سد طرق مشهد

0 3,979
اگر در سفر به مشهد به دنبال مکانی با طبیعت زیبا (البته در فصل بهار و تابستان) و آرامشی مناسب هستید، بازدید از سد طرق مشهد می تواند یکی از گزینه های مناسبی باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با سد طرق مشهد بیشتر آشنا شوید.
امروزه سد طرق مشهد به یکی از جاذبه های دیدنی شهر تبدیل شده اما جالب است بدانید درصد قابل توجهی از آب شهر از طریق این سد تامین می شود. سد طرق در واقع از اولین سدهای ساخته شده در مشهد بود که ساخت آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 آغاز و ده سال بعد در سال 1367 پایان یافت. سد طرق در جنوب شرقی مشهد و در فاصله 14 کیلومتری شهر واقع شده است و به دلیل اینکه بر روی رود طرق قرار دارد، به نام سد طرق شناخته شده است.
جالب است بدانید رود طرق اولین باری نیست که آب مورد نیاز شهر را تامین می کند. در روبروی سد طرق مشهد بندی مشاهده می شود که قدمت آن به 400 سال پیش بر می گردد لذا گفته می شود در آن زمان هم برای تهیه آب مورد نیاز شهر از رود طرق استفاده میشده است. سد طرق علاوه بر جنبه کاربردی و تجاری، به لطف طبیعت زیبا، چشم انداز بی نظیر از رود طرق و سکوت دلنشینی که دارد یکی از تفرجگاه های گردشگران تور مشهد می باشد.

منبع:لحظه آخر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود