محله لاتن

0 3,834
یکی از محله های قدیمی و مهمِ شهر پاریس لاتن نام دارد که دارای فضایی دل انگیز می باشد. این محله در پاریس 5 و بخشی از پاریس 6 قرار گرفته است. محله لاتین دارای کوچه های تنگی است که علاوه بر جذابیت های بصری، تصویری از زندگی روستایی و به دور از دنیای مدرن را تداعی می کند؛ پیاده روی در محله های این چنینی بسیار لذت بخش می باشد. خیابان Mouffetard از مکان های دیدنی محله لاتن است که به هنگام غروب می توانید از اجرای زنده نوازنده های خیابانی آن لذت ببرید؛ در بخش شمالی این خیابان تعدادی رستوران یونانی قرار دارد.
محله لاتن

دلیل نامگذاری محله لاتن

وجود دانشگاه هایی نظیر: دانشگاه سوربن، دانشگاه پانتئون، کالج فرانسه، دانشگاه پاریس 6، دانشگاه سوربن جدید، اکول نرمال سوپریور، دانشسرای عالی ملی هنرهای زیبای پاریس و مدرسه عالی معدن در این محله و عبور و مرور مداومِ استادان و دانشجویان در این مکان، سبب شده که آن را منطقه ای دانشگاهی به حساب آورند. ناگفته نماند که در گذشته بسیاری از جنبش های دانشجویی نیز در همین محله اتفاق می افتاد. در قرون وسطی دروس دانشگاه ها به زبان لاتین تدریس می شد، از همین رو نام این منطقه را لاتن نهادند.
محله لاتن پرایس کجاست

جاذبه های موجود در محله لاتن

این محله علاوه بر تعداد زیاد دانشگاه هایی که دارد، جاذبه های دیدنی جذابی همچون کاخ لوکزامبورگ پاریس، پانتئون، باغ گیاهان، میدان سن میشل، تئاتر اودئون، مسجد بزرگ پاریس، خانه ویکتور هوگو، کتابخانه سن ژونوویه، موزه کلونی، خانه انوره دوبالزاک، کلیسای سن ژرمن دپره و کاخ دولامونه را نیز در خود جای داده که گردشگران تور پاریس می توانند از این جاهای دیدنی پاریس دیدن به عمل آورند.
دیدنی های لاتن محله های معروف پاریس
همچنین در محله لاتن تعدادی بوتیک، کتابخانه تخصصی، کافی شاپ معروف و رستوران های محلی وجود دارد که در جنب و جوش این منطقه نقش به سزایی داشته اند. بازدید از این مکان رایگان است.
رسوران های محله لاتن
محله لاتن پاریس
دیدنی های محله لاتن

منبع:لحظه آخر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود