/ ۲۰ متری پیروزان/ کوچه صابری

باغ ایرانی

پارک شفق

یکی دیگر از پارک های تهران شفق نام دارد که در دوره محمدرضا شاه پهلوی تاسیس شده است. پارک شفق به سبک پارک های فرانسوی و با ترکیبی از معماری ایتالیایی و ایرانی طراحی شده است. در این بوستان زیبا گذرگاه های غیر همسطح وجود دارد که از ویژگی های بارز آن می باشد.

آدرس پارک شفق

یوسف آباد/ کوچه شهید قنبری

پارک شفق

پارک بعثت

در منطقه ۱۶ تهران زمینی به وسعت ۵۳۵ هزار مترمربع به کوره های آجرپزی اختصاص داده شده بود. در سال ۱۳۴۸ تصمیم هایی مبنی بر تبدیل این مکان به پارکی زیبا، در دستور کار قرار گرفت و اقدامات لازم نیز در این زمینه انجام شد.

این پارک خوش منظر در سال ۱۳۵۲ با امکانات و بخش های متنوعی همچون: آمفی تئاتر، آبنما، شهربازی، زمین بازی کودکان، ۴ گلخانه، دریاچه و کتابخانه مورد استفاده عموم قرار گرفت. در دریاچه پارک، امکان قایقرانی تفریحی وجود دارد.

آدرس پارک بعثت

بزرگراه بعثت/ خیابان شهید صابونیان/ روبروی شهرداری منطقه ۱۶

پارک بعثت

پارک پلیس

یکی از شاخص ترین پارک های شرق تهران، پارک پلیس می باشد که دلیل آن هم وجود موزه گرافیک ایران می باشد. زمینی که پارک در آن ساخته شده و به باغ اناری معروف بوده، حدود ۵۱۷ هزار مترمربع می باشد. این پارک دارای دو بخش می باشد که از طریق یک پل عابر پیاده به یکدیگر متصل می شوند. موزه گرافیک در ابتدا عمارتی با نام ارباب هرمز بوده که قدمت آن به دوره قاجار باز می گردد، بعد از گذشت چندین سال امروزه این ساختمان را بازسازی کرده اند و از آن به عنوان موزه گرافیک ایران بازدید می کنند.

آدرس پارک پلیس

تهرانپارس/ خیابان توحید

پارک پلیس

پارک رازی

پارک رازی یکی دیگر از پارک های معروف تهران است که امکانات بسیار خوبی نظیر: دستگاه بدنسازی در فضای باز، خانه کشتی، سالن سرپوشیده چند منظوره، آکواریوم، شهربازی، کتابخانه، بازارچه، فرهنگسرای ورزش، بازی های کامپیوتری و غیره را در خود جای داده است. تنوع گیاهانی که در این پارک کاشته شده بسیار بالا می باشد و به همین دلیل جلوه ای تماشایی در این مکان مقابل چشمان شما قرار می گیرد.

خوب است بدانید که دفتر انجمن ایدز ایران و انجمن دارت نیز در این پارک قرار دارد.

آدرس پارک رازی

خیابان قزوین/ خیابان مرادی/ جنب شهرداری منطقه ۱۱

پارک رازی

پارک رضوان

پارک رضوان را می توان در زمره بوستان های قدیمی تهران دانست. عمر درختان این پارک حدود ۵۰ سال می باشد.

این پارک نیز همچون سایر بوستان های موجود در تهران، دارای بخش های مختلف سرگرم کننده ای است که افراد مختلف می توانند از آن ها بهره ببرند.

آدرس پارک رضوان

بزرگراه نواب/ انتهای خیابان قصرالدشت/ جنب خیابان کمیل

پارک رضوان

پارک بهمن

یکی از پارک های بزرگی که با مساحت تقریبی ۱۵۰ هزار مترمربع در جنوب تهران قرار گرفته، پارک بهمن می باشد. این پارک نقش به سزایی در انتخاب ساکنان اطراف برای محل اقامتشان داشته است.

این پارک جلوه های بصری زیبایی دارد که هنگام بازدید شما را به وجد می آورند. پیاده روی و قدم زدن در این مکان بسیار لذت بخش می باشد.

آدرس پارک بهمن

اتوبان تندگویان/ نازی آباد/ میدان بهمن

پارک بهمن

پارک یافت آباد

این پارک که دومین بوستان بزرگ منطقه محسوب می شود، در سال ۱۳۸۲ در زمینی به مساحت ۶۰ هزار مترمربع در منطقه یافت آباد تهران تاسیس شد. هدف از ایجاد این پارک بالا بردن سرانه فضای سبز جنوب غرب تهران بود.

آدرس پارک یافت آباد

خیابان یافت آباد/ بلوار الغدیر/ میدان الغدیر

پارک نوروز

این پارک تازه تاسیس و ۱۰ هکتاری در منطقه عباس آباد واقع شده و دارای یک بخش بسیار جذاب به نام اکو می باشد که ۴ هکتار را شامل می شود و آیین و سنت کشورهای عضو اکو در آن معرفی می گردد. این بوستان دارای یک دریاچه منحصر به فرد است که همچون دریاچه خزر طراحی شده و در میان فضای سبز چشم نوازی قرار گرفته که منظره ای تماشایی را پدید آورده است.

آدرس پارک نوروز

اراضی عباس آباد/ بلوار شهیدی

پارک نوروز

پارک جنگلی سوهانک

در شمال شرق تهران، یک پارک جنگلی بکر و دل انگیز وجود دارد که کمتر شناخته شده است. این بوستان بزرگ با مساحتی در حدود ۴۰۰ هکتار در سال ۱۳۶۱ افتتاح گشت. پارک جنگلی سوهانک در ارتفاع ۱۷۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد.

آفرود و موتورسواری در دل پستی و بلندی های این پارک، لحظات دلنشینی را برای شما به ارمغان می آورد.

آدرس پارک جنگلی سوهانک

بزرگراه ارتش/ امتداد جاده لشگرک/ ضلع شمالی جاده/ محله سوهانک

پارک جنگلی سوهانک
لحظه آخر
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود