زلزله ترکیه – آذربایجانی ها دل زلزله زدگان ترک را شاد کردند / ویدئو

0 3,770

یکی از کاپشن هایی که از آذربایجان ارسال شده بوده، زلزله زدگان متوجه سنگینی جیب های آن شدند که با شکلات و تنقلات پر شده بود.

 خبر فوری: یکی از کاپشن هایی که از آذربایجان ارسال شده بوده، زلزله زدگان متوجه سنگینی جیب های آن شدند که با شکلات و تنقلات پر شده بود. / زلزله ترکیه

با گذشت یک هفته از زلزله ویرانگر و مرگبار در ترکیه، مقام‌‎های این کشور روز دوشنبه (امروز) آمار جدیدی از شمار قربانیان زمین لرزه مخابره کردند.

منابع رسانه‌ای از آنکارا پایتخت ترکیه خبر دادند که تعداد زلزله دوشنبه هفته گذشته در این کشور همچنان رو به افزایش است و آمار جدیدی از کشته‌های این زلزله ثبت شده است.

به گزارش العربیه، سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد که شمار تلفات زلزله در این کشور به ۳۱ هزار و ۶۴۳ نفر افزایش یافته است.

بنا بر اعلام این نهاد دولتی ترکیه، ۲۷۲۴ پس لرزه از زمان زلزله هفته گذشته در این کشور ثبت شده است.

زلزله در قهرمان مرعش ترکیه

دوشنبه هفته گذشته بود که زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت ترکیه، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد. داده‌های مراکز زلزله‌نگاری حاکی از آن بود که این زمین‌لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق غازی‌آنتپ ترکیه رخ داده است.

«مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان‌ ملل در مسائل انسانی و امداد اضطراری پیش‌بینی کرد که شمار تلفات زمین‌لرزه شدید ترکیه و سوریه «دو برابر یا بیشتر» خواهد شد. این مقام ارشد امدادی سازمان ملل روز شنبه وارد «قهرمان مرعش» کانون اولین زمین‌لرزه ۷.۸ ریشتری ترکیه شده بود.

به رغم تشدید تلاش‌های دولت و ارتش ترکیه کمبود مواد غذایی و هجوم شهروندان به فروشگاه‌ها خبرساز شده است. رسانه‌های ترکیه‌ای هفته گذشته تصاویری منتشر کرده بودند که نشان می‌داد مردم این کشور در برخی از شهرهای جنوبی با کمبود مواد غذایی مواجه هستند.

وبگاه‌های ترکیه‌ای از قبیل «آی کری»، «۲۳ درجه» و خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» با انتشار تصاویری گزارش داده بودند که شهروندان ترکیه‌ای برای تأمین موادغذایی خود به فروشگاهی در استان هاتای هجوم برده‌اند. فارس

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود