جاذبه های عجیب ایران که شما را متحیر می کنند!

0 3,753

 ایران یکی از کشورهای توریست پذیر قاره اسیا به حساب می اید و جاذبه های مختلفی در دل خود دارد. اگر سری به شهرهای مختلف کشورمان بزنید با دیدن جاذبه ها و مکان های دیدنی نابی که در دل آن ها پنهان شده است شگفت زده خواهید شد. برخی از این مکان ها جزء مکان های کمتر شناخته شده به حساب می آیند و خیلی ها از وجود آن ها باخبر نیستند. اگر می خواهید با این جاذبه های عجیب اشنا شوید باید ما را در این مقاله همراهی نمایید.

جاذبه های گردشگری کمتر دیده شده ایران

 به هنگام سفر به شهرهای مختلف ایران، مکان های گردشگری که در ادامه معرفی خواهیم کرد را در نظر داشته باشید.

غار چال‌ نخجیر

 غار نخجیر یکی از غارهای آهکی و زیبایی است که در سفر به استان مرکزی خواهید دید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این غار در اثر یک انفجار در سال 1367 کشف شد و جزء مکان های دیدنی ایران قرار گرفت.  غار طبقاتی نخجیر از سه طبقه تشکیل شده است. طبقه اول و زیرین آن شامل سفره های آب زیرزمینی و دریاچه است و جاذبه های بی نظیری در اختیارتان می گذارد.

روستای پامِنار

یکی دیگر از جاذبه های عجیبی که در ایران جا خوش کرده، روستای پامنار است. این روستا یکی از زیباترین روستاهایی است که می توانید در دزفول پیدا کنید. این روستا در محدوده سد دز و کرخه واقع شده است و همین امر بر اهمیت آن می افزاید. اگر به دنبال یک مکان ارام می گردید و می خواهید از طبیعت سرسبز لذت ببرید باید سری به این روستا بزنید.

قلعه کرشاهی

اگر سری به استان اصفهان زدید قلعه کرشاهی که به قلعه دزدها نیز معروف است را در ابوزیدآباد بررسی نمایید. این بنا با مساحت 4000 متری خود یکی از آثار قدیمی این ناحیه محسوب می شود و قدمت آن به دوره های قبل از اسلام بر می گردد.

 -ورزنه

شهر ورزنه یکی از بهترین و زیباترین شهرهایی است که در دل ایران جا خوش کرده است. این شهر آثار تاریخی متعددی در دل خود دارد و همین امر آن را به یک جاذبه زیبا تبدیل می کند. مسجد جامع ورزنه یکی از بهترین آثار قدیمی این شهر به حساب می آید و  کاشی کاری های زیبایی بر روی آن نقش بسته است.

گورستان خالد نبی

 در ارتفاعات استان گلستان مجموعه ای از گورستان ها و زیارتگاه ها وجود دارد که میزبان خالد نبی و  تندیس های سنگی بزرگ و کوچکی است. این جاذبه بی نظیر بیش از هزار سال قدمت دارد.

آسیاب‌ بادی نشتیفان

 زمانی که به استان خراسان رضوی سفر می کنید باید سری به روستای نشتیفان بزنید. در دل این روستا یک آسیاب بادی زیبا به نام آسیاب‌ بادی نشتیفان قرار دارد. این آسیاب در زمان حکمرانی صفویه ها ساخته شده است و جزء مناطق دیدنی خراسان به حساب می آید.

البته این گزینه تنها مکان دیدنی این استان نیست. اگر سری به این استان زدید باید دره هفت حوض، عجیب ترین جاذبه مشهد را هم از نزدیک بررسی کنید. این دره یکی از مناطق طبیعی و دیدنی شهر مشهد محسوب می شود و سالانه مسافران زیادی را به سمت خود جذب می کند.

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود