مکان های دیدنی تهران

0 3,939

اگر ساکن تهران هستید و یا طی سفری چند روزه به وسیله تور تهران به این شهر سفر کرده اید و قصد دارید برای آخر هفته تان به یک مکان دیدنی رفته اما قصد خارج شدن از شهر را ندارید، با ما در این مقاله با ما همراه باشید تا مکان های دیدنی تهران را به شما عزیزان معرفی کنیم تا بتوانید به راحتی با سفر به این مکان های دیدنی از زیبایی های آنها استفاده نموده و ساعات خوشی را در کنار خانواده و دوستانتان سپری کنید.
بیشتر کسانی که به تهران سفر می کنند در فکرشان نمی گنجد این شهر به این بزرگی و پر سر و صدا جاهای دیدنی متنوعی هم داشته باشد. اما واقعیت این طور نیست؛ تهران در کنار شلوغ بودن، جاهای دیدنی و زیبایی هم در خود گنجانده تا ساکنان آن بعد از گذراندن روزهای شلوغ کاری، دغدغه ها و گرفتاری ها، یک روز به یادماندنی هم داشته باشند.

تهران گردی

در صورتی که دوست دارید به یکی از جاهای دیدنی و مکان های تفریحی کلان شهر تهران بروید، پیشنهادات ارائه شده ما را که در ادامه برای شما در نظر گرفته ایم از دست ندهید. با ما در ادامه همراه باشید تا برترین مکانهای دیدنی تهران را به شما عزیزان معرفی کنیم.

۱. یک تجربه جذاب در برج میلاد

برج میلاد یک برج مخابراتی و تجاری به شمار می آید اما مکان تفریحی هم به حساب می آید و از قسمت های مختلفی برای گذراندن اوقات جذاب و متفاوت تشکیل شده است. اگر نسبت به تفریحات این سازه بی‌ خبر بوده اید باید بگوییم خیلی فرصت‌های خوشگذرانی و جذابی را از دست داده اید و حتما برای بازدید از این برج یک روز را تعیین کنید.
چرا می گویند برج میلاد مکان تفریحی هم هست؟
شما در بالای این برج می ‌توانید تصویر زیبایی از شهر تهران را ببینید و از تفریحات و بخش های دیدنی که در این بخش برای شما در نظر گرفته شده است استفاده نمایید. از جمله این تفریحات می توان به زیپ لاین، پل معلق، سینمای گیم، دلفیناریوم اشاره کرد. در کنار تفریحات متعدد، دیدنی های زیادی مانند موزه شهرداری، موزه مشاهیر و نمایشگاه های دوره ای را در خود جای داده است.
آدرس برج میلاد: بزرگراه شیخ فضل الله نوری، ورودی بزرگراه شهید همت، کنار گذر اختصاصی برج میلاد
چگونه با اتوبوس یا تاکسی خود را به برج میلاد برسانیم؟
در صورتی که قصد دارید با اتوبوس و یا تاکسی به برج میلاد بروید، اصلاً نگران نباشید. برای رفتن به برج میلاد باید خود را با اتوبوس یا تاکسی به بزرگراه همت، بیمارستان میلاد برسانید. از آنجا دوباره تاکسی های به سمت گیت ورودی برج میلاد را سوار شده که بعد از آن برای رسیدن به محوطه برج باید مسیری را پیاده روی کنید.
 ساعات ورود: از ساعت ۱۰ صبح الی ۹:۳۰ شب در شش ماهه اول و از ساعت ۹ الی ۸ شب در ۶ ماه دوم سال
بهای ورودی: از ۳۵ هزار تومان تا ۶۰ هزار تومان برای هر نفر

برج میلاد

برج میلاد برج میلاد

۲. کاخ گلستان؛ باشکوه ترین کاخ تاریخی تهران

این کاخ در بین افراد محبوبیت زیادی دارد و روزانه گردشگران زیادی برای بازدید به این کاخ مراجعه می کنند و جز یکی از پر بازدید ترین نقاط گردشگری در تهران به حساب می آید.
این کاخ شامل چند مجموعه کاخ بسیار جذاب و باشکوه است که هر کدام از این مجموعه ها یک موزه تاریخی به حساب می آیند. تالار آینه، عمارت بادگیر، موزه مردم شناسی و عمارت شمس العماره تنها بخشی از  مجموعه کاخ گلستان هستند. در صورتی که برای سفر به داخل تهران از تور تهران گردی استفاده کرده باشید مطمئنا بازدید از کاخ گلستان یکی از آیتم هایی است که مسئول تور مربوطه برای شما در نظر گرفته است و شما را به بازدید از این کاخ دعوت خواهد نمود.
آدرس کاخ گلستان: تهران، خیابان پانزده خرداد، ضلع شمالی میدان ارگ، کاخ گلستان
ساعت بازدید از کاخ گلستان: در فصل پاییز و زمستان از ساعت ۹ الی ۱۸:۳۰ و در ۶ ماه دوم سال تا ساعت ۱۷:۳۰
بهای ورودی کاخ سعد آباد: مبلغ ورودی موزه و عمارت های هر مجموعه برای بازدیدکنندگان داخلی چهار هزار تومان به غیر از بخش اصلی کاخ که ۱۳ هزار تومان می باشد.

کاخ گلستان

۳. باغ گیاه شناسی

این باغ یکی از بزرگترین باغ‌های گیاه‌شناسی در جهان است که شامل سه هزار نوع از گیاهان درختچه ای، بوته ای و درختی می باشد. این باغ گیاه شناسی توانسته با جمع‌آوری گیاهان مختلفی از سراسر دنیا، طبیعت کل جهان را به نمایش گذارد.اگر دوستدار طبیعت و گیاه هستید دیدن این باغ را هرگز از دست ندهید.
آدرس باغ گیاهشناسی: اتوبان تهران_کرج، خروجی پیکان شهر، آزاد شهر بیست متری سربازان، بلوار باغ گیاه شناسی ملی ایران
بهای ورودی باغ گیاهشناسی: 15 هزار تومان

باغ گیاهشناسی

۴. بوستان جمشیدیه؛ یک پارک متفاوت در تهران

پارک جمشیدیه ، ظاهری متفاوت و جذاب نسبت به پارک های دیگر تهران دارد و در آن یک آبشار مصنوعی و حوض بسیار زیبا بنا شده که زیبایی آن را دو چندان کرده است. با بالا رفتن از پله های پارک جمشیدیه می‌توانید یک چشم انداز زیبا از شهر تهران مشاهده کنید. این مکان بهترین پارک برای پیاده روی و ورزش های دسته جمعی است.
آدرس بوستان جمشیدیه: خیابان شهید باهنر، نیاوران، خیابان فیضیه، خیابان امیدوار

جاهای دیدنی تهران-بوستان جمشیدیه جاهای دیدنی تهران-بوستان جمشیدیه

جاهای دیدنی تهران-بوستان جمشیدیه

 

جاذبه های گردشگری تهران – لیستی از زیباترین جاذبه های تهران را در لینک مشاهده می نمایید.

۵. خوش آب و هوا ترین جای تهران؛ دربند

برای گذراندن یک روز خوب در یک جای خوش آب و هوا دربند را از دست ندهید. این منطقه فرصتی است تا هوای تازه ای استشمام کنید. گذراندن یک روز در کوچه پس کوچه‌ های دربند می‌تواند تمام خستگی هفته شما را از بین ببرد و جانی تازه از محیط لذت بخش دربند بگیرید. همین ویژگی باعث شده تا روزانه تعداد زیادی از علاقه مندان به طبیعت و ورزش کوه نوردی به این منطقه آمده و از طبیعت و شادابی آن استفاده کنند.
از جمله دیگر بخش هایی که در برنامه گردشی بسیاری از تورهای داخلی وجود دارد بازدید از دربند و پیاده روی دسته جمعی به همراه اعضای تور در این منطقه است. صرف صبحانه ای دلچسب در کنار رودخانه مطمئنا لذتی است که هر شخصی مایل است تا حداقل یکبار آنرا امتحان کند.

دربند

۶. موزه مقدم؛ تجربه لحظات آرام و دلنشین

اگر در میان جاهای دیدنی شهر تهران به دنبال محیط آرام و دلنشین می گردید، بازدید از موزه مقدم به شما پیشنهاد می شود. این خانه تاریخی جز یکی از گران قیمت ترین خانه های خاورمیانه شناخته شده که آخرین ساکنان آن محسن مقدم و همسرش بوده است. این موزه در آخر وقف دانشگاه تهران شد و در حال حاضر به عنوان موزه مورد بازدید عموم قرار گرفته است.
ساعت بازدید از موزه مقدم: از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر در روزهای یکشنبه تا جمعه

موزه مقدم

۷. مدرنترین سازه پایتخت؛ پل طبیعت

مطمئناً با این سازه آشنا هستید و تصاویر آنرا بارها در تلویزیون دیده اید. این پل چشم انداز بسیار زیبایی از شهر تهران را به نمایش می گذارد که در ساعتی از شب با نورپردازی، زیبایش بیشتر خودنمایی می کند. شما با قرار گرفتن روی این پل به راحتی می توانید هم از پارک طالقانی و هم از پارک آب و آتش بازدید کنید.
آدرس پل طبیعت: تهران، میدان ونک، بزرگراه حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک، پارک آب و آتش

پل طبیعت

۸. خیابان ولیعصر؛ خاطره انگیز ترین خیابان تهران

این خیابان با زیبایی تمام، خاطرات زیادی از مردم این شهر را در دل خود نگه داشته است. خیابان ولیعصر با طول ۱۸ کیلومتر، به عنوان بلندترین خیابان خاورمیانه شناخته شده است که شمال و جنوب شهر را به یکدیگر پیوند می زند. قدم زدن در این خیابان زیر درختان بلند قامت آن بسیار لذت بخش خواهد بود.

خیابان ولیعصر

۹.  دریاچه چیتگر

از آنجا که دریاچه چیتگر یکی از جدید ترین جاذبه های شهر تهران و به عنوان دریاچه مصنوعی چیتگر نیز شناخته شده است، روزانه تعداد زیادی از افراد تحت قالب تور تهران برای دیدن این منطقه به آن سفر می کنند. دریاچه چیتگر بهترین گزینه برای افرادی است که عاشق قایق‌ سواری هستند. شما هم می‌توانید با کرایه کردن قایق تجربه جذابی از این دریاچه داشته باشید.
آدرس دریاچه چیتگر: تهران، منطقه ۲۲، اتوبان همت غرب، خروجی دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر

۱۰. باغ پرندگان، یکی از بزرگترین باغ های خاورمیانه در دل پایتخت

باغ پرندگان در شمال شرق پایتخت قرار دارد و تنوع بسیار بالایی از گونه‌های مختلف پرندگان را برای نمایش بازدیدکنندگان مهیا کرده است. این باغ در دل جنگل های لویزان در دو فاز مختلف ساخته شده است. فاز اول دشتچر نامیده شده و مخصوص پرندگانی است که پرواز نمی کنند  و فاز دوم به نام آبچر نام گذاری شده است که در آن پرندگان در حال پرواز به نمایش گذاشته می‌شود.
هزینه بلیط باغ پرندگان: بهای بلیت این مجموعه ۲۳ هزار تومان است.
آدرس باغ پرندگان: تهران، خیابان هنگام، خیابان ۳۵ متری استقلال، خیابان کوهستان

باغ پرندگان

۱۱. امامزاده صالح؛ مکانی برای ارتباط بیشتر با خدا

روزانه تعداد زیادی تور تهران به تجریش و زیارت امامزاده صالح مراجعه می کنند و بدون شک برای اهالی تهران، حضور در بارگاه امامزاده صالح و راز و نیاز کردن با معبودشان آرامش زیادی را به همراه دارد که باعث شده تا در طول روز تعداد افراد بسیار زیادی برای زیارت این امامزاده از نقاط مختلف تهران به این نقطه از شهر آمده و از امامزاده صالح زیارت کنند.
آدرس امامزاده صالح: تهران، میدان تجریش، ضلع جنوب شرقی میدان تجریش، جنب پاساژ قائم

۱۲. ایران مال؛ یک سازه جدید اما بسیار محبوب

این مجموعه یکی از جاذبه های دیدنی شهر تهران است که به تازگی محبوبیت بسیار زیادی در میان اقشار مختلف تهرانی پیدا کرده است. این مجموعه با بهره مندی از چندین مجموعه تفریحی و تجاری فرصتی را برای بسیاری از افراد به وجود آورده تا هم برای خرید و هم برای تفریح بتوانند به راحتی به آن مراجعه کرده و کلیه خرید های خود را انجام داده و یا ساعات مفرح و شادی را در بخش تفریحی این مجموعه سپری کنند. در واقع ایران مال یک مرکز خرید و مجتمع تفریحی در غرب تهران است که دارای قسمت های مختلف و متنوعی است که هر شخصی بسته به نیاز خود می تواند از این بخش ها نهایت استفاده را ببرد. این مجموعه مانند یک شهر طراحی شده که زیباترین نقاط ایران را به نمایش می‌گذارد و هر گوشه ای از آن بسیار هیجان انگیز و دیدنی است.
آدرس ایران مال: تهران، اتوبان شهید خرازی غرب به شرق، نرسیده به خروجی دریاچه چیتگر

ایران مال

۱۳. یک روز هیجان انگیز در پارک و باغ وحش ارم

هیجان دوست ها مطمئنا خبر دارند که باغ وحش و پارک ارم برای آنها فراهم شده است تا بتوانند در عرض چند ساعت بخش اعظمی از انرژی خود را به واسطه وقت گذرانی در شهربازی و پارک ارم تهران تخلیه کنند. اگر شما هم به دنبال تخلیه انرژی و آدرنالین سازی هستید، شهربازی ارم دارای سه مجموعه با وسایل برقی جذاب آماده پذیرایی شماست. در کنار شهربازی باغ وحش ارم قرار گرفته که دارای ۱۳۰ گونه جانوری، بومی و غیربومی است که مورد بازدید همگان قرار گرفته است.
آدرس پارک ارم: تهران- کیلومتر 4 اتوبان تهران کرج- بعد از پل ستاری- خروجی اتوبان شهید باکری
بهای ورودی باغ وحش: برای هر نفر ۱۰ هزار تومان می باشد.
ساعت بازدید از باغ وحش: از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ساعت ۸ شب
بهای ورودی پارک ارم: هزینه ورودی پارکینگ ۵ هزار تومان است

پارک ارم باغ وحش ارم

۱۴. مجموعه ورزشی انقلاب

این مجموعه به خاطر داشتن هوای بسیار پاک و موقعیت جغرافیایی مطلوب، به عنوان نگین سبز تهران شناخته و در بستر خود کاملترین امکانات ورزشی را فراهم کرده است. از جمله این امکانات می توان به داشتن زمین تنیس با کیفیت، سالن والیبال، بسکتبال و فوتبال در کنار دارا بودن یکی از به روز ترین و مجهز ترین سالن های بدنسازی و شنا اشاره کرد.
آدرس مجموعه ورزشی انقلاب: ونک، خیابان سئول
هزینه ورودی مجموعه ورزشی انقلاب: ۱۴ هزار تومان برای مهمانان ایرانی و ۲۱ هزار تومان برای مهمانان خارجی

 

مکان های تفریحی تهران – اگر به دنبال مهیج ترین مکان های تفریحی تهران هستید، بر روی لینک کلیک کنید.

۱۵. بازار تهران؛ یکی از قدیمی‌ترین بناها

امروزه بازار بزرگ تهران یکی از زنده ترین بناهای تاریخی شهر است که هر روز بسیاری از خریداران با مراجعه به آن در کنار بازدید از یک مکان تاریخی نیازهای روزانه خود را نیز از مغازه داران این بخش تهیه میکنند. اگر دلتان برای خرید لذت بخش تنگ شده است می توانید بازار تهران را هم به عنوان گشت و گذار و هم برای خریدهای مورد نیاز تان انتخاب کنید.
آدرس بازار تهران: خیابان ۱۵ خرداد

بازار تهران

۱۶. کلیسای سرکیس مقدس

این کلیسا با هزینه شخصی یک فرد ارمنی ساخته شده که معماری داخل آن بسیار جذاب و دیدنی است. اگر دوست دارید با اقلیم های مذهبی دیگر شهر ها و کشورها آشنا شوید، دیدن این کلیسا را از دست ندهید.
آدرس کلیسا سرکیس: تهران، خیابان کریم خان زند، نبش خیابان استاد نجات الهی
بهای ورودی کلیسا سرکیس: رایگان

کلیسای سرکیس

۱۷. باغ موزه نگارستان

دیدن این مکان تاریخی می تواند یک روز خوش را برای شما رقم بزند. در این باغ موزه تالار ها و گالری های نقاشی از استاد های باارزشی مانند کمال الملک تشکیل شده است.
آدرس باغ موزه نگارستان: تهران، میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمدار رفیع
بهای ورودی باغ موزه نگارستان: ورودی این باغ ۳ هزار تومان و ورودی موزه ها ۷ هزار تومان در نظر گرفته است
 ساعت بازدید از باغ موزه نگارستان: باغ نگارستان از ساعت ۹ صبح الی ۲۲ شب قابل بازدید است.

باغ موزه نگارستان

۱۸. موزه عبرت ایران؛ یادآور روزهای تلخ کشور

این موزه که در گذشته زندان نیروهای رژیم شاهنشاهی بوده است، یادآور روزهای شکنجه شدن مردمان کشور عزیزمان است و همین باعث شده است جز متفاوت ‌ترین نقاط گردشگری شهر تهران به حساب آید. روزانه تعداد زیادی از افراد در قالب تور تهران به موزه عبرت مراجعه می کنند تا از اتاق های مختلف زندان دیدن کنند. این موزه مربوط به دوران پهلوی و شکنجه گاه زنان و مردان تاریخ کشور است. مجسمه های شبیه سازی شده داخل آن نمایانگر زجرهای کشیده شده در این زندان است.
آدرس موزه عبرت: تهران، میدان امام خمینی، ابتدای خیابان فردوسی، خیابان کوشک مصری، خیابان شهید یارجانی، پلاک ۱۱
بهای ورودی به موزه عبرت: به ازای هر نفر  ۳ هزار تومان است.
ساعت بازدید از موزه عبرت: نیمه اول سال از ساعت ۹ الی 17:30و نیمه دوم  از ساعت ۹ الی ۱۶.

موزه عبرت موزه عبرت

۱۹. آبشار گلوکان

شاید باورتان نشود که در نزدیک شهری مانند تهران آبشاری به این زیبایی وجود داشته باشد. اما بهتر است همین حالا از وجود چنین آبشاری باخبر شوید و برای یک روز هم که شده شلوغی ‌های شهر را کنار گذارید و به دل طبیعت این آبشار پناه ببرید.
آدرس آبشار گلوکان: تهران، شهرستان شمیرانات، بخش رودبار قصران، روستای کلوگان، آبشار کلوگان

آبشار گلوکان

۲۰. موزه فرش

این موزه در پارک لاله قرار گرفته است و شما در کنار دیدن فرش های جالب کشور می توانید از فضای تفریحی پارک لاله هم استفاده کنید. همچنین موزه هنرهای معاصر تهران در نزدیکی موزه فرش قرار گرفته که شما برای یک روز می توانید هم از موزه فرش و هم از موزه های هنرهای معاصر تهران دیدن کنید و با یک تیر دو نشان بزنید.
آدرس موزه فرش: تهران، میدان انقلاب، خیابان کارگر شمالی، تقاطع دکتر فاطمی، ضلع جنوبی شرقی، چهارراه موزه فرش ایران
روزهای حضور در موزه فرش: همه روزه بجز دوشنبه و ایام سوگواری از ساعت ۹ صبح الی ۶ بعد از ظهر
 بهای ورودی به موزه فرش: برای افراد ایرانی ۲۵۰۰ تومان و برای افراد خارجی ۱۵۰۰۰تومان است.

موزه فرش

کلام آخر
تهران بر خلاف ظاهر شلوغ و آلوده ای که دارد سرشار از نقاط گردشگری و طبیعی مختلف است که میتواند نظر بسیاری از علاقه مندان به طبیعت گردی و همچنین علاقه مندان به بازدید از مناطق گردشگری را به خود جلب نماید. اگر قصد دارید تا با استفاده از یک تور داخلی به تهران سفر کنید حتما برنامه سفر تور مربوطه را بررسی کنید و ببینید که در طی سفر به تهران شما را به بازدید از کدام یک از مناطق گردشگری و یا طبیعی تهران می برند و پس از آن نسبت به انتخاب تور تهران مد نظر خود اقدام نمایید.

منبع:لحظه آخر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود