برج ساعت هنگ کنگ

0 3,892
شهر هنگ کنگ واقع در بخش جنوبی کشور چین، یکی از شهر های زیبا و تاریخی در این کشور می باشد. جاذبه های گردشگری موجود در هنگ کنگ باعث شده سالانه افراد بسیاری از نقاط مختلف دنیا برای تفریح و بازدید از این شهر به کشور چین سفر کنند. یکی از جاذبه های دیدنی معروف در این شهر برج ساعت هنگ کنگ می باشد. در این بخش از وب سایت لحظه آخر با ما همراه باشید تا به بررسی برج ساعت هنگ کنگ بپردازیم.
برج ساعت هنگ کنگ یکی از بلند ترین برج های ساخته شده در زمان خود می باشد. برج ساعت در سال 1915 میلادی ساخته شد. گردشگران تور هنگ کنگ جالب است بدانند که این برج در ابتدا تنها در یک طرف خود ساعت داشته است، در سال 1920 میلادی ساخت این برج تکمیل شد و امروزه در 4 جهت خود دارای ساعت می باشد. ارتفاع این برج در مجموع حدود 44 متر است، این برج دارای یک میله رعد و برق به طول 7 متر می باشد.
ساختمان این برج بسیار زیبا بوده و در طراحی آن از آجر و گرانیت قرمز استفاده شده است. این برج ساعت در واقع یکی از بخش های بجا مانده از ایستگاه راه آهن قدیمی کوولون کانتون می باشد. این ایستگاه که در سال 1910 میلادی افتتاح شده است، که در طول جنگ جهانی اول تا سال 1913 میلادی استفاده نشد. برج ساعت در طول جنگ جهانی دوم آسیب های بسیاری دید. در سال 1975 میلادی ایستگاه راه آهن کوولون کانتون تخریب شد، اما برج ساعت دست نخورده باقی ماند.
زنگ موجود در این برج در طول سال های 1980 تا 1995 میلادی در ایستگاه شاتین به نمایش گذاشته شد و پس از آن به اداره KCRC منتقل شده است. امروزه درب این برج به دلیل بازسازی بر روی گردشگران تور چین بسته شده است و گردشگران تنها می توانند نمای بیرونی آن را مشاهده کنند.

منبع:لحظه آخر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود