زیباترین جاده های اروپایی

0 289
دل را به جاده زدن و سفر در دل طبیعت، یکی از مهم ترین راهکارهای تجدید روحیه می باشد. بسیاری از توریست هایی که تاکنون به کشورهای اروپایی سفر کرده اند از وجود جاده هایی رویایی در دل این کشورها بی خبر بوده اند. ما در این بخش از سایت لحظه اخر قصد داریم زیباترین جاده های اروپایی را به کاربران گرامی معرفی نماییم که بازدید از آن ها هر گردشگری را متحیر کرده و به وجد می آورد. 

1. جاده جنتالی (فرانسه)


جاده ای کوهستانی و بسیار زیبا در جنوب فرانسه وجود دارد که چشم اندازی از خط ساحلی کوت دازور را به نمایش می گذارد. یکی از ویژگی های منحصر به فردی که جاده جنتالی را در فهرست زیباترین جاده های اروپایی قرار داده، تونل های سنگی آن می باشد. گردشگران تور فرانسه حتی در فصول سرد سال هم می توانند از این مکان دیدنی بازدید به عمل آورند.

2. جاده ساحلی اشتوریل (پرتغال)


یکی از زیباترین جاده های اروپایی که در کشور پرتغال قرار دارد، جاده ساحلی اشتوریل نام داشته که ابتدای آن شهر لیسبون می باشد. گردشگران تور پرتغال در این جاده نمایی از اقیانوس را مشاهده می کنند، همجواری اقیانوس با مناظر سرسبزی که در این جاده وجود دارد، منظره ای بی بدیل را ایجاد نموده است.

3. جاده گریمزل پَس (سوئیس)


سوئیس همواره در بین زیباترین کشورهای اروپایی قرار دارد که مناظر بی بدیل آن سبب شده تا سالانه سیل عظیمی از گردشگران همراه با تور سوئیس راهی آن شوند. در این کشور یک جاده کوهستانی وجود دارد که گریمزل پَس نامیده می شود. جاده گریمزل پَس در میان رشته کوه آلپ برنیس واقع شده که بازدیدکنندگان می توانند از تلفیق جاده و کوه در این مکان لذت ببرند.

4. جاده اقیانوس اطلس (نروژ)


جاده اقیانوس اطلس یکی از زیباترین جاده های اروپایی بوده که از روی این اقیانوس گذر کرده و جزء بهترین ساخت و سازهای قرن 19 به حساب می آید. این جاده که 8 کیلومتر طول دارد، در مسیر خود تعدادی جزیره را پشت سر می گذارد. لازم به ذکر است گردشگران تور نروژ بدانند که در آب و هوای نامطلوب این جاده لغزنده می شود و به همین دلیل گذر کردن از آن به قصد تفریح ممکن نیست، بهتر است روزهای آفتابی را به این منظور انتخاب کنید. این جاده خوش منظره حد فاصل بین دو منطقه اویوری و اید می باشد.

5. جاده نوکام (اتریش)


یکی دیگر از زیباترین جاده های اروپایی جاده نوکام نام دارد که همچون بهشتی در شهر کرنتن بوده و توجه گردشگران تور اتریش را به خود جلب کرده است. پیچ و خم های این جاده حس حضور در جاده چالوس را برای ایرانیان تداعی می کند. وجود جنگل و درختان کاج سر به فلک کشیده در کنار مراتع، جلوه خاصی به این جاده بخشیده است.

6. جاده افسانه ای (آلمان)


این جاده زیبا حدفاصل بین شهرهای برمن و هاناوا می باشد که 600 کیلومتر بوده و تماشای آن برای توریست های تور آلمان جذاب است. در دو سوی این جاده خانه هایی شبیه به هم ساخته شده که بسیار جالب هستند، همچنین در این مسیر طولانی برخی از جاذبه های دیدنی آلمان نیز وجود دارد که بازدیدکنندگان از تماشای آن ها لذت می برند.

7. مسیر یک (ایسلند)


این جاده طولانی را می توان مهم ترین جاده ایسلند و یکی از زیباترین جاده های اروپایی دانست که کل این کشور را شامل می شود. گردشگران ایسلندی می توانند در این مسیر زیبا و لذت بخش از تعدادی آبشار، آتشفشان و کوه یخی دیدن کنند.

8. جاده استلویو پَس (ایتالیا)


جاده استلویو پَس در شمال کشور ایتالیا و در زمین های کوهستانی این بخش قرار دارد که سبب به وجود آمدن یکی از زیباترین جاده های اروپایی شده است. یک نکته که در رابطه با این جاده وجود دارد این است که در هر زمانی از سال که به آن سفر می کنید، مملو از توریست می باشد و در برخی نقاط آن نیز راننده ها توقف کرده اند و به لذت بردن از مناظر مشغول هستند.

9. جاده اتوبان (آلمان)


بی شک این جاده یکی از زیباترین جاده های اروپایی می باشد که توجه گردشگران تور اروپا را به خود جلب نموده است. در دو سوی جاده درختان بی شماری قرار دارد که جلوه خاصی به آن بخشیده است.

10. جاده نظامی (اسکاتلند)


در منطقه ای دور افتاده و پرآرامش از کشور اسکاتلند یکی دیگر از زیباترین جاده های اروپایی واقع شده که جاده نظامی یا A39 نامیده می شود. ابتدای این جاده شهر Blairgowrie بوده و از میان پارک ملی کنگرمز عبور می کند و در نهایت به قلعه بالمور می رسد. در مراتع این جاده ی خلوت تصاویری از چرای گوسفندان و قلعه های سنگی قابل مشاهده است که بازدیدکنندگان را به وجد می آورد.
در اغلب اوقات این ناحیه بارانی است و از همین رو باید لباس گرم به همراه داشته باشید، همچنین در جاده هتلی برای اقامت توریست ها احداث شده که می توانید از آن بهره ببرید.

11. بزرگراه ترانس فاگاراس (رومانی)


ترانس فاگاراس جاده ای رویایی در کشور رومانی و در ارتفاعات کارپاتی است که طول آن حدود 90 کیلومتر می باشد. این جاده پر پیچ و خم سالانه مورد بازدید بسیاری از گردشگران تور رومانی قرار می گیرد. بیشترین جذابیت این مسیر در پیچ های تند آن نهفته، خوب است بدانید که بخش شمالی آن به دریاچه ویدرارو منتهی می گردد. این جاده بارها و بارها توسط برنامه های تلویزیونی به نمایش در آمده که این امر، در جذب توریست های بی شمر جاده نیز تاثیرگذار بوده است.

12. جاده Grossglockner (اتریش)


این جاده زیبا در سال 1935 برای رسیدن به قله ای هم نام با جاده بهره برداری شد. این جاده که دارای قله هایی مملو از برف بوده، در ارتفاع حدود 2500 متری از سطح دریا قرار دارد و از همین رو مرتفع ترین جاده در کشور اتریش به حساب می آید. این مسیر کوهستانی 48 کیلومتری دارای 36 پیچ بوده و چمنزارهای آن پوشیده از گل های رنگی می باشد که هر بازدیدکننده ای را به وجد می آورد، هنگام بازدید از این جاده چشمه های آبگرم آن را از یاد نبرید. یک مزرعه دلنشین در این جاده وجود دارد که آماده پذیرایی از توریست ها می باشد، لازم به ذکر است که بگوییم ورود به این جاده نیازمند پرداخت عوارضی می باشد.

13. جاده ناپلئون (فرانسه)


بی مهری است که در میان زیباترین جاده های اروپایی نامی از جاده ناپلئون برده نشود. این جاده را ناپلئون در سال 1815 ساخت. گردشگران تور فرانسه هنگام عبور از این جاده با عطر اسطوخودوس مسحور می شوند. جاده دلربای ناپلئون، از میان کوه های آلپ گذر می کند.
در این جاده یک مسیر فرعی هم وجود دارد که توصیه می شود برای پی بردن به زیبایی های طبیعی این جاده از آن قسمت عبور کنید، این مسیر از کستلان به سمت وردون جورج بوده، جایی که یک رودخانه دل انگیز و فیروزه رنگ، از دل کوه ها عبور کرده و منظره ای بی همتا را به وجود آورده است.

14. جاده مایورکا (اسپانیا)


این جاده ساحلی چشم انداز بسیار زیبایی دارد که هر گردشگر تور اسپانیا را مبهوت خود می کند. این جاده توسط یک مهندس زبده ایتالیایی به نام پاریتی ساخته شده است. این مکان یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای پرداختن به دوچرخه سواری می باشد.

15. جاده اوبرلاپ (سوئیس)


این جاده یکی از مهم ترین جاده های کشور سوئیس و از زیباترین جاده های اروپایی است که ارتباط دهنده مرکز سوئیس با منطقه اوبرلند می باشد. اوبرلاپ نزد رانندگانی که به آن سفر کرده اند، جاده ای محبوب و خاطره انگیز است. گفتنی است که بازدید از این جاده کوهستانی تنها در فصول گرم سال امکان پذیر می باشد.

16. جاده ساحلی آمالفی (ایتالیا)


در کنار Sorrento Peninsula در ایتالیا جاده ای زیبا به طول 80 کیلومتر وجود دارد که از شهرهای ساحلی این مسیر عبور می کند. چشم اندازی فوق العاده از مناظر و سواحل را می توان در این جاده به تماشا نشست.

17. جاده میلفورد (نیوزلند)


یکی دیگر از زیباترین جاده های اروپایی  که در قلب کوه های آلپ واقع شده و مناظری فوق العاده دارد، جاده میلفورد نامیده می شود. درختان سر به فلک کشیده و پوشش های گیاهی موجود در این جاده چشم هر گردشگری را به خود خیره می کند.

18. جاده کُل دِ تورینی (فرانسه)


چشم انداز تماشایی این جاده شگفت انگیز و قرارگیری آن در ارتفاعات 1676 متری سبب جلب توجه توریست ها به این جاده شده است. 

منبع:لحظه آخر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود