باغ گلها اصفهان

0 305

باغ گلها یکی از جاهای دیدنی اصفهان است که در مجاورت زاینده رود قرار دارد و فضایی مملو از رنگ های گوناگون را پیش روی شما قرار می دهد. در باغ گلها اصفهان علاوه بر این که از تماشای گل های رنگارنگ و متنوع لذت می برید، آرامشی وصف ناپذیر به دست می آورید که تا سال ها برایتان یادآور روزهای خوش است.

 

باغ گلها اصفهان

 

آشنایی با باغ گلها اصفهان

این مجموعه تفریحی، آموزشی، فرهنگی و پژوهشی در دهه 70 در زمینی به مساحت 2500 متر به بهره برداری رسیده و حدود 400 گونه مختلف گیاهی را در خود جای داده است. در احداث این باغ اهداف مختلفی از قبیل افزایش زیبایی های شهر، محیطی تفریحی، آموزش و شناخت گیاهان، انجام پژوهش های لازم، کمک به محیط زیست، ایجاد هوای پاک و ساخت باغ ایرانی با تلفیقی از هنر معاصر و قدیم مدنظر قرار گرفته است. 

 

باغ گلها اصفهان

 

بخش های مختلف باغ گلها اصفهان

این فضای وسیع قسمت های مختلفی را در بر می گیرد که به شرح زیر هستند:
1.ورودی: پیش از ورود به محوطه باغ با یک ساختمان دو طبقه مواجه می شوید که در طبقه همکف آن اطلاعاتی پیرامون باغ و بذر گل ها در اختیارتان قرار می گیرد؛ طبقه اول ساختمان همچون ایوانی بوده که در آن می توانید نمایی کلی از باغ را به تماشا بنشینید. در طبقه دوم سالنی جهت نمایش فیلم گیاهان متنوع باغ تعبیه شده است.
2.محوطه باغ: هنگام ورود به محوطه باغ نرده هایی را مشاهده می کنید که برای مشخص نمودن حریم باغ و جلوگیری از تردد افراد نصب گشته است. حدود 5 هزار مترمربع از فضای باغ به گذرگاه های سنگ فرش شده جهت تردد اختصاص پیدا کرده است و سایر فضاها را آب نماها، چمن کاری های زیبا و باغچه های متعدد تشکیل داده اند. این باغچه ها مزین به گل های فصلی، دائمی و درختچه های زینتی هستند که طراوات خاصی به محیط بخشیده اند و فضایی روح نواز را ایجاد نمده اند. در میان باغ جوی آبی دیده می شود که طول آن 300 متر است. آب نماهایی که در مسیر گذرگاه ها وجود دارد، شادابی خاصی به محیط بخشیده اند؛ آب مورد استفاده در فواره ها و آب نماها به صورت چرخشی جریان دارند. یکی از زیباترین بخش های این باغ در ضلع جنوب شرقی واقع شده، جایی که برکه ای تماشایی از فرود آبشاری دیدنی پدید آمده است. مساحت این برکه به طور تقریبی 3500 مترمربع بوده و برای پرورش گیاهان آبزی همچون نیلوفر آبی و زنبق به وجود آمده است. 

 

باغ گلها اصفهان

 

برکه باغ گلها اصفهان

خوب است بدانید که به هنگام تاریکی هوا پروژکتورها و نورپردازی هایی که در فضاهای گوناگون باغ در نظر گرفته شده روشن می شوند تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی از تماشای گل ها لذت ببرند. یکی از قسمت های بی نظیر و تماشایی باغ گل های اصفهان که در مرکز آن قرار دارد طرح فرش ایرانی می باشد؛ این طرح چشم نواز که متشکل از گل ها و بوته های بی شمار است فضایی در حدود 1850 مترمربع را به خود اختصاص داده است. 

 

باغ گلها اصفهان

3.گلخانه: از آن جایی که در فصل زمستان، رویش گل ها و گیاهان در اصفهان کاهش محسوسی پیدا می کند، گلخانه ای سرپوشیده به مساحت 700 مترمربع با شرایط کنترل شده در ضلع شمال شرقی مجموعه ایجاد شده است. 

 

گلخانه باغ گلها اصفهان

4.آمفی تئاتر: یک آمفی تئاتر روباز با ظرفیت 250 نفر در انتهای محور اصلی باغ قرار دارد که برای برگزاری جشن های مناسبتی و سخنرانی ها مورد استفاده قرار می گیرد. جالب است بدانید که صندلی های این آمفی تئاتر از جنس تنه درختان است و هر ردیف از آن ها مزین به گل های رنگارنگ می باشد. 

 

آمفی تئاتر باغ گلها اصفهان

5.باغ رز: این بخش مختص گل های رز در انواع گوناگون می باشد که توجه علاقه مندان به این گل را جلب نموده است.
6.باغ صخره ای: فضایی به وسعت 2500 مترمربع از این باغ به گیاهان صخره ای اختصاص پیدا کرده است. 
7.باغ سوزنی برگان: حدود 2200 مترمربع از باغ گلها به 86 گونه از درختان سوزنی اختصاص داده شده است. 
8.مجموعه گیاهان دارویی: بخشی با مساحت 1170 مترمربع از باغ گل ها اصفهان به گیاهان دارویی گوناگون که در سراسر کشورمان می روید مربوط می شود. اگر تمایل دارید با گیاهان دارویی مختلف آشنایی پیدا کنید حتما به این قسمت سر بزنید. 
9.باغ گونه های داوودی: این بخش با وسعت حدودی 900 مترمربع در شرق باغ واقع شده و 26 گونه مختلف داوودی را در خود جای داده است. 

 

باغ گلها اصفهان

10.باغ گونه های زنبق: در جوار آمفی تئاتر مجموعه محوطه ای با مساحت 900 مترمربع به 46 گونه زنبق مربوط می شود.
11.مجموعه گیاهان پیازی: یکی دیگر از بخش های این باغ مربوط به گیاهان پیازی بوده که 38 نوع از این گیاهان را در خود جای داده است.
از دیگر قسمت های این باغ می توان به جشنواره لاله ها در فصل بهار، باغ ژاپنی، مجموعه فلاور باکس، باغ فرانسوی، گلخانه کاکتوس و گیاهان پوششی اشاره کرد که هر یک شکوه خاصی را به نمایش گذاشته اند. 

 

باغ گلها اصفهان

بهترین زمان بازدید از باغ گلها اصفهان

بهترین فصل بازدید از باغ گلها اصفهان بهار و تابستان می باشد زیرا در این زمان ها زیبایی های این مکان دل انگیز به بیشترین حد خود رسیده و شکوفایی گل ها گردشگران تور اصفهان را به وجد می آورند. البته باغ گلها اصفهان در پاییز هم جذابیت های خاص خودش را داشته و عاشقان زیادی برای قدم زدن در میان برگ های خزان پاییزی زیر نم نم باران راهی این مکان می شوند. 

 

باغ گلها اصفهان

قیمت بلیط باغ گلها اصفهان

هزینه بازدید از باغ گلها اصفهان به ازای هر نفر 5 هزار تومان است. توجه داشته باشید که مجموعه باغ گلها اصفهان بین ساعات 7 الی 21 پذیرای بازدیدکنندگان تور داخلی می باشد. 

 

باغ گلها اصفهان

 
آدرس باغ گلها اصفهان

اصفهان/ میدان بزرگمهر/ خیابان سلمان فارسی

تلفن باغ گلها

03132672059
 

منبع:لحظه آخر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود