غار مغان

0 143
شهر مشهد واقع در استان خراسان رضوی از معدود شهرهای ایران است که هم جاذبه های گردشگری و اماکن تفریحی گوناگون و مفرحی دارد و هم اماکن زیارتی سیاحتی، در واقع با پیشرفت های چشمگیری که این شهر طی 10 سال گذشته انجام داده به سه قطب اصلی جذب گردشگر در ایران تبدیل شده است. غار مغان از هیجان انگیز ترین این جاذبه های گردشگری می باشد که امروزه علاوه بر گردشگران داخلی مورد استقبال گردشگران خارجی نیز قرار گرفته است. با تور مشهد همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد غار مغان در اختیار شما قرار دهیم.

غار مغان در فاصله 70 کیلومتری از مرکز مشهد قرار گرفته است که به راحتی با وسایل نقلیه عمومی در عرض یک ساعت می توانید به آن جا برسید. برای رسیدن به روستای مغان می بایست از مسیرهای پر پیچ و خم و از دل کوه گذر کنید تا به این غار شگفت انگیز برسید. با توجه به تحقیقات باستان شناسان قدمت غار مغان حتی از کوه های البرز و دماوند بیشترمی باشد، همچنین ارتفاع غار از دریا 2920 متر می باشد و دارای دو دهانه می باشد که توسط یک کوهنورد چندین سال پیش کشف شد.
جنس سنگ دیوارها، کف و سقف در غار مغان با یکدیگر متفاوت است. از سقف این مجموعه بی نظیر سنگ هایی آویزان است که از جنس آهک استالاگمیت می باشد و کف غار از جنس مرمر و اغلب مرطوب و لغزنده می باشد، همچنین در دیواره های غار مغان می توانید شاهد سنگ های آراگونیت و کلسیم باشید. داخل غار یک چشمه با آب بسیار خنک و سرد همچنین زلال و شفاف وجود دارد که باعث شده کف غار همیشه مرطوب و هوای داخل سرد و خنک باشد. وجود تعداد زیادی چاه های عمیق و نیمه عمیق، مسیرهای باریک و تنگ و راه های پر پیچ و خم از هیجانات بازدید از غار مغان است که بدون تور لیدر اصلا امکان پذیر نمی باشد زیرا که بدون راهنما قطعا با مشکل رو به رو خواهید شد. پس به گردشگران عزیز تور مشهد توصیه می کنیم برای بازدید از این غار افسانه ای حتما با راهنمای مجرب بروید و بازدید از این روستا را برای خود و همراهانتان به یک خاطره فراموش نشدنی تبدیل کنید.

منبع:لحظه آخر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود