بهترین شهر بازی های تهران

0 4,335

شهربازی به مراکزی گفته می شود که مجهز به تعدادی تجهیزات و وسایل سرگرم کننده می باشد که خانواده ها و افراد مختلف در گروه های سنی می توانند احساساتی نظیر: هیجان، ترس، شادی و اضطراب را همزمان تجربه نمایند.

از دیرباز تا کنون شهربازی های گوناگونی در سراسر جهان احداث گشته که افراد در گروه های سنی مختلف امکان تفریح کردن در آن ها را دارند. در کشور ما هم “پایتخت” را می توان یکی از پرتعدادترین ها در شمار شهربازی ها دانست. در این بخش از سایت لحظه آخر ما قصد داریم فهرستی از بهترین شهربازی های تهران را ارائه دهیم تا کاربران گرامی سایت لحظه آخر بتوانند به آن ها مراجعه نمایند و لحظات هیجان انگیزی را پشت سر بگذارند.

شهربازی به مراکزی گفته می شود که مجهز به تعدادی تجهیزات و وسایل سرگرم کننده می باشد که خانواده ها و افراد مختلف در گروه های سنی می توانند احساساتی نظیر: هیجان، ترس، شادی و اضطراب را همزمان تجربه نمایند.

انواع شهربازی

شهربازی ها به 2 صورت سرپوشیده و سرباز طراحی شده اند. مزیتی که شهربازی های سرپوشیده در مقایسه با نوع سرباز آن دارد، این است که در هر 4 فصل سال می توانند به مردم خدمت رسانی کنند؛ اما میزان هیجان در آن ها کمتر از شهربازی های سرباز می باشد. فضای باز شهربازی ها، بر میزان شور و نشاطی افراد می افزاید و سطح آدرنالین آن ها را بالاتر می برد.

وسایل شهر بازی

تجهیزات شهربازی ها

محبوب ترین تجهیزات و وسایلی که در اغلب شهربازی ها وجود دارند عبارت اند از :

  • ترن هوایی

ترن هوایی را می توان یکی از مهیج ترینِ این وسایل به شمار آورد که در واقع یک خط آهنی طولانی و پر پیچ و خم می باشد. شیبی که این وسیله در نقاط مختلف دارد هیجان آن را چندین برابر می کند. ترن هوایی باید با دقت خاصی ساخته شود تا وسیله سواری روی آن دچار واژگونی نشود. این وسیله از محبوب ترین تجهیزات موجود در شهربازی ها می باشد.

  • چرخ و فلک

چرخ و فلک ها وسیله محبوب دیگری است که در شهربازی ها وجود دارند. این وسیله در شکل ها و اندازه های گوناگون وجود دارد و حرکتی دایره وار را انجام می دهد. صندلی هایی که برای چرخ و فلک در نظر گرفته می شود، دارای محافظ های ویژه ای هستند که از برهم خوردن تعادل فرد در طول حرکت پیشگری می کند.

  • ماشین سواری

ماشین سواری نزد کودکان و خردسالان محبوبیت بسیار زیادی دارد. این وسیله را به دلیل ساختاری که دارد و با سقف در ارتباط است، معمولا در شهربازی های سرپوشیده می بینیم و یا اگر در شهربازی های سرباز وجود داشته باشد، برای آن فضایی سرپوشیده در نظر می گیرند.

  • تاب

تاب ها در هر مکانی که باشند، توجه ها را به خود جلب می کنند. اما تاب های موجود در شهربازی کمی با تاب های معمولی تفاوت دارند. این تاب ها از یک سقف گردان آویزان هستند و هنگامی که افراد بر روی آن می نشینند، شروع به حرکت می کند و کم کم به ارتفاع بالاتر می رود.

  • تونل های وحشت

تونل های وحشت از ترسناک ترین قسمت هایی است که در شهربازی های تهران وجود دارند. این تونل ها به صورت کم عرض و پیچ در پیچ تعبیه شده که در نقاط مختلف آن عروسک ها و کاراکترهای ترسناکی با ظاهری عجیب جلوی شما ظاهر می شوند و سبب ایجاد ترس در شما می گردند. در برخی موارد مسیر تونل را باید به صورت پیاده بپیمایید و در مواردی هم سوارِ قطاری دسته جمعی می شوید و به راه می افتید.

  • سرسره ها

سرسره های طویلی در شهربازی ها وجود دارند که پایین آمدن از آن ها بسیار لذتبخش است.

بهترین شهر بازی های تهران

در ادامه قصد داریم شما را با بهترین شهر بازی های موجود در استان تهران آشناکنیم.

شهربازی ژوپیتر

یکی از شهربازی های سرپوشیده تهران در مرکز خرید کورش قرار دارد که دسترسی بسیار خوبی را برای شهروندان تهرانی و گردشگران تور تهران رقم می زند. در این مکان به طور تقریبی 110 وسیله مهیج وجود دارد که کودکان می توانند از آن ها لذت ببرند و ساعات خوشی را پشت سر بگذارند. چرخ و فلک، کاروسل، مینی بولینگ، فوتبال دستی، بازی های کامپیوتری، دارت، چکش قدرتی و بسکتبال تنها تعدادی از سرگرمی های موجود در این مکان می باشد. خوب است بدانید که امکان خرید آنلاین بلیت هم وجود دارد.

در شهربازی ژوپیتر کافی شاپ، رستوران و فودکورت هم وجود دارد که برای رفع خستگی و نفس تازه کردن می توانید از آن ها بهره ببرید. همچنین بازدیدکنندگان برای پارک کردن ماشین های خود می توانند از پارکینگ مجتمع استفاده کنند و با خیالی آسوده به گشت و گذار بپردازند.

آدرس: بزرگراه ستاری شمال/ مجتمع تجاری تفریحی کوروش/ طبقه دوم

تلفن: 49788

وب سایت: familyjupiter.com

ساعات مراجعه: 11 الی 23

شهربازی ژوپیتر

پارک ارم تهران

یکی از معروف ترین شهربازی تهران “پارک ارم” می باشد که در زمینی به وسعت 72 هکتار گسترده شده و بزرگترین پارک ایران به حساب می آید. مجموع 3 شهربازی با فضاهای باز و سرپوشیده در مجموعه ارم وجود دارد که حدود 75 دستگاه تفریحی متنوع نظیر: سفینه، رنجر، ستاره گردان، چرخ و فلک، تاب زنجیری، سقوط آزاد، سالتو و پاراتاور را در خود جای داده است. نخستین صخره نوردی متحرک کشورمان نیز در این شهربازی قرار گرفته است.

سالن شهربازی سرپوشیده ارم “قلعه سحرآمیز” نام دارد که مکان مناسبی برای روزهای بارانی و سردِ سال می باشد. البته افراد زیادی هم ترجیح می دهند که در روزهای گرم سال هم به این سالن سرپوشیده بروند. در قلعه سحرآمیز حدود 110 بازی گوناگون از جمله صندلی پرنده، بازی های کامپیوتری و شبیه سازی شده وجود دارد.

جابجایی بین شهربازی های ارم از طریق تله سیژی که از روی دریاچه ی مجموعه عبور می کند امکان پذیر است. جالب است بدانید که پارک ارم فضای سبز هم دارد که گردشگران می توانند علاوه بر بازی کردن، پیک نیک هم کنند و روزی خاطره انگیز را رقم بزنند. رستوران، کافه و بوفه های بستنی و تغذیه نیز جزئی از این پارک به حساب می آید.

آدرس: کیلومتر 4 اتوبان تهران-کرج/ بعد از اتوبان شهید ستاری/ کنار گذر راست پل اتوبان شهید باکری

ساعات مراجعه: 18 الی 24

شهربازی چمران (بولینگ عبدو)

در مجموعه فرهنگی- ورزشی- تفریحی چمران، یک شهربازی سرپوشیده با وسعت 1500 متر در خود دارد. شاید برایتان عجیب باشد که بدانید این شهربازی دارای ترن هوایی هم می باشد. سینما هفت بعدی، فایربال، فریزبی، ایرهاکی، شبیه ساز فرمول یک فراری، شبیه ساز هواپیمای جنگی، مسابقات اتومبیلرانی و فوتبال دستی از دیگر بخش های این شهربازی می باشد.

آدرس: خیابان شریعتی/ بالاتر از پل صدر

تلفن: 22205341

ساعات مراجعه: 15 الی 23:30

شهربازی شاهد

یکی از شهربازی های کوچک تهران در شمال غرب شهر واقع شده است. این شهربازی در پارک شاهد قرار داشته و با بازی های هیجان انگیزی که در خود دارد، سبب شور و نشاط کودکان می شود.

آدرس: پونک/ سردار جنگل/ تقاطع میرزا بابایی/ پارک شاهد

تلفن: 44401077

سرزمین عجایب (واندرلند)

یکی از شهربازی های محبوبی که در غرب تهران وجود دارد سرزمین عجایب می باشد. این شهربازیِ 400 مترمربعی از لحاظ سیستم کارتی در ایران پیشتاز بوده و نخستین بار در این مجموعه از این سیستم استفاده شد. هنگام ورود به سرزمین عجایب باید این کارت های اعتباری را تهیه نمایید و به هر مقداری که تمایل دارید آن را شارژ کنید تا بتوانید از وسایل بازی استفاده نمایید. 140 بازی در این شهربازی وجود دارد که برخی از آن ها عبارت اند از: ماشین فرفره، سفینه گردان، رالی، تیراندازی لیزری، مینی بولینگ، بالن، هواپیما، موتور کوبنده و چرخ و فلک.

از امکانایت که در سرزمین عجایب وجود دارد و گردشگران تور داخلی می توانند از آن بهره ببرند می توان به پارکینگ، سرویس بهداشتی، سالن برگزاری تولد، آتلیه عکاسی، بوفه و نقاشی صورت کودک اشاره کرد.

آدرس: میدان پونک/ بلوار اشرفی اصفهانی/ بعد از پل همت/ مرکز خرید تیراژه/ طبقه سوم

تلفن: 44492000

وب سایت: www.wonderlandiran.ir

ساعات مراجعه: 16 الی 24

سرزمین عجایب

شهربازی فان تایم پالادیوم

احتمالا نام مرکز خرید پالادیوم را تاکنون شنیده اید، دراین مرکز خرید یک شهربازی مهیج وجود دارد که فان تایم نامیده می شود. این شهربازی در وسعت 300 مترمربع حدود 50 بازی متنوع دارد که افراد در گروه های سنی مختلف می توانند در آن به بازی و سرگرمی بپردازند.

آدرس: زعفرانیه/ خیابان مقدس اردبیلی/ مرکز خرید پالادیوم/ طبقه سوم

تلفن: 22661377

وب سایت: funtime-iran.com

ساعات مراجعه: 10 الی 23

سرزمین شادی

شهربازی سرزمین شادی در سال 1394 در مجتمع تجاری تفریحی الماس هروی راه اندازی شد. این شهربازی در 3 طبقه طراحی شده و 3 هزار مترمربع وسعت دارد. در حدود 250 دستگاه در سرزمین بازی قرار گرفته که افراد با رِنج سنی مختلف می توانند از آن ها بهره ببرند.

سرویس بهداشتی، سالن جشن و تولد، واحد عکاسی، آتلیه عکاسی، واحد گریم و بوفه از امکاناتی است که در این مکان می توانید مورد استفاده قرار دهید.

آدرس: میدان هروی/ مجتمع تجاری تفریحی ورزشی الماس هروی/ طبقه سوم، چهارم، پنجم

تلفن: 70332297

ساعات مراجعه: 15 الی 23

سرزمین شادی

شهربازی فان تایم تجریش

یکی دیگر از شعبات فان تایم در مرکز خرید ارگ تجریش قرار دارد. فان تایم تجریش که برای گروه های سنی کودک و نوجوان تاسیس شده، دارای طراحی زیبا و خاصی می باشد که محیطی شاد را مهیا ساخته است. مساحت کلی این شهربازی در حدود 2 هزار مترمربع می باشد و 115 بازی گوناگون را در خود جای داده است.

در این مجموعه امکاناتی نظیر: آتلیه عکاسی، سرویس بهداشتی، نقاشی صورت کودک، سالن برگزاری تولد و پارکینگ وجود دارد.

آدرس: میدان تجریش/ خیابان سعدآباد/ مجتمع تجاری ارگ تجریش/ طبقه سوم

تلفن: 22396487

وب سایت: funtime-iran.com

ساعات مراجعه: 12 الی 23

شهربازی صبامال

یکی دیگر از شهربازی های تهران واقع در مجتمع تجاری تفریحی صبامال بوده که بیش از 80 بازی را در خود جای داده است. علاوه بر کودکان و خردسالان، بزرگسالان هم این امکان را دارند که به بازی و تفریح بپردازند.

آدرس: میدان حر/ خیابان کارگر جنوبی/ مجتمع تجاری صبامال

تلفن: 65829548

ساعات مراجعه: 16 الی 23

شهربازی صبامال

شهربازی شاهین

این شهربازی با تعداد محدود وسایل بازی که دارا می باشد، اوقات خوب و خوشی را برای کودکان رقم می زند. نزدیک ترین ایستگاه مترو به این مکان بازی، طرشت می باشد.

آدرس: خیابان ستارخان/ خیابان سازمان آب

تلفن: 44223452

شهربازی هورا پارک

 پاساژ سمرقند در جنت آباد جنوبی نیز یکی از شهربازی های سرپوشیده تهران را در خود جای داده است. این شهربازی در مساحت 1500 مترمربع قرار دارد و با بخش های جذاب خود، کودکان را به خود ترغیب می کند. اگر خسته شدید می توانید از غرفه های موجود در این مکان، نوشیدنی یا خوراکی خریداری نمایید و نفسی تازه کنید.

آدرس: جنت آباد جنوبی/ نبش بلوار لاله/ پاساژ سمرقند/ طبقه سوم

تلفن: 44623944

ساعات مراجعه: 17 الی 22:30

شهربازی امیر

شهربازی امیر جایی است که می توانید به همراه خانواده خود روزی پرنشاط را رقم بزنید. سالن های بازی امیر در 2 طبقه و در مساحت 3 هزار مترمربع قرار گرفته است. در این مکان 150 نوع بازی وجود دارد که می توانید هر یک را انتخاب کنید و اوج هیجان را در این مکان تجربه کنید.

آدرس: خیابان شهید مدنی/ تقاطع سبلان/ بالاتر از سینما شاهد/ مجتمع تجاری امیر/ طبقه 4 و 5

تلفن: 77698635

ساعات مراجعه: 16 الی 22:30

شهربازی امیر

شهربازی شهر خورشید (هایپرسان)

در جنوب تهران و در مجتمع تجاری تفریحی هایپرسان یکی دیگر از شهربازی های سرپوشیده تهران واقع شده است. این مکان می تواند ساعاتی شاد و لذتبخش را برای کودکان و نوجوانان بسازد. اگر قصد دارید با وسایل حمل و نقل عمومی به این مکان بروید، خوب است بدانید که مترو جوانمرد قصاب در نزدیکی آن قرار دارد.

آدرس: بزرگراه آزادگان/ خیابان فداییان اسلام/ بین خیابان غیبی و مختاری

تلفن: 35064

شهربازی تهران مال

در مجتمع تجاری تفریحی تهران مال، یک شهربازی 7000 هزار مترمربعی تاسیس شده که فضایی شاد و مفرح را برای خانواده ها فراهم ساخته است. این شهربازی دارای وسایل بازی مدرن و به روزی می باشد که شاید برخی از آن ها را در هیچ یک از شهربازی های تهران ندیده باشید.

آدرس: بزرگراه شهید همت/ شهرک گلستان (راه آهن)/ تقاطع بلوار امیرکبیر و کاج

تلفن: 88899777

شهربازی بسیج

پارک بسیج از پارک های زیبایی است که یک شهربازی را در خود جای داده است. چشم انداز تماشایی این پارک باعث گشته که شهربازی آن مکانی لذتبخش برای تفریح باشد و در بالای وسایل بازی آن نمای زیبایی از اطراف را بتوانید تماشا کنید. علاقه مندان می توانند از طریق مترو میدان بسیج به این شهربازی بروند.

آدرس: اتوبان افسریه/ نبش شهید محلاتی

تلفن: 33102003

شهربازی رازی

بوستان رازی از پارک های بزرگی است که در مرکز شهر قرار دارد و بازی های زیادی برای سرگرمی در این مکان قرار گرفته است.

آدرس: خیابان قزوین/ نرسیده به میدان رازی/ بوستان رازی

تلفن: 09365189032

شهربازی بیلینو

یکی از شهربازی های متفاوت تهران که در بوستان نهج البلاغه واقع شده “شهربازی بیلینو” می باشد که افراد در آن می توانند افزون بر بازی کردن، به یادگیری کار با دستگاه های راه سازی و ساختمانی نیز بپردازند و تجربه ای مهیج داشته باشند. یکی از بخش های محبوب این شهربازی، دستگاه های کنترل از راه دور می باشند که تمامی آن ها از اروپا وارد ایران شده است.

آدرس: بزرگراه همت/ اشرفی اصفهانی/ خیابان گلستان/ خیابان پارک/ خیابان استاد نظری

تلفن: 44633153

شهربازی بیلینو

شهربازی تیراژه 2

این شهربازی سرپوشیده موقعیتی را برای شرق نشینان تهران مهیا ساخته تا بتوانند ساعات شاد و لذتبخشی را در کنار خانواده تجربه کنند. چندین دستگاه بازی در این مکان وجود دارد که بنا بر سلیقه می توانید هر یک را انتخاب نمایید.

رستوران ها و فودکورت های خوبی در این مکان وجود داشته که می توانید برای رفع خستگی و یا رفع گرسنگی در آن ها غذا میل کنید. همچنین امکان خرید کردن یا فیلم دیدن نیز در این مجتمع وجود دارد. شهر کتاب و هایپراستار از دیگر قسمت های تیراژه 2 می باشد که مورد استقبال قرار گرفته است.

آدرس: اتوبان امام علی جنوب/ خروجی شهید مدنی/ جنب مترو شهید مدنی

تلفن: 77560541

ساعات مراجعه: 10 الی 23

شهربازی بعثت

یکی از قدیمی ترین شهربازی های تهران شهربازی بعثت می باشد که تعداد اندکی وسیله بازی دارد ولی همچنان بین مردم محبوبیت دارد. با وجود این که تنها 17 وسیله بازی در این پارک قرار دارد، اما محیطی شاد و هیجان انگیز را ایجاد کرده است.

آدرس: میدان شوش/ خیابان صابونیان/ خیابان احمد سمیعی/ جنب پارک بعثت

تلفن: 55062254

شهربازی بعثت

شهربازی های دیگری هم در سراسر تهران وجود دارد که شاید شهرت کمتری دارند ولی می توانید لحظات خوبی را در آن ها سپری کنید.

* نکته

این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از وسایل موجود در شهربازی ها برای افراد زیر ممنوع می باشد:

  • بیماران قلبی عروقی
  • بیماران مبتلا به سرع
  • خانم های باردار
  • کسانی که تا 1 ماه قبل عمل جراحی مهمی انجام داده اند.

افرادی هم که در سلامتِ کامل هستند، باید نکات ایمنی را رعایت کنند تا از بروز حوادث تلخ و ناگوار جلوگیری به عمل آید.

تعطیلی تمام شهر بازی های تهران

توجه : در حال حاضر تمام شهر بازی های شهر تهران به علت عدم شیوع ویروس کرونا و همچنین عدم تجمع مردم به صورت کامل تعطیل میباشد.

منبع:لحظه آخر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود