پل معروف استانبول

0 265

استانبول یکی از شهرهای اصلی کشور ترکیه و پایتخت آن می باشد. این شهر بسیار زیبا در جنوب این کشور واقع شده است. شهر استانبول در حال حاضر بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر در کشور ترکیه است. استانبول را مرکز فرهنگی و اقتصادی کشور ترکیه می دانند. طبق آمارهای سال ۲۰۱۸ جمعیت این شهر امروزه بیش از ۱۵ میلیون نفر محاسبه شده است. در سال ۲۰۱۰ استانبول را به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب کردند و همچنین از نظر تعداد گردشگری که در طول سال به این شهر بسیار زیبا و تاریخی سفر می کنند، استانبول جایگاه سوم را در سال ۲۰۱۰ به دست آورده است. شهر فوق العاده استانبول در انحصار تنگه ها و آب های بسیار زیادی قرار دارد و همین تنگه ها و آب های بسیار زیاد سبب شده تا شاهد پل های مختلفی در این شهر باشیم. این پل ها نقش های بسیار مهمی دارند و کمک می کنند تا بخش های مختلف شهر به یکدیگر مرتبط شده و مردم شهر استانبول از آن ها برای حمل و نقل استفاده کنند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با ۵ مورد از زیباترین و مهمترین پل های شهر استانبول آشنا کرده و معروف ترین پل های این شهر بررسی کنیم. 

 

معروف ترین پل های استانبول

 

پل های معروف استانبول

شما در شهر استانبول می توانید پل های بسیار زیبایی را مشاهده کنید که هر یک از این پل ها داستان و تاریخچه مربوط به خود را دارند اما اگر بخواهیم مهمترین پل های استانبول را نام برده و آن ها را معرفی کنیم، باید به موارد زیر اشاره کرد.
پل بسفر: یکی از قدیمی ترین پل های شهر استانبول، پل بسفر است که قدمت آن به ۵۰ سال پیش باز می ‌گردد و در حال حاضر این پل را یکی از مهم ترین و زیباترین پل های جهان می ‌دانند. شهر استانبول در کمال تعجب، در دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد و پل بسفر بخش اروپایی استانبول را به بخش آسیایی آن متصل می‌ کند.
طول این پل استانبول ۲۱۰۰ متر است و می توان طول ۱۳۰۰ متری آن را با ماشین طی کرده و از روی تنگه بسفر عبور کرد. این پل از سطح آب ۱۰۵ متر ارتفاع دارد و شب ها همواره روشنی بی نظیر این پل، جلوه زیبایی به شهر استانبول می دهد. اطراف این پل پر از رستوران های ترکی است و شما می توانید غذاهای سنتی کشور ترکیه را در این رستوران ها امتحان کرده و خوشمزه ترین غذاهایی استانبول را در مکان ها میل کنید. به جز رستوران ها، کافه های مختلفی نیز در اطراف این پل ساخته شده اند که این کافه ها یکی از اصلی ترین مکان ها برای تفریح و شب گردی در شهر استانبول محسوب می‌ شوند. اگر به استانبول سفر کرده و قصد دارید تا یکی از جاذبه‌ های گردشگری زیبای این شهر را مشاهده کنید، بهترین گزینه پل بسفر است که می توانید از روی آن عبور کنید و یا از امکانات تفریحی و گردشگری که در اطراف آن در نظر گرفته شده است بهره مند شوید.

 

معروف ترین پل های استانبول

پل سلطان مهمت فاتح: یکی دیگر از پل های مشهور در شهر استانبول، پل سلطان مهمت فاتح است. این پل نیز همانند پل بسفر بر روی تنگه بسفر قرار گرفته است و باعث اتصال بخش های مختلف شهر استانبول به یکدیگر شده است. ساخت این پل به چند سال پس از ایجاد پل اصلی بسفر برمی ‌گردد. معماری و ساخت این پل و همچنین طول آن سبب شده تا امروزه از پل سلطان مهمت فاتح به عنوان بیست و یکمین پل معلق جهان نام برند. این پل به نسبت پل بسفر بسیار خلوت تر است و اگر در زمان سفر به شهر استانبول به دنبال مکانی خلوت و دنج هستید تا لحظات آرامی را در آن سپری کنید، پل سلطان مهمت فاتح بهترین گزینه برای شما است. 

 

معروف ترین پل های استانبول

پل سلطان سلیم یاووز: یکی از پل های خارق العاده شهر استانبول، پل سلطان سلیم یاووز است. شاید تعجب کنید ولی پل سلطان سلیم یاووز پس از پل میلائو در فرانسه به عنوان طولانی ترین پل معلق جهان شناخته می‌ شود. این پل تاریخچه طولانی نداشته و افتتاح آن به چند سال قبل بر می‌ گردد. دولت ترکیه تلاش کرده است تا با افتتاح این پل، شهر استانبول را وارد فضای نوینی کند و امروزه پل سلطان سلیم یاووز به عنوان یکی از مهم ترین پارامترهای استانبول مدرن شناخته می‌ شود. افتتاح این پل طولانی و زیبا سبب کاهش حجم ترافیک شهر استانبول به طرز چشمگیری شده است. این پل نیز بر روی تنگه بسفر ساخته شده است و ارتفاع آن ۳۲۱ متر از سطح دریا می ‌باشد و برای ساخت آن نیز ۳ میلیارد یورو هزینه شده است. 

 

معروف ترین پل های استانبول

 

پل شاخ طلایی: یکی دیگر از پل های تازه تاسیس شهر استانبول ترکیه، پل شاخ طلایی است که افتتاح آن به سال ۲۰۱۴ بر می‌ گردد. این پل مخصوص تردد قطارهای شهری است. پل بسیار زیبای شاخ طلایی، منطقه بی اوغلو را به منطقه فاتح استانبول متصل کرده و در حال حاضر یکی از پل های خاص و دیدنی این شهر محسوب می شود. اگر علاقمند هستید تا این پل بسیار زیبا را مشاهده کنید، باید سوار قطارهای خط M2 در شهر استانبول شوید تا از روی این پل زیبا عبور کنید. 

 

شاخ طلایی استانبول – شاخ طلایی کجاست و به چه منظور نام این محل را شاخ طلایی نامیدند؟

 

 

پل گالاتا؛ معروف ترین پل استانبول

پلاگر می خواهید یکی از جذاب ترین و هیجان انگیز ترین پل های دنیا را مشاهده کنید، می توانید به سراغ یکی از مشهور ترین پل های استانبول یعنی پل گالاتا رفته و از آن دیدن کنید. شما می توانید صف طولانی و منظمی از صیادان و ماهی گیران را بر روی این پل مشاهده کنید. پل گالاتا در استانبول امروزه یکی از نوستالوژیک و در عین حال جذاب ترین مکان های دیدنی در شهر استانبول شناخته می شود. در رستوران های اطراف این پل، این امکان فراهم شده تا بهترین و درجه یک ترین غذاهای دریایی را میل کنید. پل گالاتا در تاریخ و ادبیات ترکیه شهرت بسیار زیادی دارد و نویسندگان معروف ترک، عشق های از دست رفته و از یاد رفته بسیار زیادی را بر روی این پل داستان ‌سرایی کرده اند. 

 

معروف ترین پل های استانبول

عکس پل استانبول

شما گردشگران تور استانبول در این بخش می توانید تصاویر بسیار زیبایی از پل های مشهور شهر استانبول ترکیه را مشاهده کنید. 

 

معروف ترین پل های استانبول معروف ترین پل های استانبول

 

معروف ترین پل های استانبول معروف ترین پل های استانبول

 

مشاهده پل های معروف استانبول در تور ترکیه
بسیاری از موسسات گردشگری که خدمات تور ترکیه را ارائه می کنند بازدید از یک یا تعدادی از پل های معروف استانبول را در برنامه تفریحی و گردشگری خود لحاظ می کنند. شما این امکان را خواهید داشت تا به راحتی با تهیه یکی از این تورها به استانبول ترکیه سفر کرده و از یک یا تعدادی از این پل های زیبا دیدن نمایید. 

 

جاهای دیدنی استانبول – لیستی از جاهای دیدنی استانبول را در لینک مشاهده کنید. 

 

 

منبع:لحظه آخر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود