کلیسای زاگرب

0 3,913

کلیسای زاگرب یک کلیسای کاتولیک رومی است که اکنون به کلیسای مریم مقدس مشهور است و به دلیل دو مناره ی بزرگ آن معروفیت زیادی دارد و بلندترین ساختمان کشور کرواسی و هچنین یکی از کلیساهای مهم بشمار می آید. کلیسای زاگرب در سال 1094 به عنوان کلیسای جامع اعلام و بازگشایی شد، در سال 1243 بوسیله تاتارها تخریب شد وسپس پس از چند سال آن را بازسازی و از نو ساختند، کلیسای زاگرب تا چندین سال بدون تغییر باقی ماند، اما در قرن 15 هنگامی که امپراطوری عثمانی به کشورهای دیگر و هچنین قسمتی از کرواسی هجوم آورد، بطور کامل اطراف کلیسا دیواری کشیدند تا در برابر هجوم انها آسیبی نبیند وبخشی از این دیوارها هنوز باقی مانده اند.

زلزله ای در سال 1880 شهر زاگرب را لرزاند و موجب تخریب شدید ساختمان کلیسای زاگرب شد بطوری که راهروی اصلی فرو ریخت و برج نیز بصورت غیرقابل تعمیری تخریب شد. بازسازی کلیسا بوسیله معمار معروف آن زمان (هرمان بوله) که بر روی ساختش نظارت داشت صورت گرفت و کلیسا را به سبک نئو گوتیک بنا کرد بغییر از مناره هایی که وجود داشتند، در قسمت ضلع غربی دو برج دیگر به ارتفاع 109 بنا شدند. برای ساخت کلیسا در آن زمان از سنگ هایی با کیفیت پایینی استفاده شده بود با اینکه 25 سال پیش برای بازسازی اقدام کردند اما هنوزهم بازسازی ادامه داشته و پایان نیافته است.

فضا و نماهای داخلی کلیسای زاگرب هم به اندازه چشمگیری زیبا است و برخی نمونه های تاریخی که متعلق به قرن 9 میلادی می باشند. به چشم می خورند و نوع ساخت بنای این ساختمان بی نظیر می باشد. کلیسای زاگرب به دلیل این نوع معماری وتزئینات گردشگران تور کرواسی زیادی را به خود جلب می کند و مورد توجه توریست های زیادی است و هنوز هم با توجه به فعالیت های مذهبی که دارد تعداد مراجعین چشمگیری دارد و جزو یکی از پربازدید ترین مکان های توریستی کشور کرواسی می باشد.

منبع:لحظه آخر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود