آبشار نوژیان

0 137

استان لرستان یکی از زیباترین استان های کشورمان به حساب می آید که در آن جاذبه های طبیعی بی شماری وجود دارد. وجود چشمه ها و رودخانه های پرتعداد این استان را به سومین استان پرآب کشور تبدیل نموده است. ما در این بخش از سایت لحظه آخر قصد داریم آبشار نوژیان را که از جذاب ترین آبشارهای لرستان می باشد به شما کاربران گرامی معرفی نماییم. 

 

آبشار نوژیان

 

آبشار نوژیان

آبشار نوژیان کجاست؟

آبشار نوژیان یکی از 3 آبشار معروف لرستان است که در شهرستان خرم آباد و روستای نوژیان واقع شده است. این آبشار خوش منظر بین کوه های هشتاد پهلو و تاف قرار دارد. 

 

آبشار نوژیان

معرفی آبشار نوژیان

نوژیان به معنای آب زنده بوده که اسمی درخور برای این آبشار می باشد. آبشار نوژیان با ارتفاع 95 متر و عرض تاج 5 متر، مرتفع ترین آبشار لرستان و یکی از بلندترین آبشارهای ایران به شمار می رود. آب این آبشار که از چشمه های طبیعی اطراف تامین می گردد در نهایت به رودخانه سزار می ریزد. وجود آبشار روژیان لرستان فضای سبز زیبایی را در منطقه پدید آورده که به مکانی برای پیک نیک گردشگران تور داخلی تبدیل شده است. آبشار دلفریب نوژیان در سال 1387 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. 
آب این آبشار برای پرورش ماهی بسیار مناسب بوده و همین امر دلیلی برای ایجاد حوضچه های مختلف پرورش ماهی در پایین آن شده است. در اطراف آبشار و در بالای کوه تاف گیاهان دارویی متنوعی روییده است که شهرت زیادی پیدا کرده اند به گونه ای که افرادی زیادی تنها با قصد چیدن این گیاهان به نوژیان سفر می کنند. در این منطقه و در بالای کوه تاف یکی دیگر از جاذبه های روستا جا خوش کرده و آن جنگل بسیار زیبایی است که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.  

 

آبشار نوژیان

بهترین زمان بازدید از آبشار نوژیان

مناسب ترین زمان برای بازدید از آبشار نوژیان خرم آباد فصل بهار و تابستان است که پرآب تر از هر زمان دیگری خروش می کند؛ اما در اواخر فصل تابستان از میزان آب و زیبایی آبشار کاسته می شود. همچنین وجود فضای سبز دل انگیز و آب و هوایی مطبوع از دیگر دلایلی است که گردشگران لرستان فصل بهار را برای سفر به این آبشار انتخاب می کنند. طبیعت گردی در این مکان بکر را همراه با آرامشی وصف ناپذیر و شنیدن صدای گوش نواز آب تجربه کنید و لذت ببرید.
جاده رسیدن به آبشار کوهستانی و جنگلی است که با شیب های تند، زیبایی های خاص خود را دارد. 

 

آبشار نوژیان

 

منبع:لحظه آخر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود