10 تا از پرجمعیت‌ترین ایالت‌های آمریکا

0 4,166

ایالات متحده‌ی آمریکا همان‌طور که از نامش مشخص است کشوری متشکل از ایالت‌های مختلف است. بسیاری از ایالت‌های آمریکا می‌توانستند کشوری جداگانه باشند، اما در حال حاضر باوجودی‌که قوانین برخی ایالت‌ها نسبت به ایالت‌های دیگر متفاوت اند، همه تحت سلطه‌ی حکومت مرکزی آمریکا قرار دارند. آمریکا 50 ایالت دارد، اما جمعیت آن‌ها برابر نیست. با هم در ادامه نگاهی به 10 تا از پرجمعیت‌ترین ایالت‌های آمریکا خواهیم داشت.

پرجمعیت‌ترین ایالت‌های آمریکا

10- کارولینای شمالی [North Carolina]

کارولینای شمالی دهمین ایالت پرجمعیت آمریکا است. برخلاف نام‌اش، در شرق آمریکا قرار دارد و ایالتی ساحلی محسوب می‌شود. در جریان انقلاب آمریکا، فقط 13 ایالت بر علیه سلطه‌ی بریتانیا شوریدند و یکی از آن‌ها همین ایالت کارولینای شمالی بود.
30 درصد سیگارهایی که در آمریکا تولید می‌شوند، در همین ایالت تولید می‌شوند. همچنین مقر اصلی کارخانه‌ی مشهور ماک [کارخانه‌ی کامیون‌سازی] در همین ایالت قرار دارد.
کارولینای شمالی در سرشماری سال 2010 حدود 9 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت داشته‌است.

9- جورجیا [Georgia]

جورجیا در جنوب شرقی آمریکا واقع است و یکی از پرجمعیت‌ترین ایالت‌های آمریکا محسوب می‌شود. نام آن برگرفته از نام جرج دوم – پادشاه بریتانیا در اوایل قرن هجدهم میلادی – برگرفته شده‌است. این ایالت نیز همچون ایالت کارولینای شمالی از جمله ایالت‌هایی بود که مردم‌شان علیه حکومت بریتانیا شوریدند.
جورجیا همچنین محل زندگی تعداد زیادی از ایرانیان است. در سرشماری سال 2010 در ایالت جورجیا حدود 9 میلیون و 700 هزار نفر زندگی می‌کردند.

8- میشیگان [Michigan]

میشیگان در شمال شرق آمریکا واقع است و یکی از مشهورترین ایالت‌های آمریکا در سطح جهان به شمار می‌رود. شهر دیترویت بزرگ‌ترین و مشهورترین شهر ایالت میشیگان است، اما پایتخت آن شهر لنسینگ است. مقر اصلی جنرال موتورز، فورد و چند کمپانی بزرگ خودروسازی در ایالت میشیگان قرار دارند.
این ایالت در سال 2010 جعمعیتی حدود 9 میلیون و 900 هزار نفر داشته‌است.

7- اوهایو [Ohio]

اوهایو یکی دیگر از پرجمعیت‌ترین ایالت‌های آمریکا است و جالب اینجاست که این ایالت نیز در قسمت شرقی آمریکا قرار دارد. اوهایو از ایالت‌های مذهبی آمریکا است. در یک نظرسنجی که در سال 2008 انجام گرفت، 76 درصد شرکت‌کنندگان که همه اهالی اوهایو بودند، خود را مسیحی معرفی کردند. جمعیت اوهایو در سال 2010 حدود 11 میلیون و 500 هزار نفر بود.

اوهایو

6- پنسیلوانیا [Pennsylvania]

پنسیلوانیا هم از پرجمعیت‌ترین ایالت‌های آمریکا است و جالب این‌که این ایالت هم ایالتی شرقی است. پایتخت پنسیلوانیا شهر هریسبورگ است، اما فیلادلفیا مشهورترین شهر این ایالت محسوب می‌شود. جمعیت پنسیلوانیا در سال 2010 حدود 12 میلیون و 700 هزار نفر بوده‌است.

5- ایلینوی [Illinois]

ایلینوی یا ایلینویز از دیگر ایالت‌های پرجمعیت آمریکا است. ایلینوی نیز تقریباً در شرق آمریکا قرار دارد. مهم‌ترین و مشهورترین شهر آن «شیکاگو» است، اما پایتخت‌اش اسپرینگ‌فیلد است. نام ایلینوی برگرفته از واژه‌ی Illiniwek است. Illiniwek واژه‌ای در زبان سرخ‌پوستی‌ست و معنی آن «مردم خوب» است. در ضمن، سه تا از سیاست‌مداران مشهور تاریخ آمریکا اهل ایلینوی بوده‌اند: ریگان، کلینتون و اوباما.
ایلینوی در سال 2010 جمعیتی حدود 12 میلیون و 800 هزار نفر داشت.

4- فلوریدا [Florida]

فلوریدا شبه‌جزیره‌ای در جنوب شرقی آمریکا است و یکی از بهترین ایالت‌های آمریکا برای تجربه‌ی تفریحات ساحلی محسوب می‌شود. فلوریدا از ثروتمند‌ترین ایالت‌های آمریکا است و ایالتی نسبتاً گران محسوب می‌شود. شهر بزرگ میامی مشهورترین شهر این ایالت است، اما پایتخت آن شهر تالاهاسی است. فلوریدا در سال 2010 حدود 18 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت داشته‌است.

3- نیویورک [New York]

نیویورک نیز ایالتی شرقی است و یکی از مشهورترین ایالت‌های آمریکا محسوب می‌شود. این ایالت از لحاظ فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی اهمیتی فراوان در ایالات متحده‌ی آمریکا دارد. باوجودی‌که نیویورک از کوچک‌ترین ایالت‌های آمریکاست، سومین ایالت پرجمعیت آمریکا به شمار می‌رود و در سال 2010 حدود 19 میلیون و 400 هزار نفر جمعیت داشته‌است.
پایتخت آن آلبانی است، اما مشهورترین شهرش شهر نیویورک است.

نیویورک

2- تگزاس [Texas]

تگزاس جنوبی‌ترین ایالت آمریکاست. این ایالت نه‌تنها یکی از پرجمعیت‌ترین ایالت‌های آمریکا است بلکه از بزرگ‌ترین ایالت‌های این کشور نیز محسوب می‌شود. هیچ‌یک از ایالت‌هایی که در این فهرست نام‎شان آمد با کشورهای خارجی مرز ندارند، اما تگزاس در جنوب‌غربی‌اش مرزی طولانی با کشور مکزیک دارد.
بزرگ‌ترین شهر آن شهر آستین است، اما قطعاً مشهورترین شهر این ایالت شهر «هیوستون» است. نام تگزاس برگرفته از واژه‌ی سرخ‌پوستیِ Tejas است. گفته می‌شود Tejas نام قومی است که تا قبل از کشف آمریکا در این منطقه زندگی می‌کرده‌اند.
تگزاس در سال 2010 حدود 25 میلیون و 150 هزار نفر جمعیت داشته‌است.

تگزاس

1- کالیفرنیا [California]

تنها ایالت فهرست ما در مورد پرجمعیت‌ترین ایالت‌های آمریکا که در غرب آمریکا قرار دارد همین کالیفرنیا است. کالیفرنیا با اختلاف زیاد پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکا است. این ایالت در سال 2010 بیش از 37 میلیون و 300 هزار نفر جمعیت داشته‌است. از لحاظ مساحت نیز پس از آلاسکا و تگزاس، بزرگ‌ترین ایالت آمریکا به شمار می‌رود.
پایتخت کالفرنیا شهر ساکرامنتو است، اما مهم‌ترین و مشهورترین شهر این ایالت «لس‌آنجلس» است، همان شهری که بیشترین ایرانی را در خود دارد.
این ایالت همچنین ثروتمند‌ترین ایالت آمریکا با تولید ناخالص داخلی 3 تریلیون دلاری است. بسیاری از کمپانی‌های تکنولوژی آمریکایی نیز در همین ایالت واقع اند از جمله اپل، یاهو، اینتل، گوگل، ای‌ام‌دی و اوراکل.

هم‌چنین اگر تمایل به مطالعه سایر اخبار گردشگری دارید، می‌توانید از مجله گردشگری نیلی‌گشت بازدید کنید تا در جریان تازه‌ترین اخبار گردشگری قرار گیرید. اگر هم کسب‌وکاری مرتبط با خدمات تور و گردشگری و یا خدمات ویزا و یا روادید دارید و یا هر نوع تجارتی دارید که نیاز به تبلیغات و درج آگهی دارد، می‌توانید از «راگهی» استفاده کنید تا آگهی شما بسرعت در فضای مجازی دیده شود.

منبع مطلب: مجله اینترنتی خبر ببر

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود