قیمت بلیط تله کابین حیران

0 5,436

اگر از جمله آن دسته از ایرانیانی باشید که به دنبال کوچکترین فرصتی برای بستن بار و بندیل و عزیمت به شمال هستند، مطمئناً تاکنون به دفعات از جاده حیران رد شده اید. این جاده از زیبایی های طبیعی و بکر بسیاری برخوردار است که رانندگی در طول مسیر را برای راننده و سایر مسافرین لذت‌ بخش کرده است. اگر که تاکنون به منطقه حیران به عنوان یک مقصد گردشگری نگاه نکرده‌اید و صرفاً از جاده آن برای رسیدن به شمال کشور استفاده کرده اید پیشنهاد می کنیم که تا انتها با ما همراه باشید تا شما را با این منطقه گردشگری نیز آشنا کنیم.

قیمت بلیط تله کابین حیران

 گردنه حیران کجاست؟

گردنه حیران یکی از آن بخش‌ هایی است که شاید با شنیدن اسم آن ناخوداگاه ذهنتان به سمت جنگل های انبوه و جاده های پر پیچ و خم هدایت شود. دیدن چنین فضای سبزی برای بسیاری از ساکنین شهرهای صنعتی شاید به یک رویا تبدیل شده باشد و این دسته از افراد حتی مایل باشند تا با پرداخت هزینه های بسیاری برای یک روز هم که شده به چنین منطقه ای سفر کرده و از سرسبزی آن نهایت استفاده را ببرند.

برای اینکه به روستای حیران سفر کنید لازم است تا خود را به جاده آستارا به نمین اردبیل برسانید. از تهران تا گردنه حیران حدود ۶۳۰ کیلومتر است و در صورتی که با خودرو شخصی این مسافت را طی می کنید با حدود ۷ ساعت و ۳۰ دقیقه رانندگی در اتوبان قزوین-رشت و پس از آن از جاده رشت به آستارا به این منطقه خواهید رسید.

روستای حیران از سه روستای حیران سفلی، حیران وسطی و حیران علیا تشکیل شده است. شاید بتوان دلیل نامگذاری این روستا به نام حیران را این گونه تفسیر کرد که هر شخصی که در این مسیر قرار می‌گیرد با دیدن منظره سرسبز و بی‌ نظیر این روستا حیران شده و از دیدن آن بسیار تعجب می کند.

سرسبزی و زیبایی بسیاری که روستای حیران از آن برخوردار است سبب شده است تا بسیاری از افرادی که شرایط سفر خانوادگی به این روستا را ندارند تصمیم گیرند که با خرید تور شمال و در قالب یک تیم گردشگری به این منطقه سفر کرده و برای یک روز هم که شده از طبیعت بکر این روستا بهره مند شوند.

تله کابین حیران

 تله کابین حیران، سفری میان ابر ها

به هر بخش از منطقه شمال کشور که نگاه می کنیم جاذبه‌ های گردشگری بسیار زیادی را می توان یافت. این جاذبه ها در غالب جاذبه ‌های طبیعی وگردشگری باعث می‌ شوند که همه روزه و در فصول مختلف سال افراد مختلفی به منطقه شمالی کشور سفر کرده و از این مناطق گردشگری و طبیعی استفاده کنند. یکی از جمله مناطق گردشگری که در روستای حیران در نظر گرفته شده است تله کابین حیران است.

اگر دوست دارید تا گذر از میان ابرها را تجربه کنید مطمئناً طی کردن مسافتی به وسیله تله کابین حیران می تواند برای شما بسیار هیجان انگیز باشد. تله کابین حیران در سال 1390در مجموعه دهکده توریستی حیران افتتاح شد. با توجه به جذابیت هایی که تله کابین حیران برای این منطقه به وجود آورده است، خیلی زود نام آن بر سر زبان ها افتاد و بسیاری از افراد تصمیم گرفتند تا برای تجربه یک سفر هیجان انگیز به وسیله تله کابین به روستای حیران سفر کند.

 اوج سفرهای گردشگری به منطقه حیران در نیمه اول سال است و بسیاری از افراد پس از دیدن مناظر طبیعی حیران مایلند تا از این تله کابین نیز بازدید کرده و به وسیله آن مسافتی را بر فراز ابرها طی کنند.

 از جمله مناطقی که در طول سفر با تله کابین می توان آن ها را مشاهده کرد قلعه شیندان خواهد بود.  قدمت این قلعه به زمان ساسانیان می‌رسد و در حال حاضر در کشور آذربایجان قرار دارد. مشاهده این قلعه از درون تله کابین منظره بسیار رویایی را به وجود آورده است.

تله کابین حیران

  امکانات و تفریحات تله کابین حیران

تله کابین حیران ۳۳ کابین دارد که ۳۰ کابین آن به صورت معمولی و با ظرفیت ۶ نفره طراحی شده و سه کابین آن به صورت وی آی پی موجود هستند که می توانید بسته به شرایط خود از هر یک از این کابین ها استفاده کنید. تفاوت کابین های وی آی پی در این است که در این کابین ها شما امکان پخش موسیقی، استفاده از یخچال و بهره مندی از وسایل پذیرایی به همراه مبل چرمی را خواهید داشت.

تله کابین حیران ۱۵۰۰ متر طول داشته و در ارتفاع ۱۷۲۰ متری از سطح دریا قرار دارد. حداکثر سرعتی که کابین های این تله کابین خواهند داشت ۶ متر بر ثانیه است.  شاید بتوان یکی از ویژگی‌ های برتر تله کابین حیران را نسبت به سایر تله‌ کابین هایی که در ایران مورد استفاده قرار می گیرند استفاده از تجهیزات اتریشی برای ساخت این تله کابین دانست که همین امر سبب شده است تا تله کابین حیران از نظر تکنولوژی و ایمنی در زمره برترین تله‌کابین های جهانی قرار گیرد.

مجموعه تفریحی حیران شامل بخش های مختلفی است که در کنار تله کابین حیران می توان به پیست کارتینگ آن نیز اشاره کرد. اگر به سرعت و هیجان علاقه مند هستید پیشنهاد می کنیم که پس از امتحان نمودن تجربه سوار بر تله کابین، کارتینگ سواری را هم امتحان کنید. مطمئناً تجربه سرعت بالا در کنار دوستان و خانواده می تواند تجربه بسیار شیرینی برای شما به همراه داشته باشد.

تله کابین حیران

 اطلاعات بازدید از تله کابین حیران

 اگر قصد داشته باشد از تله کابین حیران دیدن کنید لازم است تا به وضعیت جوی هوا اهمیت ویژه ‌ای دهید. در صورتی که وضعیت جوی مساعد باشد همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب می توان از تله کابین حیران دیدن نمود.

برای رفتن به تله کابین حیران شما می بایست به ۳۵ کیلومتری جاده آستارا به اردبیل رفته و در منطقه ای به نام حاجی امیر، جایی بین مرز استانهای اردبیل و گیلان و همچنین جمهوری آذربایجان توقف کنید تا بتوانید ورودی تله کابین حیران را مشاهده کنید.

قیمت بلیط تله کابین حیران

 اگر قصد داشته باشید تا کابین های معمولی تله کابین حیران را سوار شوید میبایست به ازای هر نفر مبلغ ۲۵هزار تومان برای افراد بزرگسال و مبلغ ۱۵ هزار تومان برای کودکان پرداخت کنید. در صورتی که قصد استفاده از کابین های وی آی پی را داشته باشید نیز می توانید به ازای هر نفر با پرداخت مبلغ ۵۰ هزار تومان یک کابین وی آی پی را در اختیار بگیرید.

رفتن به تله کابین حیران با تور شمال

 بسیاری از موسسات گردشگری در پیشنهاداتی که به مشتریان خود ارائه می‌ دهند بازدید از تله کابین حیران و همچنین پیست کارتینگ حیران را در برنامه گردشگری خود لحاظ می کنند. در صورتی که امکان سفر خانوادگی به منطقه حیران را ندارید مطمئناً خرید یک تور شمال بهترین پیشنهاد برای شما است تا بتوانید از یک منظره بی نظیر در شمال ایران به خوبی استفاده کنید.

منبع:لحظه آخر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود