موزه ملی عراق

0 3,776
کشور عراق علاوه بر مکان های مذهبی بسیار مهم و ارزشمند، تعدادی جاذبه ی گردشگری نیز درون خود جای داده که سبب شده این کشور حتی مورد توجه غیر مسلمانان نیز قرار گیرد. یکی از بارزترین جاذبه های گردشگری این کشور “موزه ملی عراق” می باشد که در شهر بغداد واقع شده است.
این موزه که در سال 1926 احداث شده بود، در ابتدا موزه باستان شناسی بغداد نامیده می شد و در گذر زمان نام آن را تغییر دادند. موزه ملی عراق در سال 2003 و طی جنگی که از جانب آمریکا به این کشور تحمیل شد، مورد سرقت قرار گرفت و حدود 15 هزار اثر از عتیقه جات و وسایل ارزشمند آن را به سرقت بردند. این سرقت، بزرگترین دزدی از یک موزه در طول تاریخ به حساب می آید، البته لازم به ذکر است که بگوییم در طی اقدام های بین المللی که دولت عراق انجام داد، بخش اعظمی از آثار ربوده شده به موزه بازگشت. از همان سال و هم زمان با شروع جنگ، درب های این موزه به روی تاریخ دوستان و گردشگران تور عراق بسته شد. سرانجام در سال 2015 و با کاهش تنش های موجود، مجددا این موزه بازگشایی شد و هم اکنون نیز مدیریت آن به عهده احمد کمیل محمد است.
در این موزه تعدادی از آثار کشف شده از ایران باستان نیز وجود دارد. موزه ملی عراق شامل بخش های گوناگونی می شود که قسمتی از آن مربوط به گالری های هنری عربستان مربوط به قبل و بعد از اسلام می شود. از دیگر آثاری که در موزه ملی عراق وجود دارد می توان به: مجموعه طلای نمرود، سنگ های حجاری و حکاکی شده، آثار دوران ساسانی و اشکانی، مجسمه های گران بها و غیره اشاره کرد.
موزه ملی عراق مرجعی جامع برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ این کشور می باشد که گردشگران تور عراق می توانند با بازدید از بخش های مختلف آن، اطلاعات مفیدی به دست آورند.

منبع:لحظه آخر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود