چنار دو هزار ساله محلات

0 4,366

چنار دو هزار ساله درختی معروف در شهر محلات است که شکل ظاهری آن توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. این درخت زیبا از نمادهای تاریخی مهم این شهر به حساب می آید. برخی معتقدند که محلات شهر چنارها می باشد و تعداد این درخت زیبا که در نقاط مختلف شهر وجود دارد قابل شمارش نیست. اما از کنار این درخت که قدمتی بالغ بر 1150 سال دارد و از قدیمی ترین درختان استان مرکزی محسوب می شود، نمی توان بی تفاوت گذشت.

چنار دو هزار ساله محلات

درخت چنار تنه بزرگی دارد که قطر آن ارتباط مستقیمی با عمر درخت دارد، هرچه عمر درخت بیشتر باشد قطر آن هم تنومندتر می شود. این درخت کهنسال و بلند در یکی از اصلی ترین میدان های شهر با نام “چنار” قرار دارد که سالانه مورد بازدید شمار زیادی از گردشگران تور محلات قرار می گیرد. چنار دو هزار ساله محلات هم اکنون در فهرست آثار تاریخی شهرستان محلات قرار دارد. درخت چنار محلات در جوار پارک سرچشمه قرار دارد که می توانید بعد از بازدید به گشت و گذار در پارک بپردازید.

چنار دو هزار ساله محلات

این چنار 2000 ساله شاخه های بسیار زیادی دارد که سبب ایجاد سایه سار وسیعی در اطراف آن گشته و افراد در زیر آن می توانند از آفتاب سوزان تابستان در امان بمانند. چنار سر به فلک کشیده محلات دارای برگ هایی پهن بوده که در فصل بهار و تابستان سرسبزی خاصی را به محیط می بخشند. در فصل پاییز نیز برگ های زرد و نارنجی درخت بر روی زمین ریخته و منظره ای رمانتیک را ایجاد می کند. لازم به ذکر است که بگوییم این نوع درخت در برابر گرما بسیار مقاوم بوده و تا ماه ها می تواند در خشکسالی دوام بیاورد.

آدرس چنار دو هزار ساله

شهر محلات/ خیابان سرچشمه/ میدان چنار

هزینه بازدید

بازدید برای عموم مردم رایگان است.

منبع:لحظه آخر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود