تپه هگمتانه

0 3,783
تپه هگمتانه منطقه ای باستانی در شهر همدان می باشد که در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی کلی در رابطه با این منطقه در اختیار گردشگران تور همدان و همچنین کاربران سایت لحظه آخر قرار دهیم به همین جهت اگر قصد سفر به همدان را دارید در ادامه با ما همراه باشید تا تپه هگمتانه را به شما معرفی کنیم.
تپه هگمتانه با دارا بودن مساحتی غالب بر 30 هکتار وسیع ترین تپه کشور ایران به شمار می آید البته باید بدانید که مساحت این تپه در واقع 40 هکتار بوده است ولی امروز در بخش هایی از آن ساختمان های مسکونی را ساخته اند.
تپه هگمتانه در داخل شهر همدان و در دو سر خیابان اکباتان قرار دارد، لازم به ذکر است که این مجموعه باستانی در سال 1310 با شماره 28 در لیست آثار ملی کشور ایران ثبت شده است و یکی از ارزشمند ترین جاذبه های مجود در ایران به شمار می آید، چرا که در بر دارنده تاریخ ابنیه مختلف نظیر کاسی، هخامنشی و ماد ها می باشد.
حفاری های بسیاری در تپه هگمتانه به منظور تحقیق و پژوهش انجام شده و آثار باستانی بسیاری کشف شده است که برخی از آن ها عبارتند از لوح زرین آریارامنه، لوح زرین آرشام، لوح های زرین و سیمین، کوزه نقره ای خشایارشا، بشقاب نقره ای، ستون سنگی و غیره.
گردشگران تور همدان باید بدانند که متأسفانه بسیاری از آثار کشف شده در تپه هگمتانه هم اکنون در موزه های خارج از کشور نگهداری می شود البته لازم به ذکر است که برخی از این آثار در موزه ملی ایران نگهداری می شوند.
تپه هگمتانه یکی از غنی ترین گنجینه های تاریخی کشور ایران می باشد به همین جهت بازدید از آن را به تمامی گردشگران تور همدان توصیه می کنیم.
امیدواریم این مقاله در سفر با تور همدان برای گردشگران این شهر مفید واقع شود.

منبع:لحظه آخر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود