هرم بزرگ جیزه

0 272
اهرام مصر یکی از شگفت انگیزترین سازه های دست بشر هستند که قدمت آن ها به هزاران سال پیش از میلاد باز می گردد. منطقه جیزه شامل 3 هرم است که در میان 138 هرم شناخته شده، معروف ترین هرم ها می باشند. هر کدام از هرم ها نام های مختلفی دارند و خوفو یا خئوپس، هرم بزرگ جیزه است. 
 
 
اهرام مصر
 

هرم خوفو

هرم خوفو 147 متر ارتفاع دارد که نه تنها مرتفع ترین هرم مصر به حساب می آید بلکه تا پیش از ساخت برج ایفل 300 متری در سال 1889، مرتفع ترین سازه دنیا هم شناخته می شد اما امروزه به دلیل فرسایش هایی که صورت گرفته ارتفاع هرم کاهشی 10 متری داشته است.
 
بزرگترین سازه دنیا
 
 
خوفو نام یکی از فرعون های مصر در دوران دودمان چهارم است که در سال 2589 قبل از میلاد به عنوان فرعون برگزیده شد. دقیقا در زمانی که خوفو فرمانروایی را برعهده گرفت پروژه ساخت هرم نیز آغاز شد. صد هزار کارگر 20 سال تلاش کردند که سنگ های هرم را از معادن استخراج کرده و هرم را بنا کنند. همچنین جالب است بدانید برای ساخت هرم بزرگ جیزه، بیش از 2 میلیون سنگ استفاده شده و هر سنگ وزنی بین 2 تا 30 تن دارد هرچند برخی از آن ها گاه تا بیش از 50 تن وزن داشتند.
 
 
هرم جیزه
 

ویژگی های هرم

ساخت هرم همچنان یکی از عجایب نامعلوم جهان است. برای ساخت هرم از عدد طلایی یا دنباله فیبوناچی استفاده شده. بعضی از قسمت های هرم، خمیدگی دارد که با شعاع زمین تطابق داشته و جالب است بدانید این هرم در مرکزی ترین نقطه زمین قرار دارد که به موجب آن، نور آفتاب به صورت عمودی بر هرم می تابد و در کنار لایه آهکی سطح هرم گفته می شود، هرم از کره ماه و از سایر نقاط فضا به صورت ستاره ای پرنور قابل رویت است. گردشگران تور لحظه آخری می توانند به راحتی از این سازه عجیب جهان بازدید داشته باشند.
 
 
عکس اهرام مصر
 
 
هرم بزرگ جیزه سه قسمت دارد که قسمت پایینی، اتاق پادشاه بوده. در اتاق پادشاه صندوقی از جنس گرانیت وجود دارد که در ساخت آن، از یاقوت کبود و برنز هم استفاده شده و جالب است بدانید اندازه صندوق بزرگ تر از مسیرهای هرم می باشد لذا پیش بینی شده این صندوق در هنگام ساخت هرم در آن جا قرار داده شده است.
 
 

عجایب هفتگانه – اگر می خواهید با عجیب ترین سازه ها در جهان آشنا شوید بر روی لینک کلیک کرده و مقاله مورد نظر را مطالعه فرمایید.

 
حقایق اهرام مصر
 
 
نکته عجیبی که راجع به صندوق گرانیتی وجود دارد این است اگر مساحت قسمت پایینی صندوق را در عدد 2 ضرب کرده و حاصل را در عدد 10 به توان 8 ضرب کنیم، عدد حاصله شعاع خورشید است!
هرم جیزه فقط از سنگ ساخته نشده است. ترکیبات شیمیایی در ساخت هرم به کار رفته که تا به امروز، بشر توانایی ساخت را ندارند. این ترکیبات باعث شده استحکام هرم سنگی، بیشتر از سنگ باشد. لذا گفته می شود ترکیبات شیمیایی به کار رفته در ساخت هرم یکی از اصلی ترین دلایل ثابت بودن دمای داخلی 20 درجه سانتی گراد هرم در طول سال است. 
ستاره قطبی آلفا دراکونیس در آن زمان تنها ستاره ای بود که در راستای مرکز هرم قرار داشت. به این ستاره، ستاره شمال هم گفته می شود. جالب است بدانید همچنان ستاره دیگری پیدا نشده که مانند آلفا دراکونیس در راستای هرم قرار گیرد.
 
 
هرم بزرگ
 
 
عجیب و غریب بودن هرم خوفو امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی هم فراتر رفته است. اخیرا دانشمندان کشف کردند هرم خوفو بخصوص از قسمت های پایین مانند محل دفن فرعون و اتاق های مخفی، امواج الکترومغناطیس ساتع می شود که این موضوع رابطه نزدیکی با ترکیبات شیمیایی به کار رفته در مصالح هرم دارد. 
 
 
دیدنی های مصر
 
 
همچنین یکی دیگر از عجیب ترین ویژگی های هرم که با پیشرفت علم متوجه آن شدند عدد عرض جغرافیایی هرم، N” 29.9792452 است که این عدد، برابر سرعت نور، 299792458 متر بر ثانیه می باشد!
 
 
مصر
 
 
اما سوال اصلی این است آیا اهرام مصر ساخته دست بشر است یا موجودات فرازمینی؟ با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، اینکه بگوییم 2500 سال پیش از میلاد دنیا مدرن تر و پیشرفته تر از الان بوده و دنیا به سمت پسرفت علم دارد پیشرفت می کند، حرفی غیرمنطقی است. از طرفی هم وجود فرازمینی ها در حد نظریه بوده و همچنان اثبات نشده است.
 
 
حقایقی در مورد زمین
 
 
دو عکس فوق، شکل یوفو ها یا بشقاب پرنده و استفاده مصری ها از الکتریسیته را نشان می دهد، نظر شما راجع به شرایط زندگی مردم در گذشته و چگونگی ساختن اهرام مصر چیست؟ آیا واقعا فرازمینی ها وجود دارند؟
 

منبع:لحظه آخر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود