جزیره سرگردان مرنجاب

0 4,001

جزیره سرگردان در استان اصفهان و در دریاچه نمک مسیله واقع است. این جزیره مشتمل بر یک جزیره اصلی دایره ای شکل به قطر تقریبی 3 کیلومتر و چندین جزیره کوچکتر در غرب آن در دریاچه نمک مسیله واقع شده است.

یکی از شگفت انگیز ترین جاذبه های کویری موجود در ایران جزیره سرگردان مرنجاب می باشد که در دل دریاچه نمک آران و بیدگل واقع شده است، در ادامه این بخش از سایت لحظه آخر قصد داریم این جزیره دیدنی را به شما معرفی کنیم، اگر از علاقمندان به کسب اطلاعات در این زمینه هستید در ادامه با ما همراه باشید.
جزیره سرگردان مرنجاب در واقع تپه ای از جنس سنگ های متخلخل آتشفشاتی می باشد که بلندترین نقطه آن حدود 808 متر از سطح دریا ارتفاع دارد، جالب است بدانید که این جزیره سرگردان هیچ پوشش گیاهی ندارد.
شاید با خود تصور کنید که این جزیره متحرک است و به همین جهت نام آن را جزیره سرگردان گذاشته اند اما باید بدانید که علت نام گزاری این جزیره تنها خطای دید می باشد، در برخی از ایام سال به سبب گرمای شدید و همچنین شکست نور ابتدا و انتهای جزیره محو می شود و این تپه به صورت متحرک دیده می شود، اما در واقع ثابت می باشد.
اگر قصد بازدید از جزیره سرگردان را دارید باید بدانید که این جزیره یکی از جاذبه های طبیعی موجود در کویر مرنجاب به شمار می آید و شما می توانید در سفر با تور کویر از این جزیره زیبا نیز دیدن کنید، لازم به ذکر است که برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کویر مرنجاب و همچنین دریاچه نمک آران و بیدگل می توانید مقاله های مربوطه را بر روی سایت لحظه آخر مطالعه نمایید.

منبع:لحظه آخر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود